Προβλήματα και δυσκολίες έχει προκαλέσει στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα το κλείσιμο εργοστασίων στην Ανατολική Ευρώπη και την εκτόξευση των τιμών σε πρώτες ύλες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC, τον Μάρτιο, η S&P Global Mobility, η οποία παρακολουθεί την αγορά των αυτοκινήτων, μείωσε την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων κατά 2,6 εκατ. οχήματα, για τα έτη 2022 και 2023, ενώ η ευρωπαϊκή παραγωγή αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 9% (σχεδόν 1 εκατ. αυτοκίνητα).
Παράλληλα, η S&P Global Ratings προέβλεψε ότι το 2022 η παραγωγή θα μειωθεί κατά 2% σε σχέση με τα επίπεδα παραγωγής του 2021, σημαντική μείωση σε σχέση με την αύξηση κατά 4 και 6% που είχε προβλέψει τον Οκτώβριο του 2021.
Ορισμένα εργοστάσια στην Ουκρανία προσπάθησαν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, παρά τον πόλεμο. Κάτι τέτοιο, εντούτοις, δεν ήταν εύκολο, δεδομένου του ότι οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν να εγκαταλείπουν τις θέσεις εργασίας τους, ώστε να ξεφύγουν από τις συρράξεις.
Οι ελλείψεις
Η μείωση αυτή αποτελεί, εν μέρει, αποτέλεσμα της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, παρόλο που οι δύο χώρες αντιπροσώπευαν μόνο το 2% της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων για το 2021.
Ακόμη, η εισβολή είχε ως αποτέλεσμα τις ελλείψεις σημαντικών πρώτων υλών για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, γεγονός που δεν θα αφήσει ανεπηρέαστες και τις υπόλοιπες αγορές, εάν ο πόλεμος συνεχιστεί.
Eπιπροσθέτως, η Ρωσία αποτελεί σημαντική χώρα παραγωγής ακατέργαστου παλλαδίου (40% της παγκόσμιας παραγωγής) και νικελίου, τα οποία χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό καυσαερίων και τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα.
Επιπροσθέτως, και περισσότερο κοινά μέταλλα, όπως τα μέταλλα και ο σίδηρος, επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από τις συρράξεις στην Ουκρανία.
Οι εν λόγω ελλείψεις έχουν ως αποτέλεσμα τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και, ιδιαίτερα, στην προμήθεια ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την εμπόλεμη περιοχή, όπως τα καλώδια από την Ουκρανία, καθώς και άλλα ανταλλακτικά που κρίνονται υψίστης σημασίας για τη σωστή λειτουργία της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.
Latest News
Στο κενό οι κυρώσεις της Δύσης στο Ιράν - Σε υψηλό 6ετίας οι εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου
Με εντατικούς ρυθμούς αυξάνονται οι εξαγωγές αργού πετρελαίου του Ιράν - Πούλησε τις μεγαλύτερες ημερήσιες ποσότητες από το 2018
Τα Saks χώρισαν και... παραπαίουν - Τα θρυλικά πολυκαταστήματα δίνουν μάχη επιβίωσης
Από την Ουάσινγκτον στη Νέα Υόρκη και όλο τον κόσμο, η αλυσίδα πολυτελών ειδών χωρίστηκε σε δύο βραχίονες για μεγαλύτερη απόδοση
Η Γερμανία, οι «τζαμπατζήδες» στα ΜΜΜ και ένας σκληρός νόμος
Οι φωνές πληθαίνουν στη Γερμανία για κατάργηση της παρωχημένης νομοθεσίας, που στέλνει έξι μήνες στη φυλακή τους πιο ευάλωτους κατηγορούμενους για εισιτηριοδιαφυγή
Στο κυνήγι εξαγορών η Morgan Stanley - Υπαρξιακή ανάγκη η επέκταση
Η ανάκαμψη της Morgan Stanley στην επενδυτική τραπεζική ήταν λιγότερο έντονη από ό,τι σε πολλούς από τους ανταγωνιστές της
Το πιο μισητό πορτρέτο του Tσώρτσιλ βγαίνει σε δημοπρασία
Όταν ο Τσώρτσιλ είδε το πορτρέτο του, το περιφρονούσε τόσο πολύ που σχεδόν αρνήθηκε να πάει στα αποκαλυπτήριά του στο Κοινοβούλιο
O πόλεμος εκτινάσσει την ανάπτυξη της Ρωσίας - Ξεπέρασε τις χώρες της G7
Οι επενδύσεις από ιδιωτικές και κρατικές επιχειρήσεις και η «στιβαρότητα στην ιδιωτική κατανάλωση» έδωσαν ώθηση στην ανάπτυξη της Ρωσίας
Η Λαγκάρντ ετοιμάζεται να δώσει... συγχωροχάρτι στη Μελόνι;
Τελικά η Ιταλία τη γλίτωσε; Τι λένε οι οικονομολόγοι;
O Μπάιντεν κερδίζει τον Τραμπ στην κούρσα των χορηγών – Η ανάλυση των FT
Πώς οι δωρητές θα στηρίξουν τον Τραμπ μέσα από δαπανηρές δικαστικές υποθέσεις και σε μια εκστρατεία που αναμένεται να είναι η πιο δαπανηρή προεδρική κούρσα όλων των εποχών;
Οι 5 εστίες που βάζουν φωτιά στα ασφάλιστρα των ΙΧ - Ιστορικό ρεκόρ αυξήσεων
Νέα εξαρτήματα, ηλεκτροκίνηση, ακριβότερα ανταλλακτικά και περισσότερα οχήματα κάνουν τα ασφάλιστρα ακριβότερα
ΕΕ: Συναγερμός για την φθίνουσα ανταγωνιστικότητα
Έκτακτη σύνοδος κορυφής στις Βρυξέλλες για να καλύψει η Ευρώπη το χαμένο έδαφος απέναντι σε ΗΠΑ και Κίνα