
Μέσα στο επόμενο τετράμηνο αναμένεται να υπογραφεί με τον ανάδοχο («MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA») η σύμβαση για το μεγάλο πρότζεκτ της επέκτασης του 6ου προβλήτα του λιμένος της Θεσσαλονίκης, βάζοντας στην αφετηρία τα έργα, προβλεπόμενης διάρκειας 32 μηνών, που μετά την ολοκλήρωσή τους το 2025 θα επιτρέψουν την υποδοχή και εξυπηρέτηση ακόμα μεγαλύτερων πλοίων στον Θερμαϊκό Κόλπο.
Παράλληλα, την 1η Μαΐου καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη από τη Σαγκάη οι δύο νέες γερανογέφυρες, συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ και ανυψωτικής ικανότητας 50 και 65 τόνων αντίστοιχα, που θα δώσουν στο λιμάνι τη δυνατότητα να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax), και θα μειώσουν στο μισό τον χρόνο φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευμάτων. Η συναρμολόγησή τους εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός δύο-τριών εβδομάδων από την παραλαβή τους, ενώ θα απαιτηθούν περίπου δύο μήνες, για να τεθούν σε πλήρη λειτουργία, πιθανότατα την 1η Ιουλίου. Θα ακολουθήσει η προμήθεια τουλάχιστον δύο ακόμη τέτοιων γερανογεφυρών.
Λύση για την πύλη 16
Τα παραπάνω γνωστοποίησε σήμερα, κατά τη διάρκεια γεύματος εργασίας με δημοσιογράφους, ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Θάνος Λιάγκος, ο οποίος σημείωσε ακόμα ότι η διοίκηση του λιμανιού επεξεργάζεται -και θα ανακοινώσει σύντομα- συνεργατική λύση, προκειμένου να ομαλοποιηθούν οι ροές φορτίων στην πύλη 16, όπου σήμερα σημειώνεται συμφόρηση στην κίνηση φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων. Ο κ. Λιάγκος είπε ακόμα πως η εταιρεία εξετάζει δύο τοποθεσίες που έχουν επιλεγεί για τη δημιουργία dry port και στη Σερβία, πέραν της Βουλγαρίας.
Ο επιβατικός σταθμός
Στο μεταξύ, η διοίκηση της ΟΛΘ αναμένει να επικαιροποιηθεί η μελέτη που έχει ανατεθεί σε ολλανδική εταιρεία,για το διατηρητέο κτήριο του νέου επιβατικού σταθμού, το οποίο περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι, όπως και ο έκτος προβλήτας.
Ο κ. Λιάγκος υπενθύμισε πως μόνο για τη στατική μελέτη του κτηρίου (εμβαδού 12.000 τετραγωνικών, το οποίο χτίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, έχει πρόσοψη μήκους περίπου 200 μέτρων και μέχρι το 2002 στέγαζε το Β’ Τελωνείο), έχει εκτιμηθεί ότι θα απαιτηθούν περί τα 9 εκατ. ευρώ.
Ως προς την πιθανή μελλοντική χρήση του κτηρίου, στο οποίο στεγάζεται σήμερα οι επιβατικός σταθμός του λιμένος, ο κ. Λιάγκος επισήμανε ότι η εταιρεία δεν έχει σκοπό να «αφαιρέσει» οικονομική δραστηριότητα από την πόλη. «Δεν θέλουμε να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή πόλη μέσα στο λιμάνι, με χρήσεις που θα ανταγωνίζονται την εκτός λιμένος τοπική οικονομία» διευκρίνισε, αναφέροντας ενδεικτικά ότι, για παράδειγμα, η διοίκηση της ΟΛΘ δεν θα ήθελε να δημιουργηθεί ένα ξενοδοχείο στο συγκεκριμένο κτήριο.
Ο κ. Λιάγκος υπογράμμισε ακόμα τη μεγάλη έμφαση που δίδει η ΟΛΘ ΑΕ στην κρουαζιέρα, η οποία αναπτύσσεται φέτος με ταχύτατο ρυθμό, με 62 προγραμματισμένες αφίξεις για το 2022 (σ.σ.έναντι 17 αφίξεων το 2021 και μόλις μίας το 2020).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Όπου φύγει φύγει οι αδειούχοι - Πάνω από 100.000 φεύγουν για τα νησιά
Μόνο το τριήμερο αυτό αναμένεται να αναχωρήσουν περισσότεροι από 100.000 επιβάτες μόνο από το λιμάνι του Πειραιά

Αμερικανικό πλοίο 290 μέτρων έδεσε στην Αλεξανδρούπολη
Κατέπλευσε χθες Πέμπτη στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το μήκους 290 μέτρων μεταγωγικό USNS MENDONCA του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, το μεγαλύτερο πλοίο που ελλιμενίστηκε ποτέ.

Εκσυγχρονίζεται ο λιμένας Ελευθερών στη Νέα Πέραμο Καβάλας
Υπεγράφη η πράξη που εντάσσει τον εκσυγχρονισμό του λιμένα στον Άξονα Προτεραιότητας 1

Τρεις δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι Ηγουμενίτσας
Ποιοι είναι οι μνηστήρες - Πότε θα ανοιχτούν οι προσφορές

Πολυήμερη απεργία στο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης container στη Βρετανία
Οι εργαζόμενοι ενέκριναν την προκήρυξη οκταήμερης απεργίας, απαιτώντας σημαντικές αυξήσεις μισθών

«Πνίγουν» τα λιμάνια τα άδεια κοντέινερ
Επιβολή «προστίμου» σε Νέα Υόρκη και άλλες εμπορικές πύλες εάν παραμένουν στις προβλήτες πάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα

Το… αδιαχώρητο στο λιμάνι του Πειραιά - Κορυφώνεται η έξοδος των αδειούχων
Αυτό το τριήμερο αναμένεται να αναχωρήσουν από το λιμάνι του Πειραιά, πάνω από 100.000 επιβάτες, με προορισμούς τα νησιά των Κυκλάδων, την Κρήτη, τη Ρόδο, το Βόρειο Αιγαίο και τον Αργοσαρωνικό

Νέα παράταση στον διαγωνισμό για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Σύμφωνα με πληροφορίες δόθηκε παράταση για καλύτερη προετοιμασία ενδιαφερόμενων επενδυτών
![«Ever Arm»: Το μεγαλύτερο containership που έχει «δέσει» στο λιμάνι του Πειραιά [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/EVER_ARM-600x386.jpg)
Το μεγαλύτερο containership που έχει «δέσει» στον Πειραιά [video]
Στον Πειραιά κατέπλευσε χθες το «Ever Arm», το μεγαλύτερο containership που έχει έρθει στο μεγάλο λιμάνι από πλευράς χωρητικότητας

Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Ελέγχει τον μεγαλύτερο αριθμό λιμανιών με διακίνηση φορτίων άνω του 1 εκατ. teu - Ο Πειραιάς στην 31η θέση