Ο ‘Iλον Μασκ Χρειάζεται την Κίνα. Και η Κίνα Χρειάζεται τον Ίλον Μασκ. Η σχέση είναι περίπλοκη.
Για να προσελκύσει την Tesla στις αγορές της, η κυβέρνηση της Κίνας έγραψε και πάλι τους κανόνες για τις ξένες επιχειρήσεις αυτοκινήτων, αλλά τώρα, η εταιρεία εισέρχεται σε πιο ανώμαλο έδαφος
Με τις ΗΠΑ να περιορίζουν τις εξαγωγές στον τομέα τεχνολογίας στην Κίνα, το 2018, ο Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ δεσμεύθηκε να κάνει την Κίνα το μελλοντικό κέντρο καινοτομίας και βιομηχανίας στον κόσμο. Το κλειδί στο σχέδιό του αυτό ήταν ο ίδιος ο Ίλον Μασκ.
Ο Σι Τζινπίνγκ θεωρούσε τον γεννημένο στη Νότια Αφρική επιχειρηματία έναν τεχνολογικό ουτοπιστή, που δεν έχει πολιτικά συμφέροντα σε κάποια χώρα, σύμφωνα με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, και θεώρησε την Tesla αιχμή του δόρατος που θα μπορούσε να καταστήσει την Κίνα μία νέα δύναμη στον τομέα των νέων ενεργειακών αυτοκινήτων.
Ο Σι Τζινπίνγκ αναθεώρησε τους κανόνες στη χώρα, ώστε να επιτρέπεται στις ξένες εταιρείες η αποκλειστική ιδιοκτησία των αυτοκινητοβιομηχανιών, έτσι ώστε ο Μασκ να μπορέσει να ανοίξει εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στη Σαγκάη. Οι αρχές του έδωσαν φθηνή γη, χαμηλότοκα δάνεια και φορολογικά κίνητρα, περιμένοντας ως αντάλλαγμα ότι η Tesla θα ενίσχυε τους κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων που δεν τα πήγαιναν καλά την περίοδο εκείνη, αναφέρουν όσοι έχουν γνώση των συνομιλιών του Πεκίνου και της εταιρείας.
Σήμερα, η Tesla κατασκευάζει, πιθανότατα, περισσότερα από τα μισά οχήματά της στην Κίνα, σύμφωνα με υπολογισμούς που βασίζονται στα στοιχεία παραγωγής και παράδοσης του τρίτου τριμήνου της εταιρείας και στα δεδομένα της China Passenger Car Association. Οι πωλήσεις στην Κίνα συνέβαλαν η Τesla να δει το πρώτο πλήρες έτος κερδοφορίας της, το 2020, και ευθύνονταν για το ένα τέταρτο, περίπου, των εσόδων της Tesla, τους πρώτους εννέα μήνες του 2021. Ο Μασκ, εν τω μεταξύ, έχει εδραιώσει τη θέση του ως ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο.
Ωστόσο, σήμερα, η Tesla έρχεται αντιμέτωπη με ένα όλο και πιο δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον στην Κίνα. Έχει προκαλέσει την οργή των ανταγωνιστών στο εσωτερικό της, καθώς θεωρούν ότι η Tesla χαίρει προνομιακής μεταχείρισης, δέχεται κριτική για την ποιότητα των οχημάτων της από οδηγούς και Κινέζους αξιωματούχους και έχει παγιδευτεί στα ιδιαίτερα αυστηρά μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση της Κίνας για τους τεχνολογικούς κολοσσούς.
Η Κίνα πιέζει τις ξένες εταιρείες να ακολουθήσουν μία αυστηρότερη πολιτική σε ό,τι αφορά την ασφάλεια προσωπικών δεδομένων. Η Tesla πρέπει να διατηρήσει εντός της χώρας όλα τα ψηφιακά αρχεία που συγκεντρώθηκαν από πελάτες στην Κίνα και πρέπει να ζητάει από τις αρχές έγκριση πριν προβεί σε ενημερώσεις του λογισμικού της για αυτοκίνητα εντός της χώρας.
Η απάντηση του Μασκ στις πιέσεις που δέχθηκε ήταν να γίνει ο υψηλού προφίλ ένθερμος υποστηρικτής του κυβερνώντος Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας, προφίλ που ήταν εκ διαμέτρου αντίθετο με αυτό που διατηρούσε στις ΗΠΑ, όπου συγκρούστηκε με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και χλεύασε, μέσω tweet, τον Πρόεδρο Μπάιντεν, αποκαλώντας τον «συνδικαλιστική μαριονέτα».
«Η οικονομική ευημερία που έχει επιτύχει η Κίνα είναι πραγματικά εκπληκτική, ειδικά στον τομέα των υποδομών της», δημοσίευσε στο Twitter ο Μασκ, όταν το κόμμα γιόρταζε τα εκατό του χρόνια, την 1η Ιουλίου.
Ο Μασκ χαιρέτισε τους αυστηρότερους νόμους της Κίνας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και η εταιρεία του εξέδωσε μια ταπεινή συγγνώμη τον Απρίλιο. Κάποιος οδηγός, όμως, σε έκθεση αυτοκινήτων κατηγόρησε δημοσίως τη Tesla, αναφέροντας ότι τα φρένα της ευθύνονταν για την πρόκληση ατυχήματος, για το οποίο χρειάστηκε η παρέμβαση της κορυφαίας υπηρεσίας νομικών υποθέσεων της Κίνας, η οποία αποκάλεσε την εταιρεία αλαζονική. Λίγο καιρό αργότερα, η Tesla δημοσίευσε το παρακάτω δημοσίευμα στην πλατφόρμα Weibo της Κίνας (κάτι αντίστοιχο του Twitter): «Ζητούμε συγγνώμη που δεν επιλύσαμε εγκαίρως το πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο ιδιοκτήτης του εν λόγω αυτοκινήτου. Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό, ώστε να είμαστε πιο προσεκτικοί μελλοντικά, μετά από αυτό που συνέβη.»
Η Tesla, επομένως, εμπίπτει σε ένα οικείο ιστορικό πρότυπο, κατά το οποίο το Πεκίνο εκχωρεί τα δικαιώματα πρόσβασης στην τεράστια αγορά του, ώστε να προωθήσει τη βιομηχανική ικανότητα της Κίνας.
Όταν η Apple, πριν μερικά χρόνια, έφερε την εφοδιαστική αλυσίδα της iPhone στην Κίνα, πολλές από τις κινεζικές εταιρείες που εκπαίδευσε η Apple άρχισαν, επίσης, να προμηθεύουν κι άλλους κατασκευαστές smartphone, στην Κίνα, οι οποίοι, σήμερα, είναι πρώτοι σε πωλήσεις.
Η Apple έχει ένα υγιές μερίδιο αγοράς 11% στην Κίνα. Ωστόσο, ακόμη ένας τεχνολογικός κολοσσός της Δύσης, η Microsoft Corp., η οποία άνοιξε για πρώτη φορά γραφεία στην Κίνα, το 1992, είναι περιορισμένη εξαιτίας του εθνικισμού της χώρας σε τομείς όπως η αποθήκευση cloud. Η Microsoft ανακοίνωσε, πρόσφατα, ότι θα κλείσει την τοπική έκδοση της πλατφόρμας LinkedIn στην Κίνα, επικαλούμενη τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στη λειτουργία της.
«Η Κίνα δεν θα αφήσει την Tesla να κερδίσει», δήλωσε ο Mπιλ Ρούσo, ιδρυτής της Automobility, εταιρείας συμβουλών με έδρα τη Σαγκάη. «Η Κίνα θέλει να καταστήσει ανταγωνιστική την εγχώρια βιομηχανία της».
Το Γραφείο Πληροφοριών του Κρατικού Συμβουλίου, το ανώτατο κυβερνητικό όργανο της Κίνας, δεν απάντησε σε ερωτήσεις για το παρόν άρθρο. O Μασκ δεν προέβη σε περαιτέρω σχολιασμούς. Η Microsoft δήλωσε ότι θα συνεχίσει να έχει ισχυρή παρουσία στην Κίνα. Η Apple δεν προέβη, επίσης, σε σχολιασμούς.
Εξ αρχής, αξιωματούχοι στο Πεκίνο κατέστησαν σαφές ότι ήθελαν κάτι σε αντάλλαγμα για να ανοιχτεί η χώρα στην Tesla, σύμφωνα με όσους γνωρίζουν τις συνομιλίες των δύο μερών, το 2018.
Οι Κινέζοι ηγέτες είχαν απογοητευτεί από την απόδοση των εγχώριων εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων και είδαν την Tesla ως μια ευκαιρία να επαναφέρουν την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Η Tesla αναμένεται να κάνει τοπική την αλυσίδα εφοδιασμού της και να περιποιηθεί τους Κινέζους κατασκευαστές, βήματα που θα μπορούσαν να επιταχύνουν την εγχώρια βιομηχανία.
Ο Μιάο Γουέι, ο οποίος διαπραγματεύτηκε τη συμφωνία με τον Μασκ, συζήτησε ανοιχτά πώς η Tesla θα μπορούσε να προωθήσει τις τοπικές νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η απόδοση των οποίων δεν ανταποκρινόταν των δυνατοτήτων τους.
Ο Μασκ έχει καιρό τώρα δείξει το ενδιαφέρον του για ένα εργοστάσιο στην Κίνα το οποίο θα συνέβαλε να αυξηθούν οι πωλήσεις φθηνών αυτοκινήτων της Tesla στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, δεν ήθελε, όμως, να συνεργαστεί στο πλαίσιο κοινοπραξίας, όπως έκαναν άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τον Ιούλιο του 2018, η Tesla υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή ενός εργοστασίου στη Σαγκάη. Οι κινεζικές αρχές χαιρέτησαν τη συμφωνία επειδή θα δημιουργούσε νέες θέσεις εργασίας και για τους ετήσιους φόρους περίπου 345 εκατ. δολαρίων που αναμένεται να αρχίσει να παράγει η Tesla στα τέλη του 2023, σύμφωνα με κανονιστικές γνωστοποιήσεις. Η αγκαλιά του Πεκίνου για τον Μασκ ήταν τόσο θερμή που σε μια συνάντηση το 2019, ο πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ προσφέρθηκε να του δώσει «κινεζική πράσινη κάρτα». Ο Μασκ άφησε τον Πρωθυπουργό να κάνει μία βόλτα με ένα Tesla εντός του κλειστού συγκροτήματος κυβερνητικών κτηρίων, Zhongnanhai.
Κάποιοι στην Tesla αντέδρασαν με το άνοιγμα της εταιρείας στην Κίνα, καθώς ανησυχούσαν για διάφορα ζητήματα, όπως ο κίνδυνος κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει το θέμα.
Όπως και στη Δύση, η άφιξη της Tesla κέντρισε το ενδιαφέρον των πολιτών στα ηλεκτρικά οχήματα. Το 2019, κυκλοφόρησε το κατασκευασμένο στην Κίνα Tesla Model 3, με αποτέλεσμα να πεισθούν οι καταναλωτές τέτοια οχήματα αποτελούσαν βιώσιμη εναλλακτική λύση στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Η Tesla αποδείχθηκε, επίσης, ένα αποτελεσματικό «γατόψαρο»: Τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητά της αποκατέστησαν την εμπιστοσύνη των Κινέζων επενδυτών στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, βοηθώντας τις εγχώριες νεοφυείς επιχειρήσεις που αντιμετώπιζαν σημαντικές δυσκολίες.
Η NIO Inc., για παράδειγμα, ήταν στα πρόθυρα κατάρρευσης, αλλά εξασφάλισε επενδύσεις, τον Απρίλιο του 2020, και είδε τη τιμή της μετοχής της να αναβιώνει, γεγονός που οδήγησε σε περαιτέρω συγκέντρωση κεφαλαίων. Έχει ευδοκιμήσει στο slipstream της Tesla, όπως και δύο Κινέζοι oμόλογοι που πωλούν ηλεκτρικά οχήματα υψηλής ποιότητας, η Li Auto Inc. και η XPeng Inc. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων των τριών εταιρειών είναι πιθανό να ανέλθουν σε περισσότερες από 270.000 φέτος, από περίπου 12.000, το 2018, σύμφωνα με πρόβλεψη της εταιρείας συμβούλων ZoZo Go LLC.
«Πριν την Tesla, κανείς δεν πίστευε το ενδεχόμενο κινεζική επωνυμία να καθηλώνει έτσι τους αγοραστές της», δήλωσε ο Μίχαελ Ντάν, διευθύνων σύμβουλος της ZoZo Go και πρώην στέλεχος της General Motors Co. Η ZoZo Go αναμένει ότι οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων νέας ενέργειας, στην Κίνα—όπως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων— θα ανέλθουν περίπου στις 3,1 εκατομμύρια, τη φετινή χρονιά, υπερδιπλάσιες από πέρυσι.
Εκπρόσωπος της NIO είπε ότι η εταιρεία εκτιμά τις προσπάθειες της Tesla να τονώσει την ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων.
Το φαινόμενο Tesla ενίσχυσε, επίσης, την εφοδιαστική αλυσίδα, πετυχαίνοντας, έτσι, έναν βασικό στόχο των ηγετών της Κίνας. Η Tesla έστειλε μηχανικούς να εκπαιδεύσουν τους εργαζομένους, να βοηθήσουν στο σχεδιασμό και την έρευνα και να μεταδώσουν τεχνογνωσία σε εταιρείες που κυμαίνονται από κατασκευαστές μπαταριών έως επεξεργαστές χύτευσης.
Στις αρχές του 2021, η Tesla είπε ότι είχε φτάσει σε «αναλογία εγχώριων προμηθειών» άνω του 90% στο εργοστάσιό της, στη Σαγκάη. Ο Tομ Ζου, κορυφαίο στέλεχος στην Κίνα, δήλωσε ότι η Tesla θα μπορούσε να προμηθεύεται όλα τα εξαρτήματα για τα οχήματά της από την εγχώρια αγορά, μέχρι το τέλος του έτους.
«Πριν την Tesla, ένας τόνος ανταλλακτικών κατασκευάζονταν, αρχικά, σε άλλα μέρη του κόσμου και, έπειτα, αποστέλλονταν στη Σαγκάη», ανέφερε ο Μασκ, τον Ιούλιο του 2020. «Η διαφορά, όταν τα εξαρτήματα τα προμηθευόμαστε από την εγχώρια αγορά, φαίνεται στο κόστος του οχήματος».
Η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., γνωστή ως CATL, άρχισε να προσαρμόζει τα προϊόντα της στις ανάγκες της Tesla, στο πλαίσιο συνεργασίας με την εταιρεία. Συμφωνία προμήθειας, το 2020, με την Tesla κατοχύρωσε τη θέση της εταιρείας ως κορυφαίο κατασκευαστή μπαταριών.
Εταιρεία που προμηθεύει κατοικίες με εξαρτήματα και υδραυλικά συστήματα βασίζεται στην Tesla για τις μισές περίπου δραστηριότητές της. Η Ningbo Xusheng Auto Technology Co. δήλωσε, στην ετήσια έκθεσή της, για το 2020, ότι μέσω της συνεργασίας της με την Tesla, έχει «συσσωρεύσει τεχνολογίες που σχετίζονται με το σχεδιασμό, την έρευνα και την ανάπτυξη και την παραγωγή ανταλλακτικών ηλεκτρικών οχημάτων», βοηθώντας την να «καταλαμβάνει κορυφαία θέση στην βιομηχανία ανταλλακτικών για ηλεκτρικά οχήματα». Τα έσοδα της Ningbo για το 2020 ήταν τα τριπλάσια από αυτά του 2016.
Ανταγωνιστές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, στην Κίνα, βάζουν τώρα στο στόχαστρο την Tesla, καθώς είναι δυσαρεστημένες με την προνομιακή μεταχείριση που χαίρει η εταιρεία. Ορισμένες εταιρείες ανταγωνιστές έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν υπέρ τους την ευρύτερη λήψη αυστηρών μέτρων από το Πεκίνο σχετικά με τον τρόπο χειρισμού των προσωπικών δεδομένων από τους τεχνολογικούς κολοσσούς.
Μεταξύ αυτών και η εταιρεία 360, η οποία ξεκίνησε ως εταιρεία κυβερνοασφάλειας, και ο κρατικός κολοσσός οχημάτων SAIC Motor Corp. Οι δύο εταιρείες, τον Μάρτιο προέτρεψαν το νομοθετικό σώμα της Κίνας να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες εθνικής ασφάλειας που σχετίζονται με ξένους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Στόχος τους ήταν η Tesla, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν για τις συζητήσεις των εταιρειών και των αξιωματούχων.
Ο Ζου Χονγκίι, ιδρυτής της 360, πρότεινε στην Κίνα να υιοθετήσει νόμους και κανονισμούς που περιορίζουν τη συλλογή γεωγραφικών πληροφοριών από χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με όσα αναφέρουν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης. Τα τελευταία ανέφεραν, επίσης, ότι ο Τσεν Χονγκ, γραμματέας και πρόεδρος του Κομμουνιστικού Κόμματος της SAIC, πρότεινε η συλλογή, η αποθήκευση και η εμπορική χρήση των δεδομένων που συλλέγονται από αυτά τα οχήματα να αρχειοθετείται και να τα διαχειρίζεται η κινεζική κυβέρνηση.
Εκπρόσωποι από τα μέσα ενημέρωσης στη 360 και στη SAIC δεν απάντησαν σε ερωτήσεις.
Το Πεκίνο περιόρισε τη χρήση των αυτοκινήτων Tesla σε στρατιωτικές βάσεις και άλλους ευαίσθητους κυβερνητικούς χώρους. Υποβοηθούμενη από μια δημόσια αντίδραση κατά της Tesla, που προκλήθηκε από τις καταγγελίες του οδηγού, τον Απρίλιο, η κυβέρνηση πρότεινε, τον Μάιο, αυστηρούς κανονισμούς για τη συλλογή δεδομένων για αυτοκίνητα, περιορίζοντας το είδος των δεδομένων που θα μπορούσαν να συλλέγουν οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και απαγορεύοντάς τους να μεταφέρουν εκτός Κίνας οποιαδήποτε πληροφορία συλλέγεται από χρήστες σε δρόμους και αυτοκινητόδρομους της Κίνας.
Οι προτάσεις αυτές οριστικοποιήθηκαν τον Αύγουστο, σύμφωνα με τις επίσημες κατευθυντήριες γραμμές που εξέδωσε τότε το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφοριών Τεχνολογίας. Νόμος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων που τέθηκε σε ισχύ την 1η Νοεμβρίου θα μπορούσε να περιορίσει περαιτέρω την ικανότητα της εταιρείας να συλλέγει ψηφιακές πληροφορίες από Κινέζους καταναλωτές.
Οι νέες απαιτήσεις πιθανότατα θα δυσκολέψουν την Tesla να κατασκευάσει αυτόνομα οχήματα στην Κίνα, επειδή αυτά βασίζονται σε μια σειρά αισθητήρων που συλλέγουν τεράστιο όγκο δεδομένων, σύμφωνα με αναλυτές και νυν και πρώην στελέχη του κλάδου. Οι σημερινές λειτουργίες που διαθέτουν τα οχήματα της Tesla δεν τα καθιστούν αυτόνομα.
«Ο σαρωτικός κανονισμός δεδομένων είχε ως στόχο, τουλάχιστον εν μέρει, να αντιμετωπίσει την κλιμακούμενη δημόσια συζήτηση για την Tesla», δήλωσε ο Paul Triolo, επικεφαλής της παγκόσμιας τεχνολογικής πολιτικής στο Eurasia Group, μια συμβουλευτική εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη, που διαβουλεύεται με Κινέζους αξιωματούχους.
Ένα ευαίσθητο σημείο για τους εγχώριους ανταγωνιστές της Tesla είναι η κυβερνητική πολιτική που στοχεύει στην ενθάρρυνση των αυτοκινητοβιομηχανιών να παράγουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Οι εταιρείες που δεν κατασκευάζουν αρκετά πρέπει να αγοράζουν πιστώσεις από αυτές που κατασκευάζουν. Η Tesla ήταν ένας από τους κύριους δικαιούχους αυτού του κανόνα.
«Πολλές κινεζικές εταιρείες έχουν απογοητευτεί σημαντικά από αυτό το σύστημα», είπε ο Scott Kennedy, ειδικός στην Κίνα στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών, δεξαμενή σκέψης στην Ουάσιγκτον.
Η Tesla χρησιμοποίησε εξοικονομήσεις από εγχώριους προμηθευτές για να διατηρήσει τις τιμές των οχημάτων αρκετά χαμηλές ώστε οι αγοραστές να πληρούν τις προϋποθέσεις για επιδοτήσεις της κινεζικής κυβέρνησης. Τον Ιούλιο, η Tesla κυκλοφόρησε ένα συμπαγές αθλητικό βοηθητικό όχημα Model Y που κοστίζει λιγότερο από 300.000 γουάν (περίπου 47.000 δολάρια), δίνοντας τη δυνατότητα στους αγοραστές να λάβουν αυτές τις επιδοτήσεις.
Το εργοστάσιο στη Σαγκάη είναι τώρα ο κύριος εξαγωγικός κόμβος της Tesla και βοήθησε την εταιρεία να παρουσιάσει το Μοντέλο Y της στην Ευρώπη, είπε στους επενδυτές τον Οκτώβριο ο Οικονομικός Διευθυντής Zachary Kirkhorn. Το εργοστάσιο κατασκευάζει περισσότερα οχήματα από το εργοστάσιο της Tesla στο Fremont της Καλιφόρνια, είπε ο Μασκ τον Οκτώβριο, και στήριξε το ρεκόρ παγκόσμιων παραδόσεων της εταιρείας το τρίτο τρίμηνο.
Μακροπρόθεσμα, η Tesla είναι πιθανό να χάσει έδαφος στην Κίνα έναντι των εγχώριων ανταγωνιστών, λένε οι αναλυτές του κλάδου. Νωρίτερα φέτος, οι αναλυτές της Morgan Stanley προέβλεψαν ότι η Tesla θα αποτελούσε περίπου το 15% της αγοράς αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας φέτος, αλλά ότι αυτό θα πέσει κάτω από το 7% μέχρι το 2030, καθώς οι εγχώριες εταιρείες θα κερδίσουν έλξη.
«Η θέση της Tesla στην εγχώρια κινεζική αγορά θα μειωθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου μέσω του ανταγωνισμού και των πολιτικών για την ενθάρρυνση των τοπικών παικτών», ανέφεραν οι αναλυτές.
Ο Μασκ παραμένει δημοφιλής στην Κίνα, όπου οι πολίτες με την νοοτροπία του κομφορμισμού θαυμάζουν την τρελή συμπεριφορά του Μασκ στις ΗΠΑ. Για τους επίδοξους Κινέζους επιχειρηματίες στον τομέα της ο Μασκ αποτελεί έμπνευση και παρακολουθούν τις κινήσεις του «Silicon Valley Iron Man». Ορισμένες κινεζικές επιχειρήσεις έχουν ακόμη και εμπορικά σήματα προϊόντων με την κινεζική μετάφραση του ονόματός του, Ma Si Ke.
Ο Μασκ ίσως χρειαστεί να συμβιβαστεί με μια αρκετά μεγάλη, αλλά όχι την κυρίαρχη, θέση στην κινεζική αγορά, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές. Η Tesla πούλησε περισσότερα από 73.000 οχήματα στην Κίνα το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, χωρίς τις εξαγωγές, μια τριμηνιαία επίδοση ρεκόρ, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association. Ωστόσο, σε μια πρόσφατη έρευνα σε περίπου 1.600 Κινέζους καταναλωτές, η Tesla θεωρήθηκε ένα από τα εμπορικά σήματα αυτοκινήτων που θα έπρεπε να αποφευχθούν, σηματοδοτώντας το ότι η εταιρεία θα μπορούσε να φτάσει το ανώτατο όριο στο μερίδιο αγοράς, είπαν οι αναλυτές της Bernstein Research.
Ο Μασκ διατήρησε χαμηλούς τόνους. Τον Σεπτέμβριο, όταν η Κίνα διοργάνωσε διαδικτυακή διάσκεψη, με στόχο να προωθήσει την εναλλακτική εκδοχή της για το Διαδίκτυο – σε μια εποχή που η κυβέρνηση πίεζε με τη λήψη αυστηρών ρυθμιστικών μέτρων στον τομέα της τεχνολογίας – δεν παρευρέθηκαν πολλοί από όσους διαπρέπουν στον τομέα τεχνολογίας της χώρας.
Ο Μασκ μίλησε μέσω βίντεο, περιγράφοντας το πώς η Tesla είχε δημιουργήσει ένα κέντρο δεδομένων, στην Κίνα, για να αποθηκεύει τα ψηφιακά αρχεία που συγκεντρώθηκαν από την παραγωγή, τις πωλήσεις, το service, τη φόρτιση και άλλες δραστηριότητές της εταιρείας στη χώρα.
«Στην Tesla, υποδεχόμαστε με ιδιαίτερη χαρά τους νέους νόμους και κανονισμούς που έχουν εκδοθεί για την ενίσχυση του σωστού τρόπου διαχείρισης προσωπικών δεδομένων», είπε ο Μασκ.
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Η εκπληκτική επιτυχία των προγραμμάτων διάσωσης της Ευρωζώνης - Το παράδειγμα της Ελλάδας
Καθώς το κόστος δανεισμού της Ελλάδας πέφτει στα γαλλικά επίπεδα, η «περιφέρεια» του μπλοκ δείχνει την αξία της σταθερής μεταρρύθμισης
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ