
Η πανδημία έχει δημιουργήσει μεγάλη ζήτηση από κροίσους για την αγορά ή ενοικίαση ιδιωτικών νησιών, αλλά αυτή τη φορά τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν δεν είναι πολυτέλειες και πρεστίζ, αλλά ασφάλεια, πόσιμο νερό και ηλιακά πάρκα για αυτονομία.
Καθώς ο COVID-19 έχει αλλάξει πολλές από τις συνήθειες των ανθρώπων σε όλον τον κόσμο, έτσι γίνεται και με τους πλούσιους, οι οποίοι το προηγούμενο διάστημα είχαν σπάσει κυριολεκτικά τα τηλέφωνα μεσιτικών γραφείων που πωλούν ακίνητα-φιλέτα, όπως είναι τα ιδιωτικά νησιά, για να πάρουν πληροφορίες και να κλείσουν ντιλ. Το τελευταίο όμως είναι πλέον πιο δύσκολο.
Μεσίτες που ειδικεύονται σε ακίνητα υψηλής προβολής εξηγούν στους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» ότι η κινητικότητα και το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλα. Ομως οι νέοι αυτοί αγοραστές δεν σκέφτονται να προχωρήσουν σε τέτοια αγορά επειδή έχουν αποκτήσει ό,τι άλλο θα ήθελαν στη ζωή τους, αλλά για λόγους επιβίωσης και ασφάλειας. Για τον λόγο αυτόν έχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις, όπως είναι να υπάρχουν καλλιεργήσιμες εκτάσεις ή ελικοδρόμια, που δυσκολεύουν το έργο των μεσιτών.
Ο μεσίτης της Nest Seekers International Ντίλαν Εκαρντ είπε στην αμερικανική εφημερίδα ότι έχει λάβει πολλά τηλεφωνήματα που του ζητούν να βρεθεί οποιοδήποτε νησί είναι ασφαλές για τον κροίσο και την οικογένειά του, χωρίς να υπολογίζεται κανένα κόστος. Πριν από μερικούς μήνες ο ίδιος λέει ότι νοικίασε σε οικογένεια ιδιωτικό νησί στο Μέιν των ΗΠΑ με κόστος 250.000 δολάρια την εβδομάδα.
Παρά το μεγάλο ενδιαφέρον, λέει στην αμερικανική εφημερίδα ο Κρις Κρόλοου της Private Islands Inc με έδρα τον Καναδά, έχουν γίνει μόνο λίγες πωλήσεις. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλα αυτά τα γραφεία είναι ότι αναλώνουν πάρα πολύ χρόνο για να προσδιορίσουν και να παρουσιάσουν τι συνιστά αυτάρκες ιδιωτικό νησί. Επίσης υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες για να επισκεφτούν οι δυνητικοί πελάτες τα εν λόγω νησιά επειδή υπάρχουν μεγάλοι περιορισμοί στα ταξίδια λόγω της πανδημίας. Η ιστοσελίδα του Κρόλοου έχει για πώληση εκατοντάδες μικρά και μεγαλύτερα νησιά. Αλλα κοστίζουν λιγότερο από 100.000 δολάρια, όπως είναι μερικά που βρίσκονται σε καναδικές λίμνες. Αλλα κοστίζουν πολλά εκατομμύρια και περιλαμβάνουν διαδρόμους προσγείωσης αεροσκαφών και έτοιμες κατοικίες. Πολλά από αυτά βρίσκονται στα νερά της Καραϊβικής και του Νότιου Ειρηνικού.
Μεσίτες όπως ο Κρόλοου ή η Christie’s International Real Estate με έδρα τις Μπαχάμες λένε ότι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της κατάστασης είναι πως οι πελάτες τους είναι πιο ελαστικοί όσον αφορά την τοποθεσία. Για παράδειγμα, κροίσοι από τη Βρετανία που μέχρι πρόσφατα επικέντρωναν την προσοχή τους μόνο σε ελληνικά νησιά, τώρα κοιτάζουν με μεγάλο ενδιαφέρον προς τις Σεϊχέλες ή τη Θάλασσα της Ιρλανδίας. Η ζήτηση Αμερικανών και Καναδών για νησιά στον Νότιο Ειρηνικό έχει ξεπεραστεί από ενδιαφέρον για τις πιο κοντινές Μπαχάμες, την Μπελίζ και τον Καναδά.
Το να πάει ένας κροίσος να δει κάποιο νησί εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση. Σε συγκεκριμένη δεδομένη χρονική στιγμή ο Κρόλοου λέει πως είχε πάνω από δέκα πιθανούς αγοραστές για να δουν νησιά στο Μπελίζ, αλλά τα αεροδρόμια ήταν κλειστά. Οι πτήσεις, για παράδειγμα, από και προς την Καραϊβική έχουν πάψει για μεγάλο διάστημα τους τελευταίους μήνες, ανέφερε ο Εντουαρντ ντε Μάλετ Μόργκαν, συνεργάτης της εταιρείας ακινήτων Knight Frank.
Στις Βρετανικές Παρθένους Νήσους είχε απαγορευτεί η μετάβαση τουριστών για μεγάλο διάστημα πέρυσι. Επίσης, για να επισκεφτεί κανείς διάφορες περιοχές όπως είναι οι Μπαχάμες έπρεπε να μπει σε καραντίνα για δύο εβδομάδες και να εγκαταστήσει στο κινητό του τηλέφωνο ειδικό πρόγραμμα παρακολούθησης των κινήσεών του. Οι πιο πολλοί ενδιαφερόμενοι δεν δέχτηκαν να το κάνουν αυτό.


Latest News

ΗΠΑ: Σχέδιο αναθέρμανσης της ναυπηγικής βιομηχανίας
Το 0,2% του συνολικού εμπορικού στόλου παγκοσμίως ναυπηγείται στις ΗΠΑ έναντι του 74% που κατασκευάζεται στην Κίνα

Ένας τυλιγμένος με επιδέσμους αετός στο εξώφυλλο του Economist - «Η νέα τάξη πραγμάτων του Ντον»
Νέο αιχμηρό πρωτοσέλιδο από τον Economist

Μειώθηκαν 1,9% οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στο α΄ τρίμηνο - 1 στα 3 υβριδικό
Το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ανήλθε στο 15,2% το πρώτο τρίμηνο του 2025, πολύ μακριά από το αναμενόμενο

ΗΠΑ: Χαμηλό 45 ετών για την καταναλωτική εμπιστοσύνη – Πέφτει για τέταρτο συνεχόμενο μήνα
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ «βλέπουν» δυσοίωνες προοπτικές για την οικονομία, με τους ψηφοφόρους των Δημοκρατικών να είναι σχεδόν 3 φορές πιο απαισιόδοξοι από τους Ρεπουμπλικανούς

Λαγκάρντ (ΕΚΤ): Βλέπει τον πληθωρισμό της Ευρωζώνης να κυμαίνεται γύρω στο στόχο του 2%
Η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε πάντως ότι η υψηλή αβεβαιότητα καθιστά αδύνατο να δοθούν σαφή μηνύματα για τα επιτόκια

Οι ΗΠΑ κάνουν πόλεμο, η ΕΕ κάνει συμφωνίες - Ποιες προχωρούν και ποιες «κολλάνε»
Απέναντι στην επιθετική εμπορική πολιτική των ΗΠΑ, η ΕΕ αντιπαραθέτει τη σύναψη συμμαχιών σχεδόν με όλους όσους ο Τραμπ βρίσκεται σε πόλεμο

Μεγάλο deal ετοιμάζει η Toyota - Πρόταση εξαγοράς της Toyota Industries έναντι 42 δισ.
Η Toyota Industries, η οποία κατασκευάζει ανταλλακτικά για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μίλησε με τον Σι αλλά το Πεκίνο διαψεύδει - «Κλείσαμε 200 εμπορικές συμφωνίες»
Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθούν πολλές εμπορικές συμφωνίες

Χόλτσμαν (ΕΚΤ): Αποπληθωριστικές εως τώρα οι πιέσεις των δασμών στην ΕΕ
Το «γεράκι» της ΕΚΤ, Ρόμπερτ Χόλτσμαν, δήλωσε ότι συμφωνεί με την Κριστίν Λαγκάρντ ως προς το ότι οι δασμοί ήταν αποπληθωριστικοί έως τώρα στην ΕΕ

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη