Η μητέρα μου, ανάμεσα στα άλλα, ήταν μοδίστρα. Νέο κορίτσι ακόμα, είχε φύγει από το νησί και ήλθε στην Αθήνα όπου σπούδασε τη συγκεκριμένη τέχνη. Για τα χρόνια εκείνα, κάτι τέτοιο ήταν αρκετά προχωρημένο. Όπως και το ταλέντο της και η όρεξη για δουλειά. Έτσι, όταν γύρισε πίσω, όχι μόνο έραβε ρούχα, αλλά είχε και μία ομάδα μαθητριών στις οποίες δίδασκε όλα τα μυστικά του επαγγέλματος.

Θυμάμαι ακόμα με θαυμασμό τον τρόπο που έφτιαχνε κάθε φόρεμα για τις πελάτισσές της. Μιλούσε μαζί τους για το τι ακριβώς ήθελαν να φτιάξουν. Ξεφύλλιζαν μαζί πολλά περιοδικά μόδας και έπαιρναν ιδέες. Μετρούσε τις απαραίτητες διαστάσεις του σώματος. Έκοβε το “πατρόν”. Χρησιμοποιούσε καρφίτσες και μεγάλες βελονιές για να συρράψει τα κομμάτια του υφάσματος. Έκανε την πρώτη πρόβα στο σώμα της κάθε κυρίας. Διόρθωνε ατέλειες. Προχωρούσε στο ημιτελές φόρεμα. Ξανά επίσκεψη από την κυρία. Ξανά πρόβα. Ξανά διορθώσεις. Τόσες πρόβες και τόσες διορθώσεις, όσες χρειαζόταν ώστε το φόρεμα να ταιριάζει “γάντι” στο σώμα της κυρίας. Της όποιας κυρίας. Κοντής ή ψηλής. Ευτραφούς ή λιπόσαρκης. Με μεγαλύτερη ή μικρότερη κοιλιά, γλουτούς ή στήθη. Με κοντά ή μακρύτερα χέρια. Και όλες έφευγαν ενθουσιασμένες, ρίχνοντας μια τελευταία αυτάρεσκη λοξή ματιά στον μεγάλο εκείνο καθρέπτη στη γωνία του ατελιέ της μητέρας. Μόλις είχαν αποκτήσει το μοναδικό για εκείνες φόρεμα!

Αυτές οι παιδικές αναμνήσεις, ήλθαν πρόσφατα στο νου μου, διαβάζοντας την περιγραφή των υπηρεσιών στην ιστοσελίδα ενός “Συμβούλου Διοίκησης”. Περιέγραφε λεπτομερώς τις λύσεις που διαθέτει για να θεραπεύσει κάθε νόσο των πελατών-επιχειρήσεων. Επιχειρήσεων από κάθε κλάδο της αγοράς, κάθε μεγέθους σε τζίρο, ανθρώπινο δυναμικό ή τεχνολογική ωριμότητα. Παλαιότερες και νεότερες, οικογενειακές και διεθνείς.

Εν ολίγοις, η μέθοδός του ήταν αποτελεσματική σε κάθε περίπτωση και εφαρμόζονταν απολύτως σε κάθε τι “που πετάει, κολυμπάει ή περπατάει”! Δηλαδή, σκεπτόμουν, ο άνθρωπος αυτός έχει ένα “πατρόν”-φυσαρμόνικα που ταιριάζει παντού. Γιατί όμως ένας καλός ράφτης ακολουθεί όλη αυτή την επίπονη διαδικασία για να φτιάξει ένα χειροποίητο ένδυμα στα μέτρα του κάθε πελάτη του; Αξίζει ένα φόρεμα ή ένα κοστούμι περισσότερο από ένα σχέδιο αναδιοργάνωσης μιας επιχείρησης σήμερα;

Τα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού Συμβούλου Επιχειρήσεων

Θα μπορούσε κάποιος να αναφέρει αμέτρητα χαρακτηριστικά τα οποία προσιδιάζουν σε ένα καλό Σύμβουλο Επιχειρήσεων. Σε κάποιον που λέει λιγότερα και πράττει περισσότερα. Ας επικεντρωθούμε όμως στο θέμα εκείνο που αφορά τη μεθοδολογία και την εύρεση λύσεων.
Ένας τέτοιος Σύμβουλος λοιπόν, δεν έχει την ίδια λύση -ούτε με παραλλαγές- για όλες τις επιχειρήσεις. Ένας τέτοιος Σύμβουλος αντιλαμβάνεται και δέχεται ότι η κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική από την άλλη. Ακόμα και αν έχουν τον ίδιο τζίρο, τον ίδιο αριθμό ανθρώπων, το ίδιο αντικείμενο.

Σίγουρα ένας καλός Σύμβουλος διαθέτει γνώση, πείρα και κριτήριο για να διαβλέπει ποια είναι τα σημεία εκείνα της επιχείρησης που χρειάζονται παρέμβαση. Και έπειτα αρχίζει να διαμορφώνει τη λύση που ταιριάζει στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Επομένως,

● Βλέπει και ακούει. Επισκέπτεται την επιχείρηση και μιλά με όσους συντελεστές χρειάζεται -όχι μόνο τα μέλη της Διοίκησης. Συλλέγει πληροφορίες, προσέχει λεπτομέρειες, αισθάνεται το κλίμα, “ζει” την επιχείρηση εκ των έσω, όσο καλύτερα μπορεί να το πράξει. Είναι η φάση που ο ράφτης συζητά με τον πελάτη του, και προσπαθεί να κατανοήσει τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του.
● Επεξεργάζεται τις πληροφορίες που συνέλεξε. Φτιάχνει το “πατρόν” της λύσης. Αυτό είναι βασισμένο στις πληροφορίες που έχει, αλλά και στις γνώσεις και την πείρα του.
● Προτείνει λύσεις στα θέματα που απασχολούν την επιχείρηση. Είναι η “πρόβα του φορέματος”. Και αυτό το “φόρεμα” δεν το παίρνει από το ράφι. Δεν είναι έτοιμο εξαρχής. Φτιάχνεται στα μέτρα του πελάτη. Γι’ αυτό είναι αποτελεσματικό.
● Ιδανικά, βοηθά στην εφαρμογή της λύσης από τη Διοίκηση. Πάει δηλαδή ένα βήμα παραπέρα από το ράφτη. Στέκεται δίπλα και καθοδηγεί τους ανθρώπους της επιχείρησης να πράξουν ό,τι απαιτείται ώστε η πρότασή του να μη μείνει ένα ακριβοπληρωμένο έγγραφο σε κάποιο συρτάρι στα μεγάλα γραφεία.

Εσείς με τι κριτήρια επιλέγετε Συμβούλους -αν το κάνετε- στην επιχείρησή σας;

Ο Σταμάτης Παππάς, MEng/MBA, είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Executive