Η πληθωριστική κρίση, η αναγκαστική στροφή στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι προσφορές, αλλά και ένας εθνοκεντρικός καταναλωτισμός κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν το αγοραστικό ταξίδι των καταναλωτών στα ράφια των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη Brand Footprint της Kantar, που είδε το φως της δημοσιότητας αυτές ημέρες, τα ελληνικά brands κατέχουν το 50% στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs – Fast-Moving Consumer Goods).
Ακρίβεια: Τίτλοι τέλους για τα «ταμπελάκια» στα σούπερ μάρκετ – Ο κίνδυνος για 1.500 προϊόντα
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το σήμα «Παπαδοπούλου» καταγράφοντας μάλιστα μεγαλύτερη άνοδο από την Coca – Cola η οποία βρισκόταν στην κορυφή έως το 2022, αν και ο γίγαντας των αναψυκτικών εξακολουθεί είναι το κορυφαίο brand στον κλάδο των ροφημάτων και ποτών. Επιπλέον η εμβληματική μάρκα «Παπαδοπούλου» διατήρησε τη θέση της ως το δημοφιλέστερο brand στον κλάδο των τροφίμων.
Οι εκπλήξεις
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι στη λίστα των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων την έκπληξη έκανε μια ελληνική μάρκα που δεν έχει πανελλαδική διανομή, καθώς κυκλοφορεί στη Βόρεια Ελλάδα, από την Κατερίνη μέχρι τον Έβρο.
Ο λόγος για τη γαλακτοβιομηχανία ΣΕΡΓΑΛ (Σερραϊκή Βιομηχανία Γάλακτος), το εμπορικό σήμα της οποίας παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη άνοδο σε σχέση με τα 50 brands που αγοράζονται περισσότερο στην Ελλάδα κατάφερε και μπήκε για πρώτη φορά στη σχετική λίστα.
Η ΣΕΡΓΑΛ Α.Ε ιδρύθηκε το 1964 από την Αγροτική τράπεζα της Ελλάδος και το 1995 η βιομηχανία πωλήθηκε μέσω δημοπρασίας στον Αντώνη Μπούρα οπότε και άρχισε η σταδιακά ανοδική της πορεία. Σήμερα η ΣΕΡΓΑΛ διαθέτει 30 κωδικούς, εκ των οποίων το 60% αφορά την κατηγορία του γάλακτος και το 40% την κατηγορία του γιαουρτιού.
Από την άλλη άλμα για δεύτερη χρονιά έκανε το εμπορικό σήμα «Κατσέλης», καθώς βρέθηκε στην 11η θέση το 2023 από την 17η το 2022. Ας σημειωθεί πως η μάρκα «Κατσέλης» βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα όσον αφορά τα τρόφιμα.
Θα πρέπει να αναφερθεί εδώ ότι η μελέτη Brand Footprint 2024 παρουσιάζει τις επιδόσεις των brands για το 2023.
Το top3 των υψηλότερων επιδόσεων όσον αφορά την ανέλιξη συμπληρώνει το σήμα «Always», αν και στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και υγιεινής η μάρκα Every Day της εταιρείας ΜΕΓΑ Α.Ε. καταλαμβάνει την κορυφή.
Στα γαλακτοκομικά το ΝΟΥΝΟΥ βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας των γαλακτοκομικών, ξεπερνώντας την Όλυμπος που έχασε την πρωτιά, ενώ στην πρώτη πεντάδα ανέβηκαν μία θέση Βιτάμ και Μεβγάλ, ενώ το ΝΟΥΝΟΥ Family έχασε μία θέση.
Στα ροφήματα και στα αναψυκτικά την έκπληξη έκανε το σήμα του ελληνικού καφέ «Παπαγάλος Λουμίδη» που πλασαρίστηκε στη δεύτερη θέση προσπερνώντας το Nescafe.
Στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού στην πρώτη θέση βρίσκεται η μάρκα Klinex που ανήκει στη Unilever, ενώ το top5 συμπληρώνεται από τα εμπορικά σήματα Fairy, Ajax, Soupline και Lenor.
Μεθοδολογία
Η κατάταξη των πιο επιτυχημένων εμπορικών σημάτων γίνεται μέσω του «εργαλείου» Consumer Reach Points – CRP, δηλαδή με βάση το πόσες φορές επιλέγονται από τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του έτους.
Ειδικότερα, οι ερευνητές της Kantar εξετάζουν πόσες οικογένειες αγόρασαν μία μάρκα σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο και πόσο συχνά.
Το CRP υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας τρία μεγέθη: τον αριθμό των νοικοκυριών σε μια χώρα, τον αριθμό των νοικοκυριών που αγοράζουν τουλάχιστον μία φορά τη μάρκα (διείσδυση) και αριθμό των αλληλεπιδράσεων με αυτήν την μάρκα κατά τη διάρκεια ενός έτους (συχνότητα) και εκφράζεται σε εκατομμύρια.
Latest News
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024
«Ένωση» των Entersoft- Softone υπό ενιαίο οργανισμό
Η ένωση των Entersoft-Softone θα περιλαμβάνει ένα διευρυμένο portfolio λύσεων, περισσότερους από 90.000 πελάτες, πανελλαδικό δίκτυο 700 συνεργατών και θα απασχολεί 1.500 και πλέον εργαζομένους
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορίες για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα» - Τι απαντά ο επιχειρηματίας
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες - Τι απαντά στις κατηγορίες ο επιχειρηματίας με ανακοίνωσή του
Globalsat: Πρωτοπόρος στον Ψηφιακό και Ενεργειακό Μετασχηματισμό των Επιχειρήσεων
H Globalsat ανέδειξε την ηγετική της θέση στο κορυφαίο αυτό Συνέδριο της Οικονομίας με θέμα «Ένα Νέο Παραγωγικό Μοντέλο – Ελλάδα 2030»
Τι είπαν τα στελέχη των ελληνικών τραπεζών στη Ν. Υόρκη
Οι προοπτικές του κλάδου που παρουσίασαν σε ξένους επενδυτές στο επενδυτικό συνέδριο της Capital Link
Για μεγαλύτερη εξοικονόμηση και αξιοπιστία η θέρμανση είναι Fujitsu
Ένα σύγχρονο κλιματιστικό δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα όλο το χρόνο, έτσι είναι η καλύτερη επιλογή για μέγιστη άνεση κάθε εποχή