Με τις τιμές των μπαταριών να υποχωρούν, τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να φτάσουν στα επίπεδα πώλησης των μοντέλων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα, στην Ευρώπη το 2024 και στην αγορά των ΗΠΑ το 2026, και να αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η έκθεση του Rocky Mountain Institute (RMI) προβλέπει ότι το κόστος των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα θα μειωθεί κατά 50% αυτή τη δεκαετία, από 151 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh) το 2022 σε ένα εύρος τιμών από 60 έως 90 δολαρίων ανά kWh, καθιστώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «για πρώτη φορά τόσο φθηνά στην αγορά όσο τα αυτοκίνητα βενζίνης σε κάθε αγορά μέχρι το 2030 καθώς και φθηνότερα στην κυκλοφορία».
Οι μπαταρίες είναι ακριβές και αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, κόστος που μέχρι στιγμής έχει καταστήσει τα EV απρόσιτα για πολλούς καταναλωτές.
Εντονο φλερτ Γερμανίας – Κίνας με «προίκα» την ηλεκτροκίνηση
Ωστόσο, αυτές οι τιμές μειώνονται σταθερά καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε νέες χημικές ουσίες μπαταριών, υλικά και λογισμικό για να κάνουν πιο αποδοτικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε στο Reuters ο ανώτερος διευθυντής του RMI, Kingsmill Bond.
Σύμφωνα με την ανάλυση του RMI, η ταχεία ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη και την Κίνα «συνεπάγεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εξαπλασιαστούν τουλάχιστον έως το 2030, για να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς από 62% έως 86% επί των πωλήσεων».
Αύξηση πωλήσεων στην ΕΕ
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν σχεδόν κατά 61% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022, αντιπροσωπεύοντας το 13,6% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να απαγορεύσει την πώληση νέων μοντέλων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα από το 2035.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ακόμη δεσμευτεί για ημερομηνία λήξης των πωλήσεων μοντέλων κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά η Καλιφόρνια και η Νέα Υόρκη στοχεύουν αμφότερες να το πράξουν έως το 2035 και να στραφούν στην πώληση μόνο μοντέλων μηδενικών εκπομπών.
«Δεν είναι καθόλου υπερβολικό να βλέπουμε τη συνεχιζόμενη εκθετική ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων», είπε ο Bond του RMI στο Reuters. «Αυτό πρέπει να περιμένει κανείς».
Σύμφωνα με την έρευνα του RMI, η ζήτηση πετρελαίου για αυτοκίνητα κορυφώθηκε το 2019 και θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα κάθε χρόνο μετά το 2030.
Έρευνα που δημοσιεύτηκε ταυτόχρονα από το έργο Economics of Energy Innovation and System Transition (EEIST) του Πανεπιστημίου Exeter προβλέπει επίσης εκθετική αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με το έργο αυτό, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φτάσουν σε ένα “σημείο καμπής” στην ισοτιμία τιμών με τα μοντέλα ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2024 στην Ευρώπη, το 2025 στην Κίνα, το 2026 στις ΗΠΑ και το 2027 στην Ινδία “για αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους και ακόμη νωρίτερα για μικρότερα οχήματα .”
Latest News
Lightsource bp: Με 315,34 εκατ. από Eurobank και ΤΑΑ το φωτοβολταϊκό των 560 MW
Για την Lightsource bp το έργο είναι κομβικής σημασίας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός