Το Πολεμικό Ναυτικό της Ουκρανίας επιβεβαίωσε σήμερα ότι έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τρία ουκρανικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας με στόχο την προετοιμασία για την επανέναρξη των εξαγωγών σιτηρών.
«Σε σχέση με την υπογραφή της συμφωνίας για την άρση αποκλεισμού (από τη Ρωσία) ουκρανικών λιμανιών για την εξαγωγή σιτηρών, οι εργασίες έχουν ξεκινήσει εκ νέου στα λιμάνια της Οδησσού, του Τσορνομόρσκ και του Πιβντένι», ανέφερε το Πολεμικό Ναυτικό σε ανάρτηση στο Facebook.
«Η αναχώρηση και άφιξη πλοίων στα θαλάσσια λιμάνια θα πραγματοποιηθεί με τον σχηματισμό ενός καραβανιού που θα συνοδεύει το προπορευόμενο πλοίο».
Διαβάστε επίσης: Συμφωνία για τα ουκρανικά σιτηρά – Θα εφαρμοστεί στην πράξη, όμως;
Σκληρή παρτίδα πόκερ
Όπως έγραφε ο ΟΤ, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται προσπάθειες, ώστε τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης να καταστούν κόμβοι στη μεταφορά του ουκρανικού σιταριού που παραμένουν εγκλωβισμένα λόγω του πολέμου. Κυβέρνηση και λιμάνια επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών που θα ενισχύσουν τη φέρουσα δυναμικότητα εξυπηρέτησης των φορτίων. Να σημειωθεί πως πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια διεκδικούν ρόλο στη μεταφορά των ουκρανικών σιτηρών, αναπτύσσοντας έτσι έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό.
Για παράδειγμα μέχρι και ισπανικά λιμάνια διεκδικούν αντίστοιχο ρόλο ενώ στο παιχνίδι επιδιώκει να μπει και η Τουρκία, έχοντας ανοιχτό διάυλο επικοινωνίας με τη Ρωσία. Υπολογίζεται ότι περίπου 25 εκατ. τόνοι ουκρανικών σιτηρών είναι εγκλωβισμένα στα ουκρανικά λιμάνια, ενώ άλλοι 20 εκατ. τόνοι αναμένεται να προκύψουν από τη φετινή σοδειά.
Στη Θεσσαλονίκη
Σε αυτό το πλαίσιο, ενημέρωσε για δυνατότητες αποθήκευσης αυτή τη στιγμή 20.000 τόνων στον λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ αναφέρθηκε και στις δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφόρτωσης έως 200.000 τόνων σιτηρών τον μήνα από τον λιμένα Αλεξανδρούπολης υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές στον υπάρχοντα εξοπλισμό.
Η Θεσσαλονίκη εμφανίζεται σήμερα πιο έτοιμη στη μεταφορά του συμβατικού φορτίου, καθώς διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους και σιλό. Και αυτό γιατί έχει ήδη μια ικανοποιητική υποδομή για την εξυπηρέτηση φορτίων μέχρι και 150.000 τόνων τον μήνα καθώς διαθέτει σιλό και αποθηκευτικούς χώρους 20.000 τόνων, σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι σε διάστημα τεσσάρων μηνών η αποθηκευτική ικανότητα θα διπλασιαστεί εξυπηρετώντας 500.000 τόνους τον μήνα. Σπεύδει ωστόσο να τονίσει ότι χρειάζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών δικτύων από την Ουκρανία προς τη χώρα μας.
Στην Αλεξανδρούπολη
Οσον αφορα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρότι δεν διαθέτει σιλό μπορεί να αξιοποιήσει άμεσα διάφορες τεχνικές όπως π.χ. containers για να ξεκινήσει τη μεταφόρτωση κάποιων ποσοτήτων.
«Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη είναι σε απόλυτη συνεννόηση με την ελληνική κυβέρνηση και σε διαβούλευση με την DGMove και έχουμε προτείνει να συμμετάσχουν τα δυο λιμάνια στις διαδρομές αλληλεγγύης καθότι χιλιομετρικά είμαστε πολύ κοντύτερα στις ουκρανικές περιοχές παραγωγής των σιτηρών από άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Κωσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου. Οπως λέει ο ίδιος, εάν γίνουν οι απαραίτητες υποδομές στον επόμενο ένα με ενάμιση χρόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα μπορεί να εξυπηρετεί περί τους 200.000 τόνους τον μήνα, ενώ τα δυο λιμάνια μαζί μπορούν να ξεπεράσουν τα 5 εκατ. τόνους σιταριού σε ετήσια βάση, ποσότητα αρκετά μεγάλη.
Latest News
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών