Καλωσορίζοντας το νέο έτος, παραδοσιακά οι άνθρωποι σκέφτονται να αρχίσουν να ασχολούνται πιο επιτακτικά με την υγεία τους. Καθώς όμως η τεχνολογία παίζει πια πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα, αυξάνονται και οι πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις που αφορούν αυτόν τον τομέα.
Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη έχουν αποφασίσει να κάνουν σημαντικές αλλαγές στις ψηφιακές τους συνήθειες το νέο έτος, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Kaspersky.
Νέα χρονιά, ίδια κόλπα: Οι κυβερνοαπατεώνες δελεάζουν θύματα με ψεύτικους διαγωνισμούς
Οι πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις που αφορούν ψηφιακές συνήθειες είναι υποσχέσεις στους εαυτούς μας για αλλαγή των διαδικτυακών συνηθειών και προστασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο το 2024, γεγονός που δεν αποτελεί έκπληξη καθώς περνάμε πλέον περισσότερο χρόνο από ποτέ στο διαδίκτυο.
Τα πιο πρόσφατα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι το 46% έχει συμπεριλάβει μια πρωτοχρονιάτικη απόφαση για τις διαδικτυακές του συνήθειες το νέο έτος. Αλλά ίσως αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη είναι ότι από εκείνους που πήραν μια πρωτοχρονιάτικη απόφαση για την ψηφιακή ζωή τους το 2023 (43%), το 76% την έχει τηρήσει.
Οι κορυφαίες πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις για την αλλαγή ψηφιακών συνηθειών είναι:
- Ψηφιακή αποτοξίνωση μειώνοντας τον χρόνο οθόνης ως μέρος της ρουτίνας (22%)
- Χρήση ισχυρότερων κωδικών πρόσβασης (14%)
- Αξιοποίηση του διαδικτύου για απόκτηση χρημάτων (11%)
- Μεγαλύτερη προσοχή στους συνδέσμους στους οποίους κάνω κλικ (10%)
- Να μην αποκοιμηθώ με το smartphone μου (8%)
Τέτοιου είδους πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις ήταν πιο δημοφιλείς στην Ισπανία και την Ιταλία (60% και 58% αντίστοιχα), όπου οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεσμεύτηκαν να κάνουν τουλάχιστον μία από αυτές τις αποφάσεις πράξη. Οι ερωτηθέντες στη Γαλλία (35%), το Ηνωμένο Βασίλειο (39%), τη Γερμανία (42%) και την Ολλανδία (43%) ήταν λιγότερο πρόθυμοι. Περισσότεροι είναι οι άνδρες που δήλωσαν ότι θα έπαιρναν μια πρωτοχρονιάτικη απόφαση για τις ψηφιακές τους συνήθειες (50%) σε σύγκριση με τις γυναίκες (43%) και οι νεότεροι ερωτηθέντες είναι πιο διατεθειμένοι να το κάνουν σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά ερωτηθέντες (64% της Gen Z σε σύγκριση με το 29% των Baby Boomers).
Ισχυρότεροι κωδικοί πρόσβασης, συναντήσεις διά ζώσης, ενσυνειδητότητα
Όσον αφορά το ψηφιακό απόρρητο και τις διαδικτυακές συνήθειες για το επόμενο έτος, εκτός από τη χρήση ισχυρότερων κωδικών πρόσβασης, οι κορυφαίες αποφάσεις για το 2024 επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη καλύτερης διαχείρισης email (16%) μέσω της δημιουργίας περισσότερων αντιγράφων ασφαλείας. Η αλλαγή των ρυθμίσεων cookies (12%) θα διαδραματίσει επίσης μεγαλύτερο ρόλο στον εταιρικό και προσωπικό μας κόσμο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 24% δήλωσε ότι θα χρησιμοποιούσε ισχυρότερους κωδικούς πρόσβασης, σε σύγκριση με τη Γαλλία και τη Γερμανία (19%). Στη Γερμανία, οι ερωτηθέντες έδωσαν αναλογικά μεγαλύτερη σημασία στην πιο τακτική δημιουργία αντίγραφων (19% έναντι 10% στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ολλανδία, 11% στην Ιταλία και 12% στην Ισπανία).
Φαίνεται ότι θα βλέπουμε περισσότερο ο ένας τον άλλον διά ζώσης το 2024, με το 12% να δηλώνει ότι θα καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια να συναντήσει ανθρώπους από κοντά, παρά διαδικτυακά, είτε πρόκειται για επαγγελματικές συναντήσεις είτε για συναντήσεις με την οικογένεια και τους φίλους, ενώ το 11% χρησιμοποιεί τη λειτουργία «μην ενοχλείτε» του smartphone του πιο συχνά.
Η ενσυνειδητότητα παίζει επίσης μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινή ζωή, με το 10% να κάνει unfollow άτομα και ομάδες στα κοινωνικά μέσα που δεν τους κάνουν να αισθάνονται ευτυχισμένοι και το 8% των χρηστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τη χρήση εφαρμογών ευεξίας, όπως προγράμματα παρακολούθησης γυμναστικής και ύπνου ή οδηγούς διαλογισμού.
«Περνάμε περισσότερο χρόνο από ποτέ στο διαδίκτυο και, ακριβώς όπως μας αρέσει να αξιολογούμε και να προσαρμόζουμε συνεχώς την πραγματική μας ζωή για να είμαστε πιο ευτυχισμένοι και υγιείς, είναι λογικό να κάνουμε το ίδιο για τη διαδικτυακή μας ζωή. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τους ανθρώπους να συνειδητοποιούν τη σημασία της βελτίωσης της ψηφιακής τους ζωής, καθιερώνοντας μια ψηφιακή αποτοξίνωση ή όρια, ξεκαθαρίζοντας τα αρχεία και ενισχύοντας τις πρακτικές ασφάλειας και απορρήτου. Αυτά τα βήματα μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην ασφάλεια στο διαδίκτυο και να βελτιώσουν την ψυχική μας υγεία, μειώνοντας την ανησυχία για ηλεκτρονικές απάτες και να πέσουμε θύμα απάτης. Με το να είστε πιο προσεκτικοί με τους κωδικούς πρόσβασης, να μην κάνετε κλικ σε ύποπτους συνδέσμους ή να ελέγχετε τις ρυθμίσεις των κοινωνικών μέσων, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν πιο οργανωμένο, ασφαλή και ισορροπημένο ψηφιακό τρόπο ζωής. Θα ήταν υπέροχο το 2024 να είναι το ασφαλέστερο ψηφιακό έτος μέχρι σήμερα και οι άνθρωποι να συνεχίσουν να αξιολογούν και να βελτιώνουν τις πρακτικές ασφάλειας στον κυβερνοχώρο», σχολιάζει ο Ντέιβιντ Εμ, Principal Security Researcher της Kaspersky.
Συμβουλές ασφάλειας για το 2024
Η Kaspersky ενθαρρύνει τους ανθρώπους να επαναξιολογούν τακτικά και να προσαρμόζουν τις ψηφιακές τους συνήθειες για να διασφαλίσουν την ευημερία και την παραγωγικότητά τους και επίσης να προκαλούν τους φίλους και τους αγαπημένους τους να αναπτύξουν κι εκείνοι υγιεινές ψηφιακές συνήθειες για να υποστηρίξουν το διαδικτυακό τους απόρρητο, ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα για να διατηρήσουν τις ψηφιακές τους πληροφορίες ιδιωτικές:
- Προστατέψτε όλες τις συσκευές χρησιμοποιώντας λύσεις ασφάλειας
- Συμβάλλετε στην ασφάλεια όλων των συσκευών που χρησιμοποιείτε για ηλεκτρονικές συναλλαγές – τραπεζικές συναλλαγές, αγορές, κοινωνικοποίηση – εφαρμόζοντας ενημερώσεις κώδικα μόλις γίνουν διαθέσιμες.
- Χρησιμοποιήστε έναν μοναδικό, σύνθετο κωδικό πρόσβασης για όλους τους online λογαριασμούς σας
- Ελέγξτε προσεκτικά τις ρυθμίσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων και ασφάλειας και περιορίστε τα στοιχεία που μπορούν να προβληθούν και να κοινοποιηθούν
- Απενεργοποιήστε τις εφαρμογές και τις λειτουργίες, εκτός από όταν χρησιμοποιούνται
- Απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες παρακολούθησης και τις υπηρεσίες τοποθεσίας και ρυθμίστε το πρόγραμμα περιήγησής σας ώστε να καθαρίζει τακτικά τα cookies
- Ελέγξτε τις διευθύνσεις email σε υπηρεσίες όπως το “Have I Been Pwned” για να δείτε εάν κάποιος από τους ψηφιακούς λογαριασμούς σας έχει παραβιαστεί
Η διαδικτυακή έρευνα διεξήχθη σε 5.500 ενήλικες ηλικίας 18-64 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ολλανδία με εθνικά αντιπροσωπευτικές ποσοστώσεις για το φύλο, την ηλικία και την περιοχή που διεξήχθη από τον ανεξάρτητο οργανισμό έρευνας αγοράς, Arlington Research, μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2023.
Latest News
Smartphones με ΑΙ θα ενισχύουν την ψυχική υγεία
Έρχονται στα κινητά τηλέφωνα καινοτόμες εφαρμογές – Θα ανιχνεύουν σε πραγματικό χρόνο το επίπεδο ψυχοσωματικής ευεξίας του χρήστη
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
«Βλέπει» τα 2 τρισ. δολ. η κεφαλαιοποίηση της Google - «Μοιράζει» κέρδη ο Pichai
Ράλι στην τιμή της μετοχής του τεχνολογικού κολοσσού μετά τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου
Απατεώνες κλέβουν Toncoins από χρήστες του Telegram - Η μέθοδος που χρησιμοποιούν
Θύματα από κάθε γωνιά του κόσμου έχουν στοχοποιηθεί από τους απατεώνες
Η Tesla.... αντιγράφει τις Ford και GM - «Συνταγή» από το παρελθόν για φθηνότερα EV
Το σχέδιο της Tesla για οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα
Η ByteDance διαψεύδει φήμες περί πώλησης του TikTok
Παρά την ψήφιση στις ΗΠΑ της νέας νομοθεσίας η μητρική εταιρεία του TikTok δεν σκοπεύει να πουλήσει την εφαρμογή
Κλείνουμε το TikTok στις ΗΠΑ αν αποτύχουν οι νομικές ενέργειες, λέει η ByteDance
Αιτία οι αλγόριθμοι στους οποίους στηρίζεται το TikTok οι θεωρούνται βασικοί για το σύνολο των δραστηριοτήτων της ByteDance
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Πάνω από 24.000 Ακαδημαϊκές Ταυτότητες «κατέβηκαν» στο Gov.gr Wallet
Συνολικά μέχρι σήμερα στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί 2.508.670 δελτία αστυνομικής ταυτότητας,
Η Αpple έχασε το στέμμα της στην Κίνα - Ποιες εταιρείες την ξεπέρασαν σε πωλήσεις
Οι προωθητικές ενέργειας της Apple με καλύτερες τιμές, κατά το πρώτο τρίμηνο, δεν μπόρεσαν να μετριάσουν τον αντίκτυπο του έντονου ανταγωνισμού