Κατά 20% αυξήθηκαν μέσα σε μια εβδομάδα τα κέρδη των capesize πλοίων και έφτασαν τα 33.000 δολ τη ημέρα παρά την πτώση της τελευταίας ημέρας της εβδομάδας, της προηγούμενης Παρασκευής.
Σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν η άνοδος είναι της τάξη του 32%. Στην αγορά των παραγώγων καταγράφεται μία μικρή πτώση για το τρίτο τρίμηνο του 2021 (-5% από εβδομάδα σε εβδομάδα) και επίσης μικρή πτώση (-6%) καταγράφεται και για τον Ιούλιο, γεγονός που υποδηλώνει μια σταθεροποίηση για τις επόμενες ημέρες σύμφωνα με την Cleaves Securities AS.
Ικανοποιητικά τα κέρδη της προηγούμενης εβδομάδας και στα μικρότερου μεγέθους πλοία όπως τα Panamax και τα Supramax (+8% στα 31.000 δολάρια την ημέρα), ενώ σε σύγκριση με πέρυσι η άνοδος των ναύλων στις δυο κατηγορίες πλοίων είναι +251% και +332% αντιστοίχως.
Η εκτίναξη των ναύλων στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου οφείλεται πρωτίστως στην Κίνα η οποία καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την τόνωση της οικονομίας της μετά την πανδημία. Οι δαπάνες υποδομές αυξήθηκαν κατά 109% ετησίως τον Απρίλιο, αυξάνοντας τη ζήτηση για χύδην ξηρό φορτίο όπως είναι το σιδηρομετάλλευμα και ο άνθρακας. Αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στη χρήση του στόλου φορτίου χύδην, με αποτέλεσμα την άνοδο των ναύλων των αξιών των πλοίων και των τιμών των μετοχών, υπογραμμίζει η Cleaves Securities AS.
Επισημαίνεται ότι η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα έφτασε σε ένα νέο υψηλό όλων των εποχών τον Απρίλιο, λόγω μεγάλης ανόδους της κινεζικής παραγωγής. Η παγκόσμια παραγωγή έφτασε τα 2.033 εκατομμύρια τόνους σε ετήσια βάση, αύξηση 399 εκατομμυρίων τόνων (24%) έναντι του Απριλίου 2020. Σχεδόν το ήμισυ αυτής της αύξησης προέρχεται από την κινεζική παραγωγή που έφτασε σε ένα νέο υψηλό όλων των εποχών στα 1.174 εκατομμύρια τόνους τον Απρίλιο, αυξημένο κατά 154 εκατομμύρια τόνους (+ 15%) από τον Απρίλιο του περασμένου έτους.
Δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια τα κέρδη στα VLCC εξακολουθούν να κινούνται πτωτικά και έπεσαν στα 1.000 δολ την ημέρα (-55%) εν μέσω νέων αυξήσεων στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. Στον Ατλαντικό εξακολουθεί η προσφορά να είναι σημαντική ενώ στο Περσικό Κόλπο οι συναλλαγές είναι λίγες. Επίσης και στα Aframax οι ναύλοι παραμένουν υπό πίεση.
LNG Carriers
Στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) οι ναύλοι στην spot αγορά σημείωσαν υψηλότερα κέρδη (+18% για τα LNG Carriers τύπου MEGI μέχρι τα 87.000 δολ. τη ημέρα και +11% για τα TFDS μέχρι και 67.000 δολ την ημέρα. Η άνοδος οφείλεται συμφωνα με την Cleaves Securities AS στην υψηλή διαφορά των τιμών μεταξύ εξαγωγέων και εισαγωγέων.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση