Κατά 20% αυξήθηκαν μέσα σε μια εβδομάδα τα κέρδη των capesize πλοίων και έφτασαν τα 33.000 δολ τη ημέρα παρά την πτώση της τελευταίας ημέρας της εβδομάδας, της προηγούμενης Παρασκευής.
Σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν η άνοδος είναι της τάξη του 32%. Στην αγορά των παραγώγων καταγράφεται μία μικρή πτώση για το τρίτο τρίμηνο του 2021 (-5% από εβδομάδα σε εβδομάδα) και επίσης μικρή πτώση (-6%) καταγράφεται και για τον Ιούλιο, γεγονός που υποδηλώνει μια σταθεροποίηση για τις επόμενες ημέρες σύμφωνα με την Cleaves Securities AS.
Ικανοποιητικά τα κέρδη της προηγούμενης εβδομάδας και στα μικρότερου μεγέθους πλοία όπως τα Panamax και τα Supramax (+8% στα 31.000 δολάρια την ημέρα), ενώ σε σύγκριση με πέρυσι η άνοδος των ναύλων στις δυο κατηγορίες πλοίων είναι +251% και +332% αντιστοίχως.
Η εκτίναξη των ναύλων στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου οφείλεται πρωτίστως στην Κίνα η οποία καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την τόνωση της οικονομίας της μετά την πανδημία. Οι δαπάνες υποδομές αυξήθηκαν κατά 109% ετησίως τον Απρίλιο, αυξάνοντας τη ζήτηση για χύδην ξηρό φορτίο όπως είναι το σιδηρομετάλλευμα και ο άνθρακας. Αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στη χρήση του στόλου φορτίου χύδην, με αποτέλεσμα την άνοδο των ναύλων των αξιών των πλοίων και των τιμών των μετοχών, υπογραμμίζει η Cleaves Securities AS.
Επισημαίνεται ότι η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα έφτασε σε ένα νέο υψηλό όλων των εποχών τον Απρίλιο, λόγω μεγάλης ανόδους της κινεζικής παραγωγής. Η παγκόσμια παραγωγή έφτασε τα 2.033 εκατομμύρια τόνους σε ετήσια βάση, αύξηση 399 εκατομμυρίων τόνων (24%) έναντι του Απριλίου 2020. Σχεδόν το ήμισυ αυτής της αύξησης προέρχεται από την κινεζική παραγωγή που έφτασε σε ένα νέο υψηλό όλων των εποχών στα 1.174 εκατομμύρια τόνους τον Απρίλιο, αυξημένο κατά 154 εκατομμύρια τόνους (+ 15%) από τον Απρίλιο του περασμένου έτους.
Δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια τα κέρδη στα VLCC εξακολουθούν να κινούνται πτωτικά και έπεσαν στα 1.000 δολ την ημέρα (-55%) εν μέσω νέων αυξήσεων στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. Στον Ατλαντικό εξακολουθεί η προσφορά να είναι σημαντική ενώ στο Περσικό Κόλπο οι συναλλαγές είναι λίγες. Επίσης και στα Aframax οι ναύλοι παραμένουν υπό πίεση.
LNG Carriers
Στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) οι ναύλοι στην spot αγορά σημείωσαν υψηλότερα κέρδη (+18% για τα LNG Carriers τύπου MEGI μέχρι τα 87.000 δολ. τη ημέρα και +11% για τα TFDS μέχρι και 67.000 δολ την ημέρα. Η άνοδος οφείλεται συμφωνα με την Cleaves Securities AS στην υψηλή διαφορά των τιμών μεταξύ εξαγωγέων και εισαγωγέων.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda