Ρεκόρ υπερκάλυψης ομολογιακού δανείου στην Ελλάδα σημείωσε η έκδοση του ομολόγου ύψους 150 εκατ. ευρώ, της CPLP Shipping Holdings, ναυτιλιακής εταιρείας του ομίλου του Βαγγέλη Μαρινάκη.
Οι εγγραφές ξεπέρασαν τα 800 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσαν οι κύριοι ανάδοχοι της δημοσίας προσφοράς η «ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ», η «ALPHA BANK» και η «EUROXX ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ Α.Ε.Π.Ε.Υ.» και Optima Bank . Ειδικότερα η συνολική έγκυρη ζήτηση που εκδηλώθηκε από επενδυτές οι οποίοι συμμετείχαν στη Δημόσια Προσφορά ανήλθε σε 801,37 εκατ., ευρώ σημειώνοντας υπερκάλυψη της Έκδοσης κατά 5,3 φορές με πολύ σημαντικό ενδιαφέρον από ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές.
Η τιμή διάθεσης των Ομολογιών έχει προσδιοριστεί στο άρτιο, ήτοι 1.000 ευρω ανά Ομολογία. Το τελικό επιτόκιο των Ομολογιών ορίστηκε σε 2,65% ετησίως.
Οι Ομολογίες κατανεμήθηκαν ως εξής: α) 100.000 Ομολογίες (66,67% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε Ιδιώτες Επενδυτές, και β) 50.000 Ομολογίες (33,33% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε θεσμικούς επενδυτές.
Tο ναυτιλιακό ομόλογο της εταιρείας του κ. Μαρινάκη, είναι το δεύτερο στην ελληνική αγορά μετά από εκείνο που είχε εκδοθεί από την Costamare της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, ύψους 100 εκατ. ευρώ, με τις προσφορές να φτάνουν τότε στα 665 εκατ. ευρώ.
Η ευρύτατη αποδοχή που είχε στο επενδυτικό κοινό το νέο ναυτιλιακό ομόλογοτο φέρνει από πλευράς προσφορών στη πιο επιτυχημένη ομολογιακή έκδοση, που έχει γίνει στην αγορά των εταιρικών ομολόγων που είναι διαπραγματεύσιμα στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου της Αθήνας.
Το ρεκόρ του νέου ομολόγου οφείλεται τόσο στο επιχειρηματικό μέγεθος του εφοπλιστικού ομίλου του Βαγγέλη Μαρινάκη όσο ειδικότερα και στην ισχυρή οικονομική οντότητα της εισηγμένης στο Nasdaq Capital Product Partners η οποία είναι και εγγυήτρια της έκδοσης.
Υπενθυμίζεται ότι η CPLP Shipping Holdings ζήτησε από το επενδυτικό κοινό 150 εκατ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει μέρος του «πράσινου» επενδυτικού της σχεδίου συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη του στόλου της με σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) τα οποία επίσης χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG. Τα πλοία είναι νεότευκτα τελευταίας τεχνολογίας και έχουν ήδη ναυλωθεί για πολλά χρόνια, σε μεγάλες εταιρείες ενέργειας και κοινής ωφέλειας και συγκεκριμένα στις BP, ENGIE και CHENIERE.
«Η επένδυση αυτή θα μας επιτρέψει να παίξουμε σημαντικό ρόλο στην πράσινη ανάπτυξη, αφού το φυσικό αέριο αναμένεται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση. Παράλληλα θα ενισχύσει τον στόχο μας να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του στόλου μας, δεδομένου ότι τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο στο σύστημα πρόωσής τους που είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον», έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της εγγυήτριας εταιρείας κ. Γεράσιμος Καλογηράτος.
Η CPLP έχει συνειδητά επιλέξει ένα συντηρητικό επιχειρηματικό μοντέλο από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2007 και εστιάζει σε προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές και δημιουργία υπεραξίας για τους μετόχους της. Ενδεικτικό είναι ότι έχει πληρώσει στους μετόχους της κοντά στα 800 εκατ. δολάρια σε μερίσματα χωρίς διακοπή τα τελευταία 14 χρόνια, που η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Ο στόλος της CPLP μαζί με τα πλοία που θα αποκτήσει με την έκδοση του ομολόγου διαμορφώνεται στα 22 πλοία με 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Latest News
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS