Ανοδο στις παραγγελίες νεότευκτων Panamax κατέγραψαν το πρώτο τετράμηνο του 2023 στοιχεία της VesselsValue. Όπως επισημαίνεται φέτος έχουν γίνει 61 παραγγελίες, σε σύγκριση με μόλις 13 για την ίδια περίοδο το 2022, μία αύξηση περίπου 369%.
Οι περισσότερες από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει από τον Μάρτιο και μετά, συμπίπτοντας με την άνοδο των ναύλων στην spot αγορά καθώς η εμπιστοσύνη σε αυτόν τον τομέα αρχίζει να αυξάνεται. Αφού υποχώρησαν σε χαμηλό δυόμισι ετών περίπου στα 5.900 δολ./ημέρα τον Φεβρουάριο, οι ναύλοι έχουν υπερδιπλασιαστεί, φτάνοντας περίπου τα 13.600 δολ./ημέρα, μία αύξηση περίπου 131%.
«Χαμόγελα» για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια
Στην τρίτη θέση η Ελλάδα
Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των παραγγελιών έχει γίνει από κινεζικές εταιρείες, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 71% του orderbook. Ο Καναδάς κατατάσσεται δεύτερος με περίπου 13% των παραγγελιών και η Ελλάδα στην τρίτη θέση με περίπου 7%. Η Δανία, η Ιαπωνία και άγνωστοι αγοραστές αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο ποσοστό με μερίδιο περίπου 3% έκαστος. Το 87% των νέων πλοίων κατασκευάζονται στην Κίνα και το υπόλοιπο 13% έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Ως αποτέλεσμα της υψηλότερης ζήτησης για νεότευκτα bulk carriers, οι αξίες bulkers χωρητικότητας 82.000 dwt καταγράφουν άνοδο 6,7% από τις αρχές του έτους, στα 36,38 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue. Η αισιοδοξία για την αγορά πηγάζει κυρίως από την Κίνα και τις προσπάθειές της να επιστρέψει στην οικονομική ανάκαμψη, δίνοντας ώθηση στα ξηρά φορτία.
Αξίζει να σημειωθεί πως υπήρξε επίσης αυξημένη ζήτηση για νεότευκτα οχήματα μεταφοράς ξυλοπολτού Panamax, τα οποία επιτυγχάνουν μεγάλα ναύλα λόγω του ειδικού σχεδιασμού τους
Latest News
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου