Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) πρόκειται να πέσει στο 14-38% των συνολικών πωλήσεων έως το 2030. Αυτές είναι οι προβλέψεις έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών RMI (Rocky Mountain Institute) σε συνεργασία με το Bezos Earth Fund.
Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξάνει την παγκόσμια ζήτηση, με αποτέλεσμα να πέφτουν διαρκώς οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Αυτό ουσιαστικά δηλώνει ότι οι πωλήσεις για αυτοκίνητα με βασικό καύσιμο την βενζίνη ή το πετρέλαιο έχουν κορυφωθεί τα προηγούμενα χρόνια και η πορεία τους θα είναι συνεχώς πτωτική μέχρι το 2030.
Οι Ευρωπαίοι «τρώνε τη σκόνη» των Κινέζων στα ΕV – Είναι μια γενιά μπροστά
Η συγκεκριμένη έρευνα, αναλύοντας μια σειρά από στοιχεία, αναφέρει ότι η Βόρεια Ευρώπη και η Κίνα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με γνώμονα τις πολιτικές που ακολουθούν οι κυβερνήσεις διαφόρων κρατών χρειάζονται περίπου έξι χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αυξηθούν από το 1% στο 10% των συνολικών πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων. Στο επόμενο στάδιο και στις χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει έντονο βηματισμό χρειάζονται άλλα έξι χρόνια για να φτάσει το μερίδιο αγοράς στο 80%.
Ο βασικός παράγοντας της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι το κόστος των αυτοκινήτων. Επειδή το κόστος της μπαταρίας είναι ακόμη ακριβό, αυτό αναμένεται με την πάροδο του χρόνου να πέσει και να φθάσει σε χαμηλό επίπεδο στο τέλος της δεκαετίας. Αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σε χώρες όπου έχουν χαμηλό ΑΕΠ.
Μέχρι το 2030, τα EV θα κυριαρχούν στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και θα αποτελούν το 62% -86% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με την Κίνα να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 90%.
Από την άλλη η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου που χρησιμοποιείται ως καύσιμο στα αυτοκίνητα κορυφώθηκε το 2019 και από τότε η ζήτηση πέφτει σταδιακά. Μέχρι το 2030 η ζήτηση πετρελαίου για αυτοκίνητα θα μειώνεται σε πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα κάθε χρόνο. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεβαίνει κάθε χρονιά σταδιακά, με αποτέλεσμα οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας να στρέφουν την προσοχή τους στις ανανεώσιμες πηγές, που από την μία θα τους δώσουν φθηνή ηλεκτρική ενέργεια και από την άλλη θα μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
DHL: Φτιάχνει κέντρο ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Σαγκάη
Για την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας οχημάτων, προϊόντων και εξοπλισμού τεχνολογίας
Το colpo grosso των πλουσίων για το κλίμα - Πώς κερδίζουν, βοηθώντας τους φτωχούς
Υψηλότοκα δάνεια, απευθείας αναθέσεις και ρυπογόνα projects καλύπτουν τις πράσινες δεσμεύσεις
Ανατολικά Πυρηναία: Εργαστήριο της άνυδρης ζωής
Η βαρύτερα πληγείσα από την ξηρασία περιοχή της Γαλλίας προσαρμόζεται για να ζήσει με λιγότερο νερό
Στις Elicio και BayWa r.e. το πρώτο εμπορικό πλωτό αιολικό πάρκο στον κόσμο
Το πλωτό υπεράκτιο αιολικό έργο «Pennavel» πρόκειται να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο του ενεργειακού τοπίου της περιοχής της Βρετάνης
Καμπανάκι από Eurelectric - Η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει το τρένο για το net zero
Διπλασιασμός των επενδύσεων στη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας ή απώλεια του αγώνα δρόμου της Ευρώπης προς το net-zero, προειδοποιεί η Eurelectric
Όλο και πιο κοντά στην Ευρώπη η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία - Οι συμφωνίες με Τουρκία
Σε αναμμένα κάρβουνα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Advent: Πού βρίσκεται η επένδυση υδρογόνου στην Κοζάνη – Τι δηλώνουν στον ΟΤ ο CEO της εταιρείας και το υπουργείο Οικονομικών
Δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση του επενδυτικού σχεδίου ύψους 780 εκατ. το εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου κολλάει στη γραφειοκρατία
Φωτοβολταϊκά: το net-metering έφυγε, το net-billing καθυστερεί
Δεν έχει ακόμη «κλειδώσει» ο τρόπος αποζημίωσης της περίσσειας ενέργειας που δεν θα ιδιοκαταναλώνεται.
H ύπουλη απειλή για την οικονομία που κανείς δεν προσέχει – Ο συναγερμός της FED
Ο «πράσινος» κίνδυνος που θέτει σε κίνδυνο τα δανειακά χαρτοφυλακια
Προστίθενται... μηδενικά στο λογαριασμό για την πράσινη μετάβαση - Ποσά που ζαλίζουν [γραφήματα]
Τι δείχνει η έρευνα του BloombergNEF