Ανατροπές φέρνει στην κρουαζιέρα και τον Πειραιά πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το νέο προβλήτα.
Σύμφωνα με αυτή οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων θα μεταφέρονται με «λάντζες» από τον Πειραιά στο ΣΕΦ, ώστε να μετακινούνται στη συνέχεια προς την Αθήνα, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου σταθμού κρουαζιέρας κι εφόσον παραμείνουν σε ισχύ οι απαιτήσεις της ΕΕ προκριμένου να εγκρίνει την περαιτέρω χρηματοδότηση του έργου.
Πλώρη για νέα ρεκόρ βάζει η κρουαζιέρα – Αισιοδοξία στον κλάδο
Η κρουαζιέρα
Η πρόταση αυτή της ΕΕ που στηρίζεται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την έγκριση του έργου και αφορά στη μη περαιτέρω επιβάρυνση του κυκλοφοριακού του Πειραιά έχει προκαλέσει απορία και δυσφορία στο μεγάλο λιμάνι. Εκπρόσωποι του κλάδου της κρουαζιέρας μιλώντας στον ΟΤ αναφέρουν ότι αυτή δεν είναι λύση και θα υποβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες από τον κλάδο, ενώ ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης εστιάζει στην ενίσχυση της τάσης του home porting, για το οποίο όπως δηλώνει δεν θα πρέπει να το αφορά η πρόταση αυτή.
«Μιλάμε για ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών κάθε μέρα και μάλιστα δεν επιτρέπεται η κατευθείαν επιβίβαση σε πλοιάρια αλλά πρώτα θα πρέπει οι επιβάτες κρουαζιέρας να αποβιβάζονται από το κρουαζιερόπλοιο» σημειώνουν οι παράγοντες του κλάδου της κρουαζιέρας.
Αν είναι τα πλοία να παραμένουν ουσιαστικά αρόδο αυτό θα μπορούσε να γίνει και στο ΣΕΦ, προσθέτουν, δεν χρειάζεται ολόκληρος προβλήτας.
Η ΕΕ θέτει ακόμη τρεις παραμέτρους για την έγκριση, την ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά όσο παραμένουν στο λιμάνι, την χρήση οικολογικών λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών και την κατασκευή επιβατηγού σταθμού, έργα που τα προωθεί η διοίκηση του ΟΛΠ.
Η θέση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη
Η μεταφορά των ταξιδιωτών κρουαζιέρας είναι ένα ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα, το οποίο δεν πρέπει να προσεγγίζεται πρόχειρα σχολιάζει ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στον ot.gr, που εξετάζει το όλο θέμα που έχει δημιουργηθεί και από την πλευρά των ενδιαφερόντων του Δήμου και των δημοτών του μεγάλου λιμανιού.
«Εάν μιλάμε για τους ταξιδιώτες που ξεκινούν ή ολοκληρώνουν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά, προφανώς και η Δημοτική Αρχή επιθυμεί να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται στο λιμάνι κρουαζιέρας. Ο Πειραιάς εδώ και μια δεκαετία οργανώνεται για να αποτελέσει τουριστικό προορισμό και κρίσιμη μάζα για να επιτευχθεί αυτό είναι οι ταξιδιώτες του home port. Τόσο η κεντρική διοίκηση, με τις δημόσιες επενδύσεις, όπως η έλευση του Μετρό στον Πειραιά και η επικείμενη δημιουργία του Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο λιμάνι, όσο και ιδιωτικές επενδύσεις, όπως είναι η δημιουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς και οι δικές μας προσπάθειες ως δημοτική αρχή, σε αυτό οδηγούν, στην σταδιακή ανάδειξη του Πειραιά σε προορισμό.
Υπάρχουν όμως και κρουαζιέρες, στο πρόγραμμα των οποίων ο Πειραιάς είναι ένας σταθμός. Συνεπώς οι ταξιδιώτες αυτής της κατηγορίες δεν έχουν τη δυνατότητα στις 8-10 ώρες που τα κρουαζιερόπλοια παραμένουν στο λιμάνι να περιηγηθούν στην πόλη μας. Δεδομένου ότι ο Πειραιάς δεν αποκομίζει οφέλη από αυτή την κατηγορία τουριστών, οι οποίοι προφανώς κατευθύνονται προς την Ακρόπολη ή την Πλάκα, γι’ αυτούς τους ταξιδιώτες θα μπορούσε να συζητηθεί το μέτρο να αποβιβάζονται σε άλλο σημείο και όχι στο κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας. Είναι κάτι το οποίο ίσως αποδεικνυόταν και ωφέλιμο για την πόλη του Πειραιά, η οποία επιβαρύνεται τόσο περιβαλλοντικά όσο και συγκοινωνιακά από αυτού του είδους τις μεταφορές ταξιδιωτών κρουαζιέρας προς την Αθήνα.
Όσον αφορά στις υπόλοιπες παραμέτρους που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει, δηλαδή τον εξηλεκτρισμό των πλοίων και τα οικολογικά λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών, είναι προφανές ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση και αποτελούν εδώ και χρόνια και θέσεις του Δήμου Πειραιά».
Ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας
Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που «προικοδοτήθηκε» ο Πειραιάς, επί προεδρίας Γιώργου Ανωμερίτη, με την κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση του. Μάλιστα όπως σημειώνουν άνθρωποι κοντά στην υπόθεση οι Κινέζοι που τελικά ανέλαβαν τον ΟΛΠ ποτέ δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο ύψους 130 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο περιελήφθη στις υποχρεωτικές επενδύσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 95% του έργου χρηματοδοτείται από την ΕΕ.
Επίσης άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη διερευνήθηκε από στελέχη του λιμανιού η συνεργασία με εταιρείες που μπορούν να διαθέσουν πλοία (shuttle boat) αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα, επίσημα τουλάχιστον καθώς φαίνεται να υπήρξαν και αντιδράσεις εντός του ΟΛΠ.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda