Το «εγκαταλελειμμένο» superyacht Alfa Nero μήκους 81,3 μέτρων, που ήταν στα αζήτητα σε λιμάνι της Αντίγκουα εδώ και μήνες βρήκε τελικά αγοραστή. Σύμφωνα με ανακοίνωση της λιμενικής αρχής της Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, της νησιωτικής χώρας της Καραϊβικής, το mega yacht βγήκε στο σφυρί έναντι 67.000.677 δολαρίων.
Ο νέος ιδιοκτήτης του φέρεται να είναι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Google, Έρικ Σμιντ.
Ο διευθυντής της Λιμενικής Αρχής της Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, Ντάργουιν Τέλεμακ, σημείωσε ότι εάν ο νέος ιδιοκτήτης δεν ολοκληρώσει την αγορά μέσα σε επτά ημέρες, η προσφορά πώλησης θα μεταφερθεί στον δεύτερο πλειοδότη.
Το πλοίο – φάντασμα αξίας 120 εκατ. δολαρίων που κανείς δε θέλει
Σημειώνεται ότι λίγες ώρες πριν από την οριστικοποίηση της δημοπρασίας, το Εφετείο της Ανατολικής Καραϊβικής απέρριψε αίτηση της τελευταίας στιγμής για ανακοπή του πλειστηριασμού.
Το γιοτ περιήλθε στην κυβέρνηση της Αντίγκουα τον περασμένο Απρίλιο. Η μεταβίβαση της κυριότητας ήταν το τελευταίο κεφάλαιο μιας μακράς ιστορίας που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022, όταν το σκάφος εμποδίστηκε να φύγει από το λιμάνι της Αντίγκουα, μέχρι να διαπιστωθεί εάν ο κάτοχός του περιλαμβανόταν στους διεθνείς καταλόγους κυρώσεων, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Στη συνέχεια, το γιοτ θεωρήθηκε «εγκαταλελειμμένο» και η ειδοποίηση για την πρόθεση της κυβέρνησης να πουλήσει το σκάφος δημοσιοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2023.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το πλοίο έλαβε καύσιμα αξίας άνω των πεντακοσίων χιλιάδων δολαρίων κατά τη διάρκεια της παραμονής της στην Αντίγκουα. Τα κεφάλαια από την πώληση θα χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή του καπετάνιου και του πληρώματος του γιοτ καθώς και άλλων πιστωτών που παρείχαν καύσιμα και προμήθειες.
Το «πλοίο-φάντασμα» και η σχέση με τους Αγγελόπουλους
Το Alfa Nero είχε κατασκευαστεί αρχικά για τον Έλληνα επιχειρηματία Θεόδωρο Αγγελόπουλο, ο οποίος σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα το πούλησε το 2011. Σύμφωνα με τις αμερικανικές αρχές από το 2014, το σκάφος είχε περιέλθει στην ιδιοκτησία του Ρώσου μεγιστάνα Αντρέι Γκουρίεβ έναντι 120 εκατ. δολαρίων, κάτι που ο ίδιος είχε αρνηθεί, υποστηρίζοντας ότι κατά καιρούς ναύλωνε το γιοτ αλλά ποτέ δεν το αγόρασε.
Το Alfa Nero ελλιμενίστηκε στην Αντίγκουα το 2022, αποτελώντας ένα πλοίο-φάντασμα του πολέμου στην Ουκρανία, σε μια απόσταση 5.500 ναυτικών μιλίων μακριά. Λίγο καιρό αφότου τα ρωσικά στρατεύματα πέρασαν τα σύνορα με την Ουκρανία, το Ηνωμένο Βασίλειο επέβαλε κυρώσεις στον υποτιθέμενο ιδιοκτήτη του, τον δισεκατομμυριούχο λιπασμάτων Αντρέι Γκουρίεφ.
Οι ΗΠΑ ακολούθησαν τον Αύγουστο, στέλνοντας πράκτορες του FBI να ερευνήσουν το σκάφος σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές επιβολής του νόμου.
Ένας δικηγόρος του Γκουρίεφ δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την Alfa Nero «κατά καιρούς» από το 2014. Κατασκευάστηκε στο ολλανδικό ναυπηγείο Oceanco το 2007, και μέχρι πρόσφατα ήταν διαθέσιμο προς ενοικίαση για περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια την εβδομάδα.
Το ποιος είναι ο ιδιοκτήτης ήταν σχεδόν αδύνατο να προσδιοριστεί από τα δημόσια αρχεία, δεδομένης της δαιδαλώδους διαδικασίας που χρησιμοποιούν οι υπερπλούσιοι τους πλανήτη για να κρύψουν τον πλούτο και τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία στις αρχές του 2022, οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους έχουν επιβάλει κυρώσεις κατά δεκάδων πλούσιων Ρώσων για να τιμωρήσουν τον Πούτιν και τους φιλικά προσκείμενους σε αυτόν ολιγάρχες της χώρας. Στην πορεία, τα πολυτελή γιοτ που συνδέονται με ρώσους μεγιστάνες έχουν μετατραπεί από «παιχνίδια» στα χέρια δισεκατομμυριούχων σε σύμβολα της αυξανόμενης εχθρότητας μεταξύ Ρωσίας και Δύσης. Περισσότερα από 24 πλοία αξίας περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν κατασχεθεί σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο.
Το πλήρωμα
Το κανονικό πλήρωμα των 44 ατόμων έχει μειωθεί σε έξι άτομα. Είκοσι πέντε μέλη έχουν προβεί σε μηνύσεις για να καταφέρουν να λάβουν 2,1 εκατομμύρια δολάρια σε απλήρωτους μισθούς, σύμφωνα με τον Κρεγκ Τζάκας, έναν τοπικό δικηγόρο που τους εκπροσωπεί.
«Ο στόχος των πελατών μας είναι απλώς να εξασφαλίσουν όσα νομίμως τους οφείλονται», είπε ο Τζάκας.
Latest News
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»
Σε εξαγορά εταιρείας στην Ολλανδία προχωρά η Poseidon Marine Supplies
Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024
Πως θα γίνει πιο φιλικό για τους επιβάτες το λιμάνι του Πειραιά
Στο επίκεντρο τα έργα βελτίωσης του λιμανιού
Οι νέοι δασμοί των ΗΠΑ σε κινεζικά προϊόντα, η ναυτιλία και τα οφέλη για Βιετνάμ και Μεξικό
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού προετοιμάζονται για μια νέα διαταραχή
Σχεδόν 150.000 containers έχασε ο Πειραιάς λόγω Χούθι
Τα σχέδια των Κινέζων για στήριξη του λιμανιού
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία