Καλωσορίζοντας το νέο έτος, παραδοσιακά οι άνθρωποι σκέφτονται να αρχίσουν να ασχολούνται πιο επιτακτικά με την υγεία τους. Καθώς όμως η τεχνολογία παίζει πια πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα, αυξάνονται και οι πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις που αφορούν αυτόν τον τομέα.
Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη έχουν αποφασίσει να κάνουν σημαντικές αλλαγές στις ψηφιακές τους συνήθειες το νέο έτος, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Kaspersky.
Νέα χρονιά, ίδια κόλπα: Οι κυβερνοαπατεώνες δελεάζουν θύματα με ψεύτικους διαγωνισμούς
Οι πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις που αφορούν ψηφιακές συνήθειες είναι υποσχέσεις στους εαυτούς μας για αλλαγή των διαδικτυακών συνηθειών και προστασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο το 2024, γεγονός που δεν αποτελεί έκπληξη καθώς περνάμε πλέον περισσότερο χρόνο από ποτέ στο διαδίκτυο.
Τα πιο πρόσφατα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι το 46% έχει συμπεριλάβει μια πρωτοχρονιάτικη απόφαση για τις διαδικτυακές του συνήθειες το νέο έτος. Αλλά ίσως αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη είναι ότι από εκείνους που πήραν μια πρωτοχρονιάτικη απόφαση για την ψηφιακή ζωή τους το 2023 (43%), το 76% την έχει τηρήσει.
Οι κορυφαίες πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις για την αλλαγή ψηφιακών συνηθειών είναι:
- Ψηφιακή αποτοξίνωση μειώνοντας τον χρόνο οθόνης ως μέρος της ρουτίνας (22%)
- Χρήση ισχυρότερων κωδικών πρόσβασης (14%)
- Αξιοποίηση του διαδικτύου για απόκτηση χρημάτων (11%)
- Μεγαλύτερη προσοχή στους συνδέσμους στους οποίους κάνω κλικ (10%)
- Να μην αποκοιμηθώ με το smartphone μου (8%)
Τέτοιου είδους πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις ήταν πιο δημοφιλείς στην Ισπανία και την Ιταλία (60% και 58% αντίστοιχα), όπου οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεσμεύτηκαν να κάνουν τουλάχιστον μία από αυτές τις αποφάσεις πράξη. Οι ερωτηθέντες στη Γαλλία (35%), το Ηνωμένο Βασίλειο (39%), τη Γερμανία (42%) και την Ολλανδία (43%) ήταν λιγότερο πρόθυμοι. Περισσότεροι είναι οι άνδρες που δήλωσαν ότι θα έπαιρναν μια πρωτοχρονιάτικη απόφαση για τις ψηφιακές τους συνήθειες (50%) σε σύγκριση με τις γυναίκες (43%) και οι νεότεροι ερωτηθέντες είναι πιο διατεθειμένοι να το κάνουν σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά ερωτηθέντες (64% της Gen Z σε σύγκριση με το 29% των Baby Boomers).
Ισχυρότεροι κωδικοί πρόσβασης, συναντήσεις διά ζώσης, ενσυνειδητότητα
Όσον αφορά το ψηφιακό απόρρητο και τις διαδικτυακές συνήθειες για το επόμενο έτος, εκτός από τη χρήση ισχυρότερων κωδικών πρόσβασης, οι κορυφαίες αποφάσεις για το 2024 επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη καλύτερης διαχείρισης email (16%) μέσω της δημιουργίας περισσότερων αντιγράφων ασφαλείας. Η αλλαγή των ρυθμίσεων cookies (12%) θα διαδραματίσει επίσης μεγαλύτερο ρόλο στον εταιρικό και προσωπικό μας κόσμο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 24% δήλωσε ότι θα χρησιμοποιούσε ισχυρότερους κωδικούς πρόσβασης, σε σύγκριση με τη Γαλλία και τη Γερμανία (19%). Στη Γερμανία, οι ερωτηθέντες έδωσαν αναλογικά μεγαλύτερη σημασία στην πιο τακτική δημιουργία αντίγραφων (19% έναντι 10% στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ολλανδία, 11% στην Ιταλία και 12% στην Ισπανία).
Φαίνεται ότι θα βλέπουμε περισσότερο ο ένας τον άλλον διά ζώσης το 2024, με το 12% να δηλώνει ότι θα καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια να συναντήσει ανθρώπους από κοντά, παρά διαδικτυακά, είτε πρόκειται για επαγγελματικές συναντήσεις είτε για συναντήσεις με την οικογένεια και τους φίλους, ενώ το 11% χρησιμοποιεί τη λειτουργία «μην ενοχλείτε» του smartphone του πιο συχνά.
Η ενσυνειδητότητα παίζει επίσης μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινή ζωή, με το 10% να κάνει unfollow άτομα και ομάδες στα κοινωνικά μέσα που δεν τους κάνουν να αισθάνονται ευτυχισμένοι και το 8% των χρηστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τη χρήση εφαρμογών ευεξίας, όπως προγράμματα παρακολούθησης γυμναστικής και ύπνου ή οδηγούς διαλογισμού.
«Περνάμε περισσότερο χρόνο από ποτέ στο διαδίκτυο και, ακριβώς όπως μας αρέσει να αξιολογούμε και να προσαρμόζουμε συνεχώς την πραγματική μας ζωή για να είμαστε πιο ευτυχισμένοι και υγιείς, είναι λογικό να κάνουμε το ίδιο για τη διαδικτυακή μας ζωή. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τους ανθρώπους να συνειδητοποιούν τη σημασία της βελτίωσης της ψηφιακής τους ζωής, καθιερώνοντας μια ψηφιακή αποτοξίνωση ή όρια, ξεκαθαρίζοντας τα αρχεία και ενισχύοντας τις πρακτικές ασφάλειας και απορρήτου. Αυτά τα βήματα μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην ασφάλεια στο διαδίκτυο και να βελτιώσουν την ψυχική μας υγεία, μειώνοντας την ανησυχία για ηλεκτρονικές απάτες και να πέσουμε θύμα απάτης. Με το να είστε πιο προσεκτικοί με τους κωδικούς πρόσβασης, να μην κάνετε κλικ σε ύποπτους συνδέσμους ή να ελέγχετε τις ρυθμίσεις των κοινωνικών μέσων, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν πιο οργανωμένο, ασφαλή και ισορροπημένο ψηφιακό τρόπο ζωής. Θα ήταν υπέροχο το 2024 να είναι το ασφαλέστερο ψηφιακό έτος μέχρι σήμερα και οι άνθρωποι να συνεχίσουν να αξιολογούν και να βελτιώνουν τις πρακτικές ασφάλειας στον κυβερνοχώρο», σχολιάζει ο Ντέιβιντ Εμ, Principal Security Researcher της Kaspersky.
Συμβουλές ασφάλειας για το 2024
Η Kaspersky ενθαρρύνει τους ανθρώπους να επαναξιολογούν τακτικά και να προσαρμόζουν τις ψηφιακές τους συνήθειες για να διασφαλίσουν την ευημερία και την παραγωγικότητά τους και επίσης να προκαλούν τους φίλους και τους αγαπημένους τους να αναπτύξουν κι εκείνοι υγιεινές ψηφιακές συνήθειες για να υποστηρίξουν το διαδικτυακό τους απόρρητο, ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα για να διατηρήσουν τις ψηφιακές τους πληροφορίες ιδιωτικές:
- Προστατέψτε όλες τις συσκευές χρησιμοποιώντας λύσεις ασφάλειας
- Συμβάλλετε στην ασφάλεια όλων των συσκευών που χρησιμοποιείτε για ηλεκτρονικές συναλλαγές – τραπεζικές συναλλαγές, αγορές, κοινωνικοποίηση – εφαρμόζοντας ενημερώσεις κώδικα μόλις γίνουν διαθέσιμες.
- Χρησιμοποιήστε έναν μοναδικό, σύνθετο κωδικό πρόσβασης για όλους τους online λογαριασμούς σας
- Ελέγξτε προσεκτικά τις ρυθμίσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων και ασφάλειας και περιορίστε τα στοιχεία που μπορούν να προβληθούν και να κοινοποιηθούν
- Απενεργοποιήστε τις εφαρμογές και τις λειτουργίες, εκτός από όταν χρησιμοποιούνται
- Απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες παρακολούθησης και τις υπηρεσίες τοποθεσίας και ρυθμίστε το πρόγραμμα περιήγησής σας ώστε να καθαρίζει τακτικά τα cookies
- Ελέγξτε τις διευθύνσεις email σε υπηρεσίες όπως το “Have I Been Pwned” για να δείτε εάν κάποιος από τους ψηφιακούς λογαριασμούς σας έχει παραβιαστεί
Η διαδικτυακή έρευνα διεξήχθη σε 5.500 ενήλικες ηλικίας 18-64 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ολλανδία με εθνικά αντιπροσωπευτικές ποσοστώσεις για το φύλο, την ηλικία και την περιοχή που διεξήχθη από τον ανεξάρτητο οργανισμό έρευνας αγοράς, Arlington Research, μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2023.
Latest News
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Βόλτα στο διάστημα μέσω… Μεγάλης Ελλάδας
Η διαστημική εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον σχεδιάζει ταξίδια σε ύψος 85 χλμ από την αεροπορική βάση του Γκροτάλιε της Ιταλίας
Πρώτο... δωράκι Tραμπ υπέρ Μασκ - Ποια ρύθμιση καταργεί προς όφελος της Tesla
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη