Ο τομέας της ανέγερσης κατοικιών στη Γερμανία έχει πάει από το κακό στο χειρότερο τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με το CNBC. Τα οικονομικά στοιχεία σκιαγραφούν μια ανησυχητική εικόνα και οι ηγέτες της βιομηχανίας εμφανίζονται ανήσυχοι.
Γερμανία: Αναζητείται συνταγή κατά της ύφεσης
«Ο τομέας της κατασκευής κατοικιών βρίσκεται, θα έλεγα, λίγο σε κρίση εμπιστοσύνης», δήλωσε ο Dominik von Achten, πρόεδρος της γερμανικής εταιρείας δομικών υλικών Heidelberg Materials, στο CNBC την Πέμπτη.
«Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που έχουν πάει προς τη λάθος κατεύθυνση», είπε, προσθέτοντας ότι οι όγκοι της εταιρείας μειώθηκαν σημαντικά στη Γερμανία.
Τον Ιανουάριο, τόσο το τρέχον κλίμα όσο και οι προσδοκίες για τον γερμανικό κατασκευαστικό τομέα κατοικιών υποχώρησαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών Ifo. Η ένδειξη του επιχειρηματικού κλίματος υποχώρησε σε αρνητικές 59 μονάδες, ενώ οι προσδοκίες μειώθηκαν σε αρνητικές 68,9 μονάδες τον μήνα.
Zoφερές προοπτικές
“Οι προοπτικές για τους επόμενους μήνες είναι ζοφερές”, δήλωσε ο Klaus Wohlrabe, επικεφαλής ερευνών στο Ifo, σε δελτίο τύπου εκείνη την εποχή.
Εν τω μεταξύ, η έρευνα PMI κατασκευών του Ιανουαρίου για τη Γερμανία από την Εμπορική Τράπεζα του Αμβούργου υποχώρησε επίσης στο χαμηλότερο επίπεδο των 36,3 μονάδων – αφού η ανάγνωση του Δεκεμβρίου ήταν επίσης η χαμηλότερη που έχει καταγραφεί. Οι μετρήσεις PMI κάτω από 50 δείχνουν συρρίκνωση και όσο χαμηλότερο έως μηδενικό είναι το ποσοστό, τόσο μεγαλύτερη είναι η συρρίκνωση.
“Από τις ευρείες κατηγορίες κατασκευών που παρακολουθούνται από την έρευνα, η στεγαστική δραστηριότητα παρέμεινε η χειρότερη απόδοση, παρουσιάζοντας ρυθμό μείωσης που ήταν από τους ταχύτερους που έχουν καταγραφεί”, ανέφερε η έκθεση PMI.
Το ζήτημα έχει επίσης επιβαρύνει τη συνολική οικονομία της Γερμανίας.
Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας και Κλίματος Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε την Τετάρτη ότι η κυβέρνηση μειώνει τις προσδοκίες της για την αύξηση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος το 2024 στο 0,2% από προηγούμενη εκτίμηση 1,3%. Ο Χάμπεκ επεσήμανε τα υψηλότερα επιτόκια ως βασική πρόκληση για την οικονομία, εξηγώντας ότι αυτά είχαν οδηγήσει σε μειωμένες επενδύσεις, ειδικά στον κατασκευαστικό τομέα.
Φως στην άκρη του τούνελ;
Τα στοιχεία της Ifo έδειξαν ότι ο αριθμός των εταιρειών που ανέφεραν ακυρώσεις παραγγελιών και έλλειψη παραγγελιών είχε μειωθεί ελαφρώς τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο. Αλλά ακόμα κι έτσι, το 52,5% των εταιρειών δήλωσε ότι δεν έχουν γίνει αρκετές παραγγελίες, κάτι που ο Wohlrabe είπε ότι επιβαρύνει τον τομέα.
«Είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για αντιστροφή της τάσης στην κατασκευή κατοικιών, καθώς οι δύσκολες συνθήκες δεν έχουν αλλάξει καθόλου», είπε. “Τα υψηλά επιτόκια και το κόστος κατασκευής δεν διευκολύνουν τα πράγματα για τους κατασκευαστές”.
Tα επιτόκια θα… ανυψώσουν τα ακίνητα;
Ωστόσο, ο von Achten της Heidelberg Materials άφησε να εννοηθεί ότι θα μπορούσε να υπάρξει τουλάχιστον κάποια ανακούφιση στον ορίζοντα, λέγοντας ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν καλά νέα στο μέτωπο των επιτοκίων, σύμφωνα με το CNBC.
«Είμαι σίγουρος ότι ο πληθωρισμός πραγματικά μειώνεται τώρα στη Γερμανία, ίσως η ΕΚΤ [Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα] είναι στην πραγματικότητα νωρίτερα στη μείωση των επιτοκίων από ό, τι όλοι νομίζουμε, ας περιμένουμε και θα δούμε, και αν αυτό έρθει, τότε προφανώς η εμπιστοσύνη θα επανέλθει επίσης», είπε.
Ακόμη και αν οι μειώσεις των επιτοκίων είναι μια αργή διαδικασία, ο von Achten λέει ότι μόλις «οι άνθρωποι δουν το σημείο καμπής» η εμπιστοσύνη θα πρέπει να επιστρέψει.
Μιλώντας στο γερμανικό κοινοβούλιο για τις οικονομικές προοπτικές την Πέμπτη, ο Χάμπεκ δήλωσε ότι η κυβέρνηση αναμένει ότι ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να μειώνεται και θα επιστρέψει στο επίπεδο στόχου του 2% το 2025.
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα δήλωσε στην πιο πρόσφατη συνεδρίασή της τον Ιανουάριο ότι η συζήτηση για μειώσεις επιτοκίων ήταν «πρόωρη», ακόμη και όταν σημειώνεται πρόοδος στον πληθωρισμό. Ενώ το ακριβές χρονοδιάγραμμα για τις μειώσεις των επιτοκίων παραμένει ασαφές, οι αγορές τιμολογούν ευρέως την πρώτη μείωση που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG.
Latest News
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων
Κωλοτούμπα Τραμπ για ακρίβεια - Δύσκολο να ρίξουμε τις τιμές
Σε άτακτη υποχώρηση ο εκλεγείς πρόεδρος Τραμπ, λιγότερο από 40 ημέρες πριν αναλάβει την προεδρία της χώρας, ισχυριζόμενος πως δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια
Επένδυση 1 δισ. από την Boeing στις ΗΠΑ - Στόχος τα δέκα «787» το μήνα έως το 2026
Η Boeing προσπαθεί να επαναφέρει την παραγωγή των αεροσκαφών τύπου 787 σε πέντε το μήνα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους