Από τα τέλη Ιουνίου του 2019 που υπεγράφη συμφωνία μεταξύ του Ομίλου Ταβουλάρη και της Onex Elefsis Shipyards για την έναρξη εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας πέρασαν τέσσερα χρόνια.
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Θετικές οι εντυπώσεις από τη συμφωνία DFC και ONEX
Μέσα σε αυτό το διάστημα έγιναν πολλά βήματα για την εξυγίανση των ναυπηγείων με τον πλέον καθοριστικό την συμφωνία μεταξύ του αμερικανικού αναπτυξιακού οργανισμού, DFC και του ομίλου ONEX για την παροχή 125 εκατ. δολαρίων (μέσω ομολογιακού), χωρίς βέβαια να παραγνωρίζεται η έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης πριν δυο εβδομάδες περίπου από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών.
Με την χρηματοδότηση αυτή, ξεκλειδώνει ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση του εξοπλισμού των ναυπηγείων, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν πάνω από 200 πλοία ετησίως.
Ήδη, έχουν επενδυθεί στα ναυπηγεία πριν ακόμη αρχίσουν τη λειτουργία τους 23 εκατ. ευρώ εκ των οποίων αποδόθηκαν περισσότερα από 6 εκατ. ευρώ για τη μισθοδοσία των εργαζομένων, ενώ περίπου 8 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν σε υποχρεώσεις που είχαν δημιουργηθεί από την προηγούμενη ιδιοκτησία.
Νέες δεξαμενές
Στη συνέχεια όπως είπε ο επικεφαλής της ONEX Shipyards, Πάνος Ξενοκώστας προγραμματίζονται επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα 300 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις για τη συντήρηση και αναβάθμιση υποδομών (CAPEX) και 200 εκατ. ευρώ για την εξόφληση υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί για τη διάσωση των Ναυπηγείων.
Το πρώτο δείγμα γραφής είναι η δεξαμενή panamax «Στρατής Ανδρεάδης» η οποία υπέστη ριζική ανακαίνιση και εγκαινιάστηκε χθες. Μαζί με τη δεξαμενή που έχει εγκατασταθεί ήδη στο αδελφό ναυπηγείο το Νεώριο Σύρου, είναι οι μεγαλύτερες που διαθέτει η Ελλάδα αυτή τη στιγμή.
Μέχρι την προσεχή άνοιξη θα έχουν ανακαινισθεί και τεθούν σε λειτουργία δυο ακόμη δεξαμενές των ναυπηγείων ενώ στα σχέδια της διοίκησης είναι να έρθει μέχρι το 2025 μία ακόμη μεγαλύτερη δεξαμενή για να εξυπηρετεί πλοία μεγέθους suezmax. Επίσης, μία δεξαμενή aframax θα εγκατασταθεί και στη Σύρο τον ίδιο χρόνο.
Το Νεώριο Σύρου
Να σημειωθεί ότι όμιλος ONEX σχεδιάζει επιπλέον επενδύσεις στη Σύρο ύψους 60 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια των 80 εκατ. ευρώ που έχουν επενδυθεί ήδη.
Ο στόχος όπως εξήγησε ο κ. Ξενοκώστας είναι στα δυο ναυπηγεία να επισκευάζονται σωρευτικά 300 πλοία (100 στη Σύρο που το έχει επιτύχει ήδη και 200 στην Ελευσίνα).
Υπολογίζεται πως μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα παρέχουν άμεσα και έμμεσα περισσότερες από 3.000 θέσεις εργασίας ενώ η συνολική συνεισφορά τους στην οικονομία μπορεί να φτάσει το 1% του ΑΕΠ.
Συντήρηση LNG Carriers και αιολικά
Τα ναυπηγεία αλλάζουν ρότα και εκτός από τις επισκευές και συντηρήσεις πλοίων επιδιώκουν με τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες να βρεθούν στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης και της απεξάρτησης από τον άνθρακα.
Έτσι θα δοθεί έμφαση στις μετασκευές πλοίων που στοχεύουν να καλύπτουν τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, στην εγκατάσταση συστημάτων Carbon capture, ενώ θα επιδιώξουν να εξυπηρετήσουν πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου καθώς η χώρα μας γίνεται κομβικό σημείο της προσπάθειας της ΕΕ για ενεργειακή απεξάρτηση.
Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα έχουν κεντρικό ρόλο στην ασφαλή ενεργειακή μετάβαση μέσω της υποστήριξης ενεργειακών πλοίων, αλλά και λύσεων ανάπτυξης υπεράκτιων πλωτών ανεμογεννητριών, στο πλαίσιο και του σχεδίου που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση για την εγκατάσταση πλωτών αιολικών πάρκων σε μία σειρά θαλάσσιες περιοχές της χώρας.
Latest News
Οι Χούθι φέρνουν νωρίτερα τα... χριστουγεννιάτικα αγαθά - Στα ύψη οι ναύλοι
Οι εταιρείες κάνουν νωρίτερα τις παραγγελίες τους για να αποφύγουν τις καθυστερήσεις
Πονοκέφαλος η μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων για τις ακτοπλοϊκές
Είναι αδύνατον να διαθέτουν στο γκαράζ των πλοίων διαφορετικό χώρο για τα ηλεκτρικά από τα συμβατικά ΙΧ
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα - Ο ρόλος των Χούθι
Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»