Άνοδο των ναύλων των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) αναμένουν για το υπόλοιπο του έτους οι αναλυτές καθώς προσδοκούν σε αύξηση της ζήτησης και της προσφοράς LNG. Όπως σχολιάζει η ναυτιλιακή εταιρεία GasLog Partners, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, η ζήτηση LNG αυξήθηκε κατά 11% περίπου, στους 95 εκατ. τόνους το δεύτερο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με τους 86 εκατ. τόνους το αντίστοιχο διάστημα του 2020, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Poten. Η αύξηση της ζήτησης ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Ασία και τη Νότια Αμερική.
Συγκεκριμένα, η ζήτηση αυξήθηκε, σε ετήσια βάση, στην Κίνα (+4 εκατ. τόνους ή 25%), την Ιαπωνία (+1 εκατ. τόνους ή 7%) και τη Νότια Κορέα (+1 εκατ. τόνους ή 9%), που είναι οι τρεις μεγαλύτερες αγορές LNG, ενώ η ζήτηση από την Αργεντινή, τη Βραζιλία και τη Χιλή αυξήθηκε μαζί κατά περίπου 3 μετρικούς τόνους (ή 116%) από έτος σε έτος λόγω της χαμηλότερης υδροηλεκτρικής παραγωγής από την περιοχή. Η ανάπτυξη από αυτές τις περιοχές αντισταθμίστηκε από μείωση περίπου 2 εκατ. τόνους(ή 35%) από τη Μέση Ανατολή.
Από την άλλη πλευρά η παγκόσμια προσφορά LNG ήταν περίπου 96 εκατ. τόνοι το δεύτερο τρίμηνο του 2021, αυξημένη κατά 8 εκατ. τόνους (ή 9%) από έτος σε έτος, σύμφωνα με τον Poten. Η αύξηση της προσφοράς οφείλεται πρωτίστως στην αυξημένη παραγωγή από τις ΗΠΑ όπου νέοι σταθμοί υγροποίησης τέθηκαν σε λειτουργία
Την ίδια περίοδο ο μέσος ναύλος στην spot αγορά ήταν για τα LNG Carriers τύπου TFDE LNG, στα 58.000 δολ την ημέρα το δεύτερο τρίμηνο του 2021, αυξημένος κατά 61% έναντι του μέσου όρου των 36.000 δολ ημερησίως του δευτέρου τριμήνου του 2020. Ο βασικός ναύλος στην spot αγορά για τα πλοία τύπου Steam ήταν κατά μέσο όρο στα 45.000 δολ ανά ημέρα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, 96% υψηλότερος από το μέσο όρο των 23.000 δολαρίων ημερησίως το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Οι ναύλοι κατά το δεύτερο τρίμηνο επωφελήθηκαν από την αύξηση της ζήτησης LNG από την Ασία σε συνδυασμό με την αύξηση της προσφοράς ΛΝΓ στις ΗΠΑ όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson’ s εκτιμά ότι οι ναύλοι στην spot αγορά θα κινηθούν ανοδικά για το υπόλοιπο του έτους. Ωστόσο, το μέγεθος και ο ρυθμός της ανοδικής κίνησης θα εξαρτηθεί τόσο από τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη της ζήτησης LNG όσο και από τις διαφορές τιμών LNG μεταξύ των μεγάλων περιοχών εξαγωγών και εισαγωγών, ενώ η προβλεπόμενη αύξηση του παγκόσμιου στόλου των LNG Carriers σε συνδυασμό με μια οποιαδήποτε πτώση του ρυθμού της ζήτησης θα μπορούσε να δημιουργήσει αστάθεια στις αγορές σε άμεση και μεσοπρόθεσμη βάση.
Ο οίκος αναλύσεων Poten υπολόγισε ότι στις 21 Ιουλίου το βιβλίο παραγγελιών ανήλθε σε 126 LNG Carriers (> 100.000 κ.μ), που αντιπροσωπεύουν το 19% του εν ενεργεία στόλου. Από αυτά τα 106 πλοία (ή 84%) συνοδεύονται με πολυετή συμβόλαια ναύλωσης. Επίσης το 2021 τοποθετήθηκαν μέχρι τώρα παραγγελίες για 31 LNG Carriers σε σύγκριση με τις 34 παραγγελίες όλου του 2020.
Πάντως η GasLog Partners LP συγγενής εταιρεία της GasLog ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 έσοδα ύψους 70,4 εκατ. δολ. έναντι 84,4 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2020 καταγράφοντας μία μείωση κατά 14 εκατ. δολ. ωστόσο τα κέρδη της εταιρείας ήταν αυξημένα στα κατά 79% στα 14,7 εκατ. δολ. από 8,2 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν, λόγω εκτάκτων επιβαρύνσεων στα αποτελέσματα του 2020.
Πάντως τα προσαρμοσμένα κέρδη του δευτέρου τριμήνου του 20201 είναι μειωμένα στα 12,7 εκατ. δολ. από 25,6 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν λόγω της πτώσης των προσαρμοσμένων EBITDA τα οποία επίσης με την σειρά τους μειώθηκαν λόγω των λιγότερων εσόδων, εξέλιξη που οφείλεται στη ανανέωση ναυλοσυμφώνων τριών πλοίων με χαμηλότερους ναύλους από τους προηγούμενους καθώς και στον δεξαμενισμό τριών άλλων πλοίων.
Ο Paul Wogan, Διευθύνων Σύμβουλος, της εταιρείας σχολίασε ότι ο στόλος της GasLog Partners παρουσίασε πολύ ισχυρά αποτελέσματα το δεύτερο τρίμηνο του 2021 με την εταιρεία να παραδίδει σχεδόν ένα εκατομμύριο τόνους υγροποιημένου φυσικού αερίου στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο.
Πρόσθεσε επίσης ότι η εταιρεία αξιοποίησε την πολύ καλή αγορά LNG του τελευταίου μήνα και έκλεισε πολύμηνες χρονοναυλώσεις με κορυφαίους πελάτες της για τέσσερα πλοία της σε ελκυστικές τιμές, που της επέτρεψαν να κλειδώσει την κάλυψη κατά 100% των υπολοίπων ημερών λειτουργίας του στόλου για το 2021 και το 69,2% για το 2022. ΟΙ νέες ναυλώσεις μαζί με τις ταμειακές ροές του πρώτου εξαμήνο0υ του έτους υπερβαίνουν όλες τις απαιτήσεις λειτουργίας της GasLog Partners, τα γενικά έξοδα, τα κόστη δεξαμενισμών και τα κόστη εξυπηρέτησής του χρέους για το 2021 και το 2022.
Η GasLog Partners με έδρα τον Πειραιά, ελέγχει ένα στόλο από 15 LNG carriers με μέση μεταφορική ικανότητα 158.000 κυβικά μέτρα το καθένα.
Latest News
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα - Ο ρόλος των Χούθι
Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»
Σε εξαγορά εταιρείας στην Ολλανδία προχωρά η Poseidon Marine Supplies
Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024
Πως θα γίνει πιο φιλικό για τους επιβάτες το λιμάνι του Πειραιά
Στο επίκεντρο τα έργα βελτίωσης του λιμανιού