Το Βερολίνο έχει το δικό του αεροδρόμιο σαν το Ελληνικό και τώρα βάζει μπροστά σχέδια για να αξιοποιήσει την έκταση-φιλέτο κατασκευάζοντας ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στην ιστορία της πόλης.

Το αεροδρόμιο Τέγκελ που μεσουράνησε την εποχή του Ψυχρού Πολέμου και έκλεισε οριστικά το 2020, μπορεί τώρα να γίνει ο χώρος που θα φιλοξενηθούν ακίνητα για 10.000 νέους κατοίκους, τεχνολογικό πάρκο υπερυψηλής τεχνολογίας, αλλά και φυσικό καταφύγιο που θα αποτελέσει πνεύμονα για την πόλη.

Πρόκειται για έκταση περίπου 5.000 στρεμμάτων, ίση με δύο φορές την έκταση του Μονακό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.

Η επένδυση

Οι κατοικίες και το τεχνολογικό πάρκο θα κατασκευαστούν μέσα και γύρω στο παραδοσιακό εξάγωνο κτίριο που στέγαζε τα τέρμιναλ του Τέγκελ, ώστε να διατηρηθεί στο μέτρο του δυνατού η ιστορική του μορφή. Σχεδόν η μισή έκταση όμως θα διατηρηθεί ως φυσικό καταφύγιο με πρόβλεψη μεταξύ άλλων για την αποθήκευση βρόχινου νερού στα πλαίσια ειδικού σχεδίου βιωσιμότητας.

Σε αυτή τη φάση τουλάχιστον αναμένεται να επενδυθούν περίπου 8 δισ. ευρώ από κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια, με την ευθύνη και την επίβλεψη του έργου να την έχει ο ίδιος ο Δήμος του Βερολίνου.

Η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για το σχέδιο, η Projekt Tegel GmbH, αποτελεί 100% θυγατρική της πόλης του Βερολίνου, όπως δήλωσε στο Bloomberg η Regula Luescher, η γραμματέας αστικής ανάπτυξης της γερμανικής πρωτεύουσας.

Το έργο θα ξεκινήσει από τις 5 Αυγούστου και μετά, όταν η διαχειρίστρια εταιρεία θα αναλάβει επίσημα τον έλεγχο της έκτασης του αεροδρομίου. Θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη αναμόρφωση με έργα υποδομών από τότε που επανενώθηκε το Βερολίνο μετά τον Ψυχρό Πόλεμο, πριν από 30 ολόκληρα χρόνια.

Οι κίνδυνοι

Οι κίνδυνοι βέβαια υπάρχουν, όπως γίνεται συνήθως και τέτοια μεγάλα έργα, και είναι κατ’ εξοχήν πολιτικοί. Ο βασικότερος είναι οι επερχόμενες εκλογές στη χώρα που μπορεί να αποτελέσουν τροχοπέδη για την αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου. Ο διευθύνων σύμβουλος της Tegel Projekt GmbH, Philipp Bouteiller, αναφέρει ανοικτά πως υπάρξει ανάγκη να μείνουν μακριά πολιτικές παρεμβάσεις με στόχο την εξυπηρέτηση συγκεκριμένης ατζέντας.

Τα αναπτυξιακά έργα σε πρώην αεροδρόμια όπου οι εκτάσεις και κατ’ επέκταση τα συμφέρονται είναι πάρα πολύ μεγάλα αποτελούν μεγάλο στοίχημα για όλους του εμπλεκομένους, αναφέρει το Bloomberg με αφορμή το φιλέτο του Τέγκελ στο Βερολίνο.

Ως παράδειγμα για την προσπάθεια εξεύρεσης ισορροπίας ανάμεσα στο δημόσιο και το ιδιωτικό συμφέρον, το ειδησεογραφικό πρακτορείο χρησιμοποιεί τόσο το αεροδρόμιου του Ελληνικού όσο και το παλιό αεροδρόμιο του Και Τακ στο Χονγκ Κονγκ.

Το Βερολίνο έχει επιπλέον την ιδιαιτερότητα ότι εκεί όπως και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Γερμανίας υπάρχει οξύ πρόβλημα έλλειψης κατοικιών με αποτέλεσμα οι τιμές αγοράς και ενοικίασης να έχουν φτάσει στα ύψη δημιουργώντας κίνδυνο φούσκας. Για αυτό το λόγο η κατασκευή κατοικιών στην έκταση του Τέγκελ αναμένεται να αποτελέσει βασική προτεραιότητα, ή τουλάχιστον να υπάρξουν πιέσεις για αυτό.

Ανάμεσα στις προκλήσεις που υπάρχουν είναι ότι ακτιβιστές της πόλης του Βερολίνου θέλουν να πιέσουν ώστε να μην αποκτήσουν τεράστια αριθμό ακινήτων και ειδικά κατοικιών μεγάλες εταιρείες διαχείρισης, ώστε να μην αποκτούν μονοπωλιακή δύναμη στην αγορά και να μην μπορούν να ορίζουν κατά βούληση τις τιμές. Ακόμη και χωρίς τους ακτιβιστές όμως ο Δήμος του Βερολίνου θέλει να αντιμετωπιστεί το μεγάλο πρόβλημα στέγασης στην πόλη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Boeing: Πολύ μεγάλη για να αποτύχει
Διεθνή |

Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus

Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως