Τους κινδύνους για την ομαλή ροή του παγκόσμιου εμπορίου, την ασφάλεια των πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και κυρίως για τη ζωή αθώων ανθρώπων που βρίσκονται στα πλοία επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στο 14ο ετήσιο Φόρουμ του Capital Link Greek Shipping που συνέρχεται στην Αθήνα.
Maersk: Σε πτώση μετά την αναστολή της επαναγοράς μετοχών
Χαρακτήρισε μάλιστα αυτή την επιθετικότητα ως “απαράδεκτη παραβίαση του διεθνούς δικαίου που παραβιάζει την ελευθερία της ναυσιπλοΐας”, υπενθυμίζοντας ότι από την αρχή αυτής της σύγκρουσης, η ελληνική κυβέρνηση καταδίκασε έντονα τις επιθέσεις και έλαβε άμεσα μέτρα.
Ο κ. Στυλιανίδης υπογράμμισε ότι η Ελλάδα – ένα από τα κράτη με την μεγαλύτερη πλοιοκτησία στον κόσμο – έχει θεμελιώδες συμφέρον να διατηρήσει την ελευθερία της ναυσιπλοΐας και την προστασία των ζωών επί του πλοίου. Και πρόσθεσε:
“Είναι δική μας ευθύνη. Υποχρέωσή μας να το κάνουμε. Και ως Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ελλάδας, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι μένουμε σταθεροί σε αυτή την αρχή.”
Η μεγαλύτερη πρόκληση
Μιλώντας προς τους παρευρισκόμενους στο Φόρουμ, μεταξύ των οποίων είναι και ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Αρσένιο Ντομίνγκεζ, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η μετάβαση της ναυτιλίας στην εποχή της απανθρακοποίησης και στην “πράσινη” ναυτιλία παρουσιάζει τη μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα που όμως μπορεί να μετατραπεί σε ευκαιρία για τη βιώσιμη ανάπτυξη του ναυτιλιακού κλάδου και την αύξηση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας όχι μόνο της ελληνικής αλλά και της ευρωπαικής ναυτιλίας.
Σημείωσε παράλληλα ότι η Ελλάδα θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέτωπο της απανθρακοποίησης η οποία, όπως ανέφερε, είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του ΙΜΟ. Κάλεσε δε προς τον σκοπό αυτό σε συνεργασία τους παραγωγούς και προμηθευτές ενέργειας, τους διαχειριστές λιμένων, τις εταιρείες logistics, τους ναυλωτές, τους κατασκευαστές κινητήρων και φυσικά τους πλοιοκτήτες αλλά και την επιστημονική κοινότητα.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε επίσης ότι η μείωση της ρύπανσης από τις πηγές των πλοίων και η ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης απαιτούν σημαντικά κεφάλαια και επομένως ένας συνδυασμός δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης θα πρέπει να εξεταστεί ενδελεχέστερα.
Έτος ναυτικής εκπαίδευσης το 2024
Τέλος επισήμανε ότι η ναυτιλία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς εξειδικευμένους επαγγελματίες καθώς οι ναυτικοί μας είναι ένας πλούτος γνώσεων και τεχνογνωσίας. Για αυτό και θα πρέπει να προστατεύονται και να είναι καλά εκπαιδευμένοι. Και κατέληξε: “Από αυτή την άποψη, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ανακηρύξει το 2024 ως «Έτος Ναυτικής Εκπαίδευσης». Υποβάλλουμε πολλές πρωτοβουλίες με στόχο την ενίσχυση του ναυτικού επαγγέλματος συνολικά. Να προσελκύσει περισσότερους νέους και να αυξήσει το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό.
Latest News
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»
Σε εξαγορά εταιρείας στην Ολλανδία προχωρά η Poseidon Marine Supplies
Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024
Πως θα γίνει πιο φιλικό για τους επιβάτες το λιμάνι του Πειραιά
Στο επίκεντρο τα έργα βελτίωσης του λιμανιού
Οι νέοι δασμοί των ΗΠΑ σε κινεζικά προϊόντα, η ναυτιλία και τα οφέλη για Βιετνάμ και Μεξικό
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού προετοιμάζονται για μια νέα διαταραχή
Σχεδόν 150.000 containers έχασε ο Πειραιάς λόγω Χούθι
Τα σχέδια των Κινέζων για στήριξη του λιμανιού
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού