
Αυξημένες τιμές αλλά και ελλείψεις στα μικρά, φθηνά μοντέλα από «δεύτερο χέρι» συνθέτουν την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, τη στιγμή που οι πολύμηνες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων μοντέλων – λόγω της έλλειψης στα τσιπ – έχει δυσχεράνει τις ανταλλαγές αυτοκινήτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές των μεταχειρισμένων να παρουσιάζουν αύξηση από 10 – 20% ανάλογα με το μοντέλο, την ηλικία και τον κυβισμό του μεταχειρισμένου.
«Σήμερα, εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων στις παραγγελίες των καινούργιων ΙΧ έχει επηρεαστεί σημαντικά και η αγορά του μεταχειρισμένου, αφού έχουν ελαττωθεί αισθητά οι ανταλλαγές αυτοκινήτων από δεύτερο χέρι, στις αντιπροσωπείες» αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), Κώστας Κυράτσος. Κάτι που έχει επηρεάσει τις τιμές τους.
Ο ίδιος αναφέρει πως από την έναρξη της πανδημίας και έως και σήμερα παρατηρείται μεγάλη στροφή στα μικρά – φθηνά ΙΧ, επειδή, όπως αναφέρουν οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θέλουν να χρησιμοποιούν για υγειονομικούς λόγους τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα μικρά, μεταχειρισμένα να είναι πλέον ανάρπαστα και οι τιμές τους να έχουν πιάσει… ταβάνι. «Οντως, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί. Η αύξηση αυτή εξαρτάται από κατηγορία σε κατηγορία αλλά τη μεγαλύτερη αύξηση τη βλέπουμε στα μικρά, που έχουν μεγάλη ζήτηση», σημειώνει με έμφαση.
Μένουν στο… ράφι
Σήμερα, το μεγαλύτερο τμήμα των αγοραστών που στρέφονται στα μεταχειρισμένα αγοράζουν ένα μικρό ή μικρομεσαίο αυτοκίνητο, ενώ σχεδόν μηδενικό είναι το ενδιαφέρον για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που μένουν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα απούλητα. Ιδιαίτερα τα μοντέλα άνω των 1.800 και 2.000 κ.εκ. απασχολούν το 2% των ενδιαφερομένων. Παρά τις αυξημένες τιμές, η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων σημειώνει σημαντική αύξηση.
Συγκεκριμένα, από τις αρχές της χρονιάς και έως τον Οκτώβριο οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έχουν αγγίξει τις 53.000 μονάδες – πέρσι, το αντίστοιχο διάστημα ήταν 45.800 μονάδες – ενώ οι μεταβιβάσεις το δεκάμηνο του 2021 έχουν φθάσει τις 300.000 οχήματα.
Και όλα αυτά τη στιγμή που σήμερα στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται πλέον οι μισές εταιρείες, όπως σημειώνει ο κ. Κυράτσος. «Με την εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται πλέον 3.000 επιχειρήσεις, όταν πριν από την κρίση υπήρχαν 6.000 εταιρείες».
Τα μέλη του ΣΤΕΕΑΕ τονίζουν ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων εισαγωγής παραμένουν αυξημένες εξαιτίας και του άδικου τρόπου φορολόγησης που συντελείται στην Ελλάδα, παρόλο που η Κομισιόν έχει προειδοποιήσει τη χώρα μας ότι πρέπει να εναρμονίσει τους φόρους των μεταχειρισμένων με αυτές που ισχύουν και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, διαφορετικά θα επιβληθούν βαριά πρόστιμα.


Latest News

La Repubblica: Θετική αποτίμηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας
Όπως σημειώνει για τα πλεονάσματα του 2024 πρόκειται για «εξαιρετική επίδοση για μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία πριν από 15 χρόνια είχε υποστεί υποβάθμιση του δημόσιου χρέους της σε junk bond

Επιστρέφουν τα χρήματα από τους Αναπτυξιακούς Νόμους που δεν αξιοποιήθηκαν - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε ό,τι αφορά στις τιμές του Πάσχα ο κ. Θεοδωρικάκος κάλεσε τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης να δείξουν περισσότερη υπευθυνότητα

Οδηγός για τα καταπατημένα - Πώς θα αποκτήσετε τίτλους ιδιοκτησίας
10+3 ερωταπαντήσεις για την απόκτηση των τίτλων ιδιοκτησίας για καταπατημένα ακίνητα – Οι ημερομηνίες «κλειδιά» για την εξαγορά και η διαδικασία για την κατοχύρωση της περιουσίας

Οι «αστερίσκοι» στον δρόμο για το δημόσιο χρέος μέχρι το 2032
Ακόμη και αν αυτή η κυβερνητική πρόβλεψη για δημόσιο χρέος στο 140% του ΑΕΠ το 2027 καταστεί γεγονός, το ελληνικό χρέος θα παραμένει το υψηλότερο στην ευρωζώνη

Κίνητρα για επενδύσεις σε παραμεθόριες περιοχές - Τι περιλαμβάνεται
Παρεμβάσεις για τον παραγωγικό μετασχηματισμό σε τμήματα της χώρας που αντιμετωπίζουν οικονομικά και δημογραφικά προβλήματα

Πιερρακάκης στην εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ: Δεν σκοπεύουμε να μεταφέρουμε το βάρος στις επόμενες γενιές
Ιδιαίτερη μνεία στην εξυγίανση του τραπεζικού τομέα έκανε ο Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ

Σκέρτσος: Οι 10 πολιτικές της κυβέρνησης για προσιτή στέγη
Ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας Ακη Σκέρτσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Καμπανάκι από το ΚΕΠΕ
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική αγορά εργασίας –και συνολικά η χώρα– είναι το δημογραφικό, τονίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΕ, Παναγιώτης Λιαργκόβας
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Τα 2+1 ατού για την προσέλκυση νέων επενδύσεων – Το στοίχημα της Ελλάδας
Τι λένε παράγοντες της αγοράς για την ικανότητα της Ελλάδας να διατηρήσει τους ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης – Το αγκάθι της αβεβαιότητας