Με ντόνατ εμπλουτίζουν το προϊοντικό τους χαρτοφυλάκιο τα McDonald’s, που ανακοίνωσαν την επέκταση της μέχρι πρότινος πιλοτικής τους συνεργασίας με την επίσης αμερικανική αλυσίδα Krispy Kreme.

Η επέκταση αυτή θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αλλά θα χρειαστούν περίπου δυόμισι χρόνια για να διαχυθεί η συγκεκριμένη συνεργασία, καθώς η Krispy Kreme θα υπερδιπλασιάσει τη διανομή της για να ικανοποιήσει τη ζήτηση. Κατά τη διάρκεια της συμφωνίας, η McDonald’s θα είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης fast-food της Krispy Kreme στις ΗΠΑ.

McDonald’s: Πού αποσκοπεί το λανσάρισμα του Better Burger

Η συνεργασία με τα McDonald’s αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την Krispy Kreme να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε εθνικό επίπεδο, παρά το γεγονός πως ήδη παραδίδει τα ντόνατς της σε 6.800 καταστήματα τρίτων, από τις 31 Δεκεμβρίου. Η McDonald’s διαθέτει περίπου 13.500 εστιατόρια στις ΗΠΑ και σχεδιάζει να ανοίξει 900 νέες τοποθεσίες σε όλη τη χώρα μέχρι το 2027.

«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να εξυπηρετήσουμε περίπου 6.000 εστιατόρια με την υπάρχουσα υποδομή μας. Η ζήτηση όμως, θα αλλάξει τις ισορροπίες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Krispy Kreme, Josh Charlesworth, στο CNBC.

Ποια είναι η Krispy Kreme

Η Krispy Kreme ιδρύθηκε από τον Vernon Rudolph, ο οποίος βασίστηκε σε μια συνταγή για ζύμη ντόνατ ενός σεφ της Νέας Ορλεάνης, νοίκιασε ένα κτίριο το 1937 στο ιστορικό Old Salem στο Winston-Salem της Βόρειας Καρολίνας και άρχισε να πουλάει τα γλυκίσματά του σε τοπικά παντοπωλεία. Η σταθερή ανάπτυξη οδήγησε σε μια φιλόδοξη επέκταση στην αμερικανική επικράτεια μπαίνοντας στο χρηματιστήριο την περίοδο 2000-2016, σε μια κίνηση που ωστόσο αποδείχθηκε ζημιογόνα.

Το 2016, η εταιρεία επέστρεψε σε ιδιωτικό καθεστώς προς 1,35 δισ. δολάρια από την επενδυτική JAB Holding Company με έδρα το Λουξεμβούργο. Τον Ιούλιο του 2021, η Krispy Kreme εισήχθη στο χρηματιστήριο Nasdaq.

Στο διάστημα ανάμεσα στις δύο εισαγωγές, ξεχώρισε ο ρόλος του Michael Tattersfield. Υπό την ηγεσία του η εταιρεία εξελίχθηκε από ένα πολύπλοκο, πολυπαραγωγικό μοντέλο κυρίως στις ΗΠΑ σε ένα πιο παγκόσμιο, κεφαλαιακά αποδοτικό omnichannel μοντέλο, ενώ παράλληλα σχεδόν διπλασίασε το προσαρμοσμένο EBITDA της επιχείρησης.

Στις αρχές της χρονιάς, τα ηνία ανέλαβε ο μέχρι πρότινος CFO Josh Charlesworth, που θα φέρει σε πέρας τη συνέχιση της συνεργασίας της επιχείρησης με τα McDonald’s.

Ο στόχος

Η Krispy Kreme έχει επίσης επεκτείνει τη δυναμικότητά της, ώστε να μπορεί να παραδίδει φρέσκα ντόνατς στα περίπου 7.500 εστιατόρια της McDonald’s, στα οποία δεν μπορεί να φτάσει επί του παρόντος.

Ενώ η McDonald’s είναι ο κύριος λόγος που η εταιρεία επεκτείνει τη διανομή της τόσο γρήγορα, ο Charlesworth εξήγησε στο CNBC ότι η σύμπραξη αυτή θα βοηθήσει την αλυσίδα να μπει σε καταστήματα τροφίμων και ψιλικών που συνήθως δείχνουν την προτίμησή τους σε εθνικούς προμηθευτές.

«Αυτό σημαίνει ότι η συνολική αποδοτικότητα και παραγωγικότητα του δικτύου διανομής μας θα βελτιωθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου», συμπλήρωσε. Η επιπλέον ζήτηση από τα McDonald’s και άλλους νέους πελάτες σημαίνει ότι οι γραμμές παραγωγής της μπορούν να παράγουν μεγαλύτερο όγκο με λιγότερα πρόσθετα έξοδα.

«Συνολικά, επομένως, καθιστά το σύστημά μας πιο κερδοφόρο να αναπτύσσει το κανάλι της καθημερινής παράδοσης φρέσκων προϊόντων και τα McDonald’s είναι ένας επιταχυντής αυτού του γεγονότος», δήλωσε ο Charlesworth.

Μία win win συνεργασία

Η σχέση των δύο αλυσίδων ξεκίνησε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, όταν η McDonald’s άρχισε να πωλεί δοκιμαστικά ντόνατς Krispy Kreme σε εννέα εστιατόριά της. Μερικούς μήνες αργότερα, το πιλοτικό πρόγραμμα είχε επεκταθεί σε περίπου 160 εστιατόρια στο Λούισβιλ και το Λέξινγκτον του Κεντάκι, με τη ζήτηση από τους πελάτες κατά τη διάρκεια των δοκιμών να ξεπερνάει τις προσδοκίες και των δύο αλυσίδων.

Για τα μεν McDonald’s, η προσθήκη των ντόνατς Krispy Kreme ενισχύει την παρουσία της στο κομμάτι των αρτοποιημάτων και των προτάσεων πρωινού. Η αλυσίδα fast food έχει ήδη υλοποιήσει μια στροφή προς τον καφέ (το πρώτο McCafe εξάλλου άνοιξε τις πόρτες του το 1993 στην Αυστραλία και σήμερα υπάρχουν περίπου 1.300 σε όλο τον κόσμο), ένα ρόφημα που ταιριάζει με τα ντόνατς.

Οι πελάτες της McDonald’s θα μπορούν να παραγγείλουν τα αυθεντικά ντόνατς με γλάσο, σοκολάτα με παγωτό και παγωμένη κρέμα σοκολάτας, είτε μεμονωμένα είτε σε συσκευασία των έξι. Τα εστιατόρια θα πωλούν τα ντόνατς όλη την ημέρα.

Μακροπρόθεσμα, η Krispy Kreme αναμένει ότι μπορεί να φτάσει σε περισσότερα από 100.000 σημεία πρόσβασης για τα ντόνατς της παγκοσμίως, από 75.000 σημεία που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψή της. Τα ντόνατς της αλυσίδας βρίσκονται σήμερα σε περισσότερα από 14.100 καταστήματα σε 39 χώρες.

Τι λέει η Wall Street

Οι μετοχές της Krispy Kreme σημείωσαν άλμα σχεδόν 20% στην προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση της Τρίτης μετά την ανακοίνωση.

Σημειωτέον πως κατά τον τελευταίο χρόνο έχουν υποχωρήσει κατά 20%, συμπαρασύροντας την χρηματιστηριακή της αξία στα 2,11 δισ. δολάρια. Καθώς μάλιστα η ζήτηση για τα φάρμακα απώλειας βάρους, όπως το Ozempic της Novo Nordisk, έχει εκτοξευθεί, οι επενδυτές ανησυχούν για το αν οι θεραπείες θα μειώσουν τις μελλοντικές πωλήσεις της Krispy Kreme, που βασίζεται στα γλυκά σνακ.

Παρόμοιες ανησυχίες έχουν επιβαρύνει την McDonald’s, αν και η μετοχή της έχει αυξηθεί 2% τον τελευταίο χρόνο, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται στα τρόφιμα και τα ποτά-ροφήματά της που περιλαμβάνονται σε προσφορές. Η εταιρεία έχει χρηματιστηριακή αξία 201 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή