Μαίνεται ο πόλεμος τιμών στην σκληρά ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την κινεζική εταιρεία smartphone Xiaomi να ανακοινώνει ότι θα πουλήσει το πρώτο της EV σε τιμή πολύ χαμηλότερη από αυτή του Model 3 της Tesla.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Xiaomi, Lei Jun, δήλωσε ότι η τυπική έκδοση του SU7 θα πωλείται προς 215.900 γιουάν (30.408 $) στη χώρα, αναγνωρίζοντας ότι αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία θα πουλά το κάθε αυτοκίνητο με ζημιά.
Το Model 3 της Tesla ξεκινά από 245.900 γιουάν στην Κίνα.
Η Apple φεύγει η Xiaοmi έρχεται: Η επέλαση της εταιρείας στα EV
Ο Lei ισχυρίστηκε ότι η τυπική έκδοση του SU7 ξεπερνά το Model 3 σε περισσότερο από το 90% των προδιαγραφών του, εκτός από δύο πτυχές που είπε ότι μπορεί να χρειαστούν τουλάχιστον τρία έως πέντε χρόνια για τη Xiaomi προκειμένου να καλύψει τη διαφορά με την Tesla.
Οι παραδόσεις πρόκειται να ξεκινήσουν μέχρι τα τέλη Απριλίου, διευκρίνισε. Ο Lei ισχυρίστηκε επίσης ότι το εργοστάσιο αυτοκινήτων της Xiaomi, για το οποίο όλα τα «βασικά» βήματα είναι πλήρως αυτοματοποιημένα, μπορεί να παράγει ένα SU7 κάθε 76 δευτερόλεπτα.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Xiaomi είπε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι το SU7 θα ήταν το καλύτερο σεντάν «κάτω από 500.000 γιουάν» (69.328 δολάρια).
Ανταγωνισμός
Όπως σημειώνει το CNBC, το αυτοκίνητο εισέρχεται σε μια σκληρά ανταγωνιστική αγορά στην Κίνα, όπου οι εταιρείες λανσάρουν μια σειρά από νέα μοντέλα και μειώνουν τις τιμές για να επιβιώσουν. Ο κινεζικός γίγαντας τηλεπικοινωνιών Huawei έχει συνεργαστεί με παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες , κυρίως λανσάροντας τη μάρκα Aito, τα οχήματα της οποίας εκτίθενται συχνά σε εκθέσεις smartphone της Huawei.
Το Model 3 της Tesla είναι το νέο σεντάν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα που έχει αυτονομία τουλάχιστον 600 χιλιομέτρων και κοστίζει λιγότερο από 500.000 γιουάν, σύμφωνα με στοιχεία από τον βιομηχανικό ιστότοπο Autohome.
Η νέα στρατηγική
Το SU7 αποτελεί μέρος της νέας στρατηγικής της Xiaomi «Human x Car x Home» που επιδιώκει να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα συσκευών συνδεδεμένων με το νέο της λειτουργικό σύστημα HyperOS. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τηλέφωνα, με λίγο λιγότερο από το 30% να προέρχεται από συσκευές και άλλα καταναλωτικά προϊόντα.
Αν και η Xiaomi είναι γενικά γνωστή για πιο προσιτά προϊόντα, ο Πρόεδρός της Lu Weibing είπε στο CNBC νωρίτερα φέτος ότι η εταιρεία ακολουθεί μια στρατηγική premiumization από το 2020 — και ότι υπάρχουν περίπου 20 εκατομμύρια χρήστες σε αυτό το τμήμα τιμών που ενδέχεται να αγοράσουν το SU7.
Ο Lu είπε στο CNBC ότι το SU7 θα πωληθεί πρώτα σε καταναλωτές στην Κίνα και ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο έως τρία χρόνια για οποιαδήποτε κυκλοφορία στο εξωτερικό.
Πόλεμος τιμών για την επικράτηση στην αγορά
Παρά το ρεκόρ παραδόσεων αυτοκινήτων οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας εμπλέκονται σήμερα σε έναν τεράστιο πόλεμο τιμών που απειλεί την κερδοφορία τους. Η Tesla ήταν η πρώτη που έκανε αρκετές μειώσεις τιμών χιλιάδων δολαρίων, καθώς η εταιρεία του Elon Musk έπεσε στη δεύτερη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πρώτη την BYD με έδρα στο Σεντσέν, το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Οι αντίπαλοι της Tesla έριξαν γρήγορα και αυτοί τις τιμές τους, με αποτέλεσμα οι τιμές των οχημάτων να μειωθούν περισσότερο από 8% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Shanghai Automotive Industry Corp.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά η κινεζική κυβέρνηση σταμάτησε τέλος του 2022 τις επιδοτήσεις ύψους 1800 δολαρίων ανά αυτοκίνητο για να ενθαρρύνει στη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ορισμένοι αναλυτές προβλέπουν ότι ο κλάδος βρίσκεται σε ρότα εξυγίανσης τα επόμενα δύο χρόνια και ότι ορισμένοι κατασκευαστές οχημάτων ίσως και να χρεοκοπήσουν. Στο μεταξύ πολλές ξένες μάρκες αυτοκινήτων βρίσκονται σε μεγαλύτερη μειονεκτική θέση έχοντας δώσει μάχη για να εδραιωθούν στην Κίνα. Και αυτό παρά τη χαλάρωση πριν από πέντε χρόνια των όρων για κοινοπραξίες, έτσι ώστε οι Volkswagen και BMW να μην χρειάζονται πλέον κινέζους εταίρους.
Μπορεί τεχνολογικοί γίγαντες, όπως η Xiaomi και η Huawei, να διαθέτουν πλεονέκτημα στην εγχώρια αγορά, παγκόσμια όμως θα πρέπει να δώσουν δύσκολη μάχη στον αγώνα για κυριαρχία. Η Xiaomi είναι η τρίτη πιο δημοφιλής μάρκα smartphone στην Ευρώπη, αλλά κατατάσσεται μόλις στην 5η θέση στις ΗΠΑ. Η φήμη της Huawei υπέστη σοβαρό πλήγμα από τις κυρώσεις που επέβαλε η Ουάσινγκτον υπό τη διοίκηση Τραμπ.
“Με μηδενικό brand equity, δηλαδή αξία στο εμπορικό σήμα, στην Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική θα είναι δύσκολο να διεισδύσει σε αυτές τις αγορές”, δήλωσε στη DW ο αναλυτής αυτοκινήτων Mατίας Σμιτ. “Ειδικά στην ΕΕείναι πιθανό να αυξηθούν οι δασμοί εισαγωγής αυτό το καλοκαίρι και στις ΗΠΑ να φτάσουν στο 30% για κινέζους κατασκευαστές”. Οι Βρυξέλλες ανησυχούν ότι οι φθηνές κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να ανακόψουν την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προς το παρόν αντιμετωπίζουν μείωση στην αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών κυρίως λόγω της ακρίβειας.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος