«Ο τουρισμός αποτελεί –και δικαίως– τη μεγάλη οικονομική δύναμη της χώρας», σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ , προσθέτοντας ότι η Κυβέρνηση προσδοκά σημαντικά έσοδα το 2022 από τον κλάδο.

Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε εκτενώς στα αισιόδοξα μηνύματα που φαίνεται ότι προδιαγράφονται για τη φετινή τουριστική σεζόν, τόσο στο επίπεδο των κρατήσεων, όσο και στο επίπεδο των πρώτων αφίξεων στη χώρα μας, φέρνοντας το παράδειγμα των αυξημένων τουριστικών ροών από τις ΗΠΑ.

«Ποτέ δεν είχαμε 500.000 ταξιδιώτες απευθείας από την Αμερική στο ‘’Ελευθέριος Βενιζέλος’’ και στην Αθήνα –με την πρώτη πτήση να ξεκινά στις 7 Μαρτίου– ερχόμενοι από Ατλάντα, Σικάγο, Βοστώνη και με τις  τρεις αμερικανικές εταιρείες», σημείωσε χαρακτηριστικά. Όπως ανέφερε, δε, ο Υπουργός Τουρισμού μόνο από τις ΗΠΑ θα γίνονται 9 πτήσεις την ημέρα, ένας αριθμός που αντιστοιχεί δηλαδή σε 63 πτήσεις την εβδομάδα, ενώ –όπως είπε– διαφαίνεται η δυνατότητα να υπάρξουν απευθείας πτήσεις με τα μεγάλα αεροδρόμια της Αμερικής και με τη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Κικίλιας στάθηκε ιδιαίτερα στα ποιοτικά στοιχεία των φετινών αφίξεων, καθώς και στη στρατηγική επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας, η οποία υλοποιείται με μεθοδευμένες κινήσεις όλο αυτό το διάστημα, ως αποτέλεσμα της πολύ σκληρής δουλειάς –όπως τη χαρακτήρισε– από όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, του ΕΟΤ, της Marketing Greece, αλλά και του ιδιωτικού τομέα.

«Στρατηγικά, η στόχευσή μας από τον χειμώνα, είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα και το πώς θα “φωτίσουμε” και άλλους προορισμούς», τόνισε ο Υπουργός Τουρισμού, υπογραμμίζοντας ότι οι ταξιδιώτες που φτάνουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα –ιδίως από την τουριστική αγορά των ΗΠΑ– είναι υψηλού εισοδήματος και ταιριάζουν στο προφίλ της αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος, στο οποίο στοχεύει η χώρα μας.

«Η στρατηγική μας είναι απλή. Φέρνουμε πιο νωρίς την έναρξη της τουριστικής περιόδου, πηγαίνουμε πιο αργά τη λήξη, δημιουργούμε ένα συγκεκριμένο “concept” και ενισχύουμε όλες τις περιοχές, έτσι ώστε τελικά χωρίς μεσάζοντες –καθέτως και οριζοντίως, αδιαμεσολάβητα– να φτάσει εισόδημα και να ενισχυθεί η εγχώρια οικονομία, όλα τα προϊόντα μας και η πρωτογενής παραγωγή μας», δήλωσε ο κ. Κικίλιας, επισημαίνοντας ότι ήδη στον οδικό τουρισμό και στην κρουαζιέρα παρατηρείται μία αύξηση της τάξης 180% στη βόρεια Ελλάδα και του 130% στον Πειραιά, αντίστοιχα.

Όπως πρόσθεσε, δε, ο Υπουργός Τουρισμού η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση της προτίμησης των Γάλλων επισκεπτών, ενώ πολύ σημαντικό είναι το κύμα των κρατήσεων από την Αγγλία, τη Γερμανία και τη σκανδιναβική αγορά. «Περιμένουμε ισχυρό ρεύμα –έπειτα από δύο χρόνια– και από την Αυστραλία. Έχουμε, επίσης, δύο απευθείας πτήσεις από τον Καναδά, ενώ και το Ισραήλ αποδεικνύεται σημαντικός εταίρος –πέρα από θέματα ασφάλειας, τεχνογνωσίας, ψηφιοποίησης και άμυνας– και στον τομέα του τουρισμού. Και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι έχουμε αυτά τα στοιχεία και τα νούμερα με κλειστή την Κίνα, όπως γνωρίζετε, λόγω της πανδημίας», σημείωσε ο κ. Κικίλιας.

Η εικόνα της Αθήνας

Ξεχωριστή αναφορά έγινε από τον υπουργό Τουρισμού για την εικόνα της Αθήνας, η οποία –όπως είπε– αναβαθμίζεται. «Η Αθήνα επιστρέφει δυναμικά. Οι τουρίστες κάνουν ουρά, περιμένοντας κάτω από την Ακρόπολη, στο Μουσείο της Ακρόπολης, στην Πλάκα, στου Ψυρρή.  Οι καταστηματάρχες στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι μού μεταφέρουν ότι έχουν πολλές δεκαετίες να δουν τόσο πολύ κόσμο αυτή την εποχή», υπογράμμισε.

«Μου αρέσει να μιλώ με στοιχεία», τόνισε ο Υπουργός Τουρισμού και πρόσθεσε ότι οι ταξιδιωτικές εισπράξεις –μόνο για την Αθήνα– την περίοδο του φετινού Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου διαμορφώθηκαν στα 273 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 306% από την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Ο Υπουργός Τουρισμού επανέλαβε ότι «ταμείο» θα γίνει στο τέλος του 2022, ωστόσο δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα πολύ ισχυρά πρώτα στοιχεία που επιβεβαιώνονται ήδη. «Για παράδειγμα, ήμασταν Ρουμανία δύο μέρες για τον οδικό τουρισμό. Οι Ρουμάνοι έχουν ως πρώτη χώρα στην οποία θα πάνε διακοπές φέτος την Ελλάδα. Την άλλη εβδομάδα, θα πάω στη Σερβία και θα συνεχίσουμε έτσι για να καλύψουμε ξέρετε και τη ρωσική αγορά που χάσαμε λόγω του πολέμου», δήλωσε.

Κληθείς να σχολιάσει τα κενά που παρατηρούνται τη φετινή τουριστική περίοδο στην κάλυψη εποχιακών θέσεων εργασίας σε συγκεκριμένους προορισμούς, λόγω και των δύο ετών πανδημίας που προηγήθηκαν και που οδήγησαν τους εργαζόμενους στον τουρισμό να στραφούν σε άλλους επαγγελματικούς κλάδους, ο υπουργός Τουρισμού ανέφερε με σαφήνεια: «Εγώ θα ήθελα να υπάρχουν ποιοτικές θέσεις εργασίας στον τουρισμό και εξακολουθώ να μιλάω και να παροτρύνω τους επαγγελματίες, τους ξενοδόχους και τους ιδιοκτήτες να προσφέρουν ποιοτικές θέσεις στους ανθρώπους τους. Οι πιο πολλοί είναι σωστοί επαγγελματίες, για εκείνους όμως που δεν είναι, το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Τουρισμού θα προχωρήσουν σε αλλεπάλληλους ελέγχους σε όλη τη χώρα, έτσι ώστε –πάνω και πρώτα απ’ όλα– οι πρεσβευτές μας που είναι οι εργαζόμενοι στον τουρισμό, να αμείβονται αξιοπρεπώς και να εργάζονται έτσι όπως πρέπει».

Αναφερόμενος, τέλος, στο 14ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας που ολοκληρώθηκε, χθες, και στις νέες προκλήσεις που τέθηκαν μέχρι τις εκλογές το 2023, ο κ. Κικίλιας χαρακτήρισε την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ως τη μόνη επιλογή. «Τον τρόπο με τον οποίο θέλει να κυβερνήσει ο κ. Τσίπρας τον είδαμε πριν από πέντε χρόνια και οδήγησε, σχεδόν, σε μία καταστροφή. Και ο κ. Ανδρουλάκης, όμως, είναι προφανές για τους δικούς του λόγους –που θα φανούν στην πορεία– ότι δεν θέλει να κυβερνήσει. Το θέμα είναι ποιος έχει την προσωπικότητα, την αγάπη για τους Έλληνες και ποιος νοιάζεται για τον μέσο πολίτη, ποιος θέλει να τους στηρίξει, να τους βοηθήσει και, φυσικά, ποιος μπορεί να κυβερνήσει. Και είναι προφανές σε όλους ότι, αυτή τη στιγμή, μόνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης μπορεί να αποτελέσει αυτή την επιλογή», κατέληξε ο Υπουργός Τουρισμού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott