Προβλήματα και δυσκολίες έχει προκαλέσει στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα το κλείσιμο εργοστασίων στην Ανατολική Ευρώπη και την εκτόξευση των τιμών σε πρώτες ύλες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC, τον Μάρτιο, η S&P Global Mobility, η οποία παρακολουθεί την αγορά των αυτοκινήτων, μείωσε την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων κατά 2,6 εκατ. οχήματα, για τα έτη 2022 και 2023, ενώ η ευρωπαϊκή παραγωγή αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 9% (σχεδόν 1 εκατ. αυτοκίνητα).
Παράλληλα, η S&P Global Ratings προέβλεψε ότι το 2022 η παραγωγή θα μειωθεί κατά 2% σε σχέση με τα επίπεδα παραγωγής του 2021, σημαντική μείωση σε σχέση με την αύξηση κατά 4 και 6% που είχε προβλέψει τον Οκτώβριο του 2021.
Ορισμένα εργοστάσια στην Ουκρανία προσπάθησαν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, παρά τον πόλεμο. Κάτι τέτοιο, εντούτοις, δεν ήταν εύκολο, δεδομένου του ότι οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν να εγκαταλείπουν τις θέσεις εργασίας τους, ώστε να ξεφύγουν από τις συρράξεις.
Οι ελλείψεις
Η μείωση αυτή αποτελεί, εν μέρει, αποτέλεσμα της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, παρόλο που οι δύο χώρες αντιπροσώπευαν μόνο το 2% της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων για το 2021.
Ακόμη, η εισβολή είχε ως αποτέλεσμα τις ελλείψεις σημαντικών πρώτων υλών για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, γεγονός που δεν θα αφήσει ανεπηρέαστες και τις υπόλοιπες αγορές, εάν ο πόλεμος συνεχιστεί.
Eπιπροσθέτως, η Ρωσία αποτελεί σημαντική χώρα παραγωγής ακατέργαστου παλλαδίου (40% της παγκόσμιας παραγωγής) και νικελίου, τα οποία χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό καυσαερίων και τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα.
Επιπροσθέτως, και περισσότερο κοινά μέταλλα, όπως τα μέταλλα και ο σίδηρος, επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από τις συρράξεις στην Ουκρανία.
Οι εν λόγω ελλείψεις έχουν ως αποτέλεσμα τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και, ιδιαίτερα, στην προμήθεια ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την εμπόλεμη περιοχή, όπως τα καλώδια από την Ουκρανία, καθώς και άλλα ανταλλακτικά που κρίνονται υψίστης σημασίας για τη σωστή λειτουργία της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.
Latest News
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ
Τραμπ: Εξετάζει την ιδιωτικοποίηση του αμερικανικού Ταχυδρομείου
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post
Βιομηχανική παραγωγή : Σταθερη στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο - αύξηση 0,3% στην ΕΕ
Σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2024 η βιομηχανική παραγωγή παρέμεινε σταθερή στη ζώνη του ευρώ
Ιταλία: Πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των σχεδίων της Stellantis
Η Ρώμη ελπίζει να διορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Stellantis
Μισθολογικό χάσμα: Η χώρα στην Ευρώπη όπου οι γυναίκες πληρώνονται καλύτερα
Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων αποτελεί μόνο ένα μέρος μιας ευρύτερης εικόνας ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας.
«Οταν βρέχει, βρέχονται όλοι» - Η προειδοποίηση του CFO της Costco για τους δασμούς Τραμπ
Η CFO της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ προειδοποιεί ότι οι δασμοί του Τραμπ μπορεί να σημαίνουν εκτεταμένες αυξήσεις τιμών
Κίνα: Θα μειώσει επιτόκια και τα υποχρεωτικά αποθεματικά
Η κεντρική τράπεζα θα αυξήσει την ένταση της νομισματικής και πιστωτικής προσφοράς
Η Ινδία πρωτοπορεί στον χώρο των ψηφιακών νομισμάτων κεντρικής τράπεζας
H Ινδία διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό χρηστών κρυπτογράφησης παγκοσμίως
Τέλος εποχής για τη «βασίλισσα» των draft Bud Light - Από ποια μπίρα έχασε τα σκήπτρα
H Nο1 βαρελίσια μπίρα στις ΗΠΑ είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν στην τρίτη θέση και στα καταστήματα τροφίμων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού