«Η Κρήτη επιτέλους θα αποκτήσει τον δρόμο που της αξίζει», ανέφερε κατά την σημερνή του ομιλία στην ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση του ΒΟΑΚ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η εκδήλωση ξεκίνησε λίγο μετά τις 7.30 το απόγευμα στο Μεγάλο Αρσενάλι στα Χανιά όπου και παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου ανάπτυξης για το νησί.

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για “έργο -οδηγό για την Κρήτη και δρόμο προς το μέλλον, με φιλικό για το περιβάλλον αποτύπωμα”.

«Πήρα το δίπλωμά μου το 1986. Σήμερα, 35 χρόνια μετά, ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ παραμένει ακριβώς το ίδιο. Σαν αυτό που συνάντησα σα νέος οδηγός στα αμέσα της δεκαετίας του ‘80. Η υπόλοιπη χώρα απέκτησε, κυρίως λόγω αυτής της παράταξης, ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Η Κρήτη όμως έμεινε πίσω. Προεκλογικά σάς είπα ότι αναλαμβάνω προσωπικά τη δέσμευση να ολοκληρώσω τον ΒΟΑΚ».

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε, μεταξύ άλλων, πως το έργο έχει προϋπολογισμό άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ και πρόκειται να ενώσει όλο το νησί καθώς θα ξεκινάει από την Κίσσαμο Χανίων έως και τη Σητεία.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί κυρίως από το Δημόσιο μέσω πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ, αλλά σε κάποια σημεία του θα υπάρχει σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα.

Ο πρωθυπουργός επεσήμανε πως θα υπάρχουν διόδια αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «ένα τέτοιο μεγάλο έργο, ένας τέτοιος αυτοκινητόδρομος δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει χωρίς την ύπαρξη διοδίων».

Τι περιλαμβάνει το έργο

Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, στο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ θα περιλαμβάνονται 40 γέφυρες, συνολικού μήκους 8,67 χιλιομέτρων, 15 βασικές σήραγγες συνολικού μήκους 14,5 χιλιομέτρων και 46 ανισόπεδοι κόμβοι, ενώ το κόστος του θα είναι 2 εκατ. ευρώ.

Τα περισσότερα τούνελ προβλέπεται να κατασκευαστούν στα λεγόμενα «δύσκολα τμήματα», δηλαδή στην περιοχή από τη Σούδα ανατολικά προς τις Βρύσες, στην περιοχή Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο, στην περιοχή από Μπαλί μέχρι Ληνοπεράματα και στην περιοχή κοντά στο Σεληνάρι.

Οι γέφυρες πάντως θα κατασκευαστούν σε όλο σχεδόν το μήκος του προωθούμενου νέου ΒΟΑΚ.

Όπως ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «ο ΒΟΑΚ είναι ο μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη.  Ένα τέτοιο μεγάλο έργο, ένας τέτοιος αυτοκινητόδρομος δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει χωρίς την ύπαρξη διοδίων. Aν δεν προχωρήσουμε σε αυτό το έργο, η Κρήτη θα μείνει αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη. Αυτό αποτελεί για μένα αδιαπραγμάτευτη αναπτυξιακή προτεραιότητα».

Η αναφορά στα τροχαία και τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη

«Ξέρω ως γονιός την αγωνία αν τα παιδιά που παίρνουν το αυτοκίνητο, θα επιστρέψουν στο σπίτι τους ασφαλή», είπε ο Κ. Μητσοτάκης.

«Τον ΒΟΑΚ τον προχωράμε και για τους συντοπίτες μας που θρήνησαν θύματα. Όταν ήμασταν στην αντιπολίτευση μαζί με τον κ. Αυγενάκη είχαμε παρουσιάσει ένα σχέδιο για μείωση ατυχημάτων σε όλη τη χώρα αλλά και την Κρήτη. Το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας δεν είναι ζήτημα μόνο οδικών υποδομών», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

«Ξέρουμε ότι ο ΒΟΑΚ δεν έγινε μέχρι σήμερα γιατί υπήρχαν τοπικές αντιδράσεις. Η χάραξη του έργου πρέπει να είναι ενιαία», επεσήμανε ακόμη ο κ. Μητσοτάκης. «Το έργο αυτό θα γίνει πραγματικότητα, όπως επίσης θα γίνουν πραγματικότητα και τα άλλα μεγάλα έργα στην Κρήτη, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Δεν μπορούμε να περάσουμε άλλα 18 χρόνια χωρίς να αξιοποιήσουμε μία μεγάλη έκταση στο Ηράκλειο. Θα δουλέψουμε μαζί για να κάνουμε πραγματικότητα το αναπτυξιακό μας πρόγραμμα για την Κρήτη», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Ο κ. Μητσοτάκης μνημόνευσε τον πατέρα του Κωνσταντίνο Μητσοτάκη που είχε όπως είπε το ίδιο όραμα και “στο πρόσωπό του τιμούμε όλους όσυς έβαλα ένα λιθαράκι στην ιστορική πορεία της Κρήτης”. “Είμαι εδώ για να ξαναπώ ό,τι και προεκλογικά, ότι η Κρήτη θα αποκτήσει τον δρόμο που της αξίζει, τόνισε.

Τέλη του 2022 θα αρχίσουν να στήνονται τα εργοτάξια

Νωρίτερα ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής ανέφερε το χρονοδιάγραμμα του μεγάλου αυτού έργου.

«Πλέον μπορούμε να σας πούμε πως στα τέλη του 2022 θα αρχίσoυν να στήνονται τα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ, ενώ μέχρι το 2024 εκτιμάμε πως όλα τα μέτωπα του έργου θα είναι ανοιχτά και θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καραμανλής.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι το έργο θα έχει διόδια. «Οποιος μέχρι σήμερα έλεγε ότι μπορεί να ολοκληρωθεί αυτό το έργο χωρίς να μπουν διόδια ή αγνοούσε την πραγματικότητα είτε έλεγε συνειδητά ψέμματα. Και όποιος ισχυριζόταν ότι θα έμπαιναν διόδια μόνο για επισκέπτες και τουρίστες κορόιδευε τον κόσμο. Αυτή όμως δεν είναι η πολιτική του Κυριάκου Μητσοτάκη και η πολιτική που αξίζουν οι πολίτες το 2021. Δεν λαϊκίζουμε, λέμε την αλήθεια. Δίνουμε ρεαλιστικές λύσεις» είπε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Schroders Insight: Ο πληθωρισμός θέτει υπό αμφισβήτηση τις περικοπές των επιτοκίων της Fed
Επικαιρότητα |

Schroders Insight: Ο πληθωρισμός θέτει υπό αμφισβήτηση τις περικοπές των επιτοκίων της Fed

Eίναι απίθανο να μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ - Οι αυξημένοι κίνδυνοι στη Μέση Ανατολή προσθέτουν ένα επιπλέον στοιχείο αβεβαιότητας

Τσίπρας στο Στρασβούργο: Στη Μέση Ανατολή η Ευρώπη δεν είναι στη σωστή πλευρά της Ιστορίας
Επικαιρότητα |

Τσίπρας στο Στρασβούργο: Στη Μέση Ανατολή η Ευρώπη δεν είναι στη σωστή πλευρά της Ιστορίας

Άμεση κατάπαυση του πυρός στη Γάζα και επιτέλους παρέμβαση της ΕΕ για ειρηνευτική διάσκεψη ζήτησε αυστηρά ο Αλέξης Τσίπρας κατά την τοποθέτησή του στο Συμβούλιο της Ευρώπης, εκφράζοντας τη θέση της Αριστεράς και στηλιτεύοντας τη στάση της Ευρώπης