Υπογράφτηκε από τους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, και Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΤΑΙΕΠΕΔ,η νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η σύμβαση δίνει περιθώριο πέντε μηνών για να ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας και να καταβληθεί το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ το οποίο θα ενεργοποιήσει την έναρξη της παραχώρησης δηλαδή έως τις 12 Φεβρουαρίου του 2025. Κατά πληροφορίες, το διάστημα αυτό κρίνεται απαραίτητο για να κλείσουν όλα τα προαπαιτούμενα της σύμβασης από τα αντισυμβαλλόμενα μέρη και μπορεί να παραταθεί εφόσον συμφωνήσουν οι δυο πλευρές. Κάτι αντίστοιχο άλλωστε συνέβη και με την υπογραφή της σύμβασης για την Εγνατία Οδό, για την οποία το πεντάμηνο έληξε τέλη Αυγούστου αλλά το οικονομικό κλείσιμο έχει μετατεθεί.
88η ΔΕΘ – OT FORUM – Πολίτης: Μέσα στην εβδομάδα υπογράφεται η σύμβαση για την Αττική Οδό
Ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ στην 88η ΔΕΘ είχε πει ότι μέσα στην εβδομάδα θα υπογραφεί η σύμβαση για την Αττική Οδό με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όπως τόνισε ο κ. Πολίτης, η διαδικασία για την Αττική Οδό «έτρεξε» πολύ γρήγορα για τα ελληνικά δεδομένα. «Εγινε πολύ σωστή προεργασία και από τον παραχωρησιούχο, τρέξαμε αρκετά γρήγορα, προφανώς η δημόσια διοίκηση το θέλει, πρέπει να γίνει το έργο αυτό», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται διαδοχή παραχωρησιούχου. Όπως εξήγησε, «δεν είναι πολύ εύκολο, ο δρόμος δεν σταματά. Θα πρέπει την ημερομηνία που θα γίνει η διαδοχή, να μη διαταραχθεί η λειτουργία για τον καταναλωτή. «Υπάρχει ένα καλό πείραμα να δούμε ότι αυτό θα δουλέψει κανονικά».
Στις 5 Οκτωβρίου το δημόσιο θα παραλάβει το οδικό άξονα, μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, για να προχωρήσει στην συνέχεια στο ενδιάμεσο στάδιο λειτουργίας με επικρατέστερο σχήμα την υφιστάμενη κοινοπραξία του έργου που ελέγχουν οι τεχνικές εταιρείες Άκτωρ παραχωρήσεις και Άβαξ. Στο υπουργείο υπολογίζουν ότι η Αττική Οδός θα έχει ένα κενό στην λειτουργία που θα είναι λίγο πάνω από 4 μήνες, το οποίο θα καλυφθεί με την ενδιάμεση σύμβαση.
Ο τρόπος που θα δοθεί η «σκυτάλη» στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο θα κλειδώσει εντός των επόμενων ημερών με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τον ρόλο αυτό δεν θα αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο είχε εξεταστεί να περιέλθει η Αττική Οδός για λογαριασμό του δημοσίου. Όπως αναφέρουν πληροφορίες, ο λόγος είναι γιατί η Αττική οδός είναι ένα περίπλοκο έργο που αποτελείται από πολλές συμβάσεις που θα ήταν αδύνατον να εκχωρηθούν σε εύλογο διάστημα σε έναν άλλο φορέα. Ως παράδειγμα φέρνουν τους 400.000 συνδρομητές της Αττικής Οδού που θεωρούνται ανυπέρβλητο εμπόδιο για να περάσουν τόσο γρήγορα και για τόσο μικρό διάστημα στο ΤΑΙΠΕΔ.
Ο Σταϊκούρας
«Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, επιβεβαιώνει ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, μπορεί να είναι διαφανής, αλλά και αποδοτική και για τις δύο πλευρές», επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στην εκδήλωση υπογραφής της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Όπως εξήγησε, κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας, αναφερόμενος στη συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα: «Μπορεί να είναι ωφέλιμη και για τα δύο μέρη, μέσα σε ένα πλαίσιο το οποίο να καλύπτει, από τη μια πλευρά, το δημόσιο συμφέρον, μέσω της χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου και, από την άλλη πλευρά, να εξασφαλίζει ένα λογικό κέρδος στον ιδιωτικό φορέα, μέσω της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα».
«Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την προστασία των δημόσιων υποδομών και για τη διασφάλιση της ομαλής και αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος μεταφορών, με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των χρηστών», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
Ο Ταχιάος
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε:
«Η σημερινή υπογραφή, αποτελεί ένα ορόσημο στην ιστορία των μεγάλων οδικών παραχωρήσεων, στις οποίες η χώρα μας έχει ήδη τεράστια εμπειρία.
Η Αττική Οδός, έργο υποδειγματικό για την εποχή του, σηματοδοτεί την επιτυχία του μοντέλου της συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα στην υλοποίηση μεγάλων δημοσίων επενδύσεων. Η κατασκευή και λειτουργία της συνέβαλαν καθοριστικά στην βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων του λεκανοπεδίου.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία μέσω της ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε., διαδέχεται το προηγούμενο σχήμα, έχει, χωρίς αμφιβολία, την τεχνογνωσία και την ικανότητα να διατηρήσει την Αττική Οδό στα υψηλά επίπεδα λειτουργίας που απαιτούν οι πολίτες. Επιπλέον, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στην προτελευταία πράξη αυτού του πολύ δύσκολου εγχειρήματος που με πολλή επιμέλεια φέρνει σε πέρας το ΤΑΙΠΕΔ, πιστεύω, πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. θα ανταποκριθεί στον στόχο της ολοκλήρωσής του, πριν από το τέλος του έτους.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις 5 Οκτωβρίου θα είναι απολύτως έτοιμο να κινήσει τις διαδικασίες παράδοσης της οδού, στο μέτρο που αυτές το αφορούν».
Latest News
Ψάλτης - Ορσέλ: Ευκαιρίες για την ελληνική οικονομία από το deal Alpha-UniCredit
Οι επικεφαλής των δύο Ομίλων αναφέρθηκαν σε θέματα διαχείρισης περιουσίας και στα νέα προϊόντα που ήρθαν στην ελληνική αγορά
Οι ξένοι σώζουν την τιμή της φέτας και του χαλλουμιού
Οι Έλληνες μείωσαν πάνω από 70% την κατανάλωση φέτας ΠΟΠ, ενώ οι Κύπριοι αντί για χαλλούμι τρώνε φθηνό εισαγόμενο grill cheese – Στο +6% οι εξαγωγές φέτας το 2024
Από τα εσώρουχα και το ναυάγιο με την Axel, στο real estate για τουρισμό - Η MED αλλάζει
Επόμενο βήμα για την MED ο αγροτουρισμός - Τι φέρνει η συγχώνευση και απορρόφηση των ΟΝΥΞ, Green Hope και Αγάνωρ
Ποιοι κλάδοι δίνουν αυξήσεις μισθών – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία, λιανεμπόριο
Τι λέει στον ΟΤ ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης για την ακρίβεια – «Κλειδί» οι μισθοί
Προϊόντα ΑΓΝΟ σε όλη την Ελλάδα – Γιατί πάει πίσω το παγωτό
Πότε έρχονται τα προϊόντα ΑΓΝΟ στην Αττική και στην υπόλοιπη Ελλάδα – Τι σχεδιάζει ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία για το εργοστάσιο στον Λαγκαδά
Επιμένει η Viva με νομικές ενέργειες εναντίον SoftOne-Entersoft
Στην ανακοίνωση της Viva ξεκαθαρίζεται ότι η σημερινή προσωρινή διαταγή δεν εξετάζει την ουσία της υπόθεσης
Σκλαβενίτης: Έκτακτο μπόνους 300 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο – Με δωροεπιταγές
Η έκτακτη οικονομική βοήθεια από τη Σκλαβενίτης θα δοθεί σε κάθε έναν εργαζόμενο ως επιβράβευση για τη θετική πορεία της επιχείρησης
Εθνική Τράπεζα: 80 χρόνια της θυγατρικής της Stopanska Banka στη Βόρεια Μακεδονία
Εκδήλωση ανάδειξης της επιτυχημένης πορείας της τράπεζας και της ηγετικής θέσης που κατέχει σήμερα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της Β. Μακεδονίας
Μπάρμπα Στάθης: Στα 507 εκατ. η συνεισφορά στο ΑΕΠ - Στα 118 εκατ. τα έσοδα του κράτους από φόρους
Για κάθε 1 ευρώ συνεισφοράς της Μπάρμπα Στάθης στο ΑΕΠ δημιουργείται αξία 2,1 ευρώ στην εθνική οικονομία
Χαμηλή πτήση για τον τζίρο των επιχειρήσεων - Στο +2,9% τον Αύγουστο
ΕΛΣΤΑΤ: Τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι επιχειρήσεις σε Γεωργία και Αλιεία κατά 4,4%, ενώ και το λιανεμπόριο παρουσίασε μείωση κατά 0,7%