Δυόμισι χρόνια έχουν περάσει από τότε που το πλοίο – φάντασμα «Alta» κατέληξε στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας, δημιουργώντας έναν μύθο γύρω από τους σκοτεινούς διαδρόμους και τα σκουριασμένα αμπάρια του. Τον μύθο του μοτορσίπ με ελληνικό παρελθόν και προδιαγεγραμμένο μέλλον.
Η πορεία του πλοίου από τα νερά του Αιγαίου, στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας μοιάζει με σενάριο ταινίας και μέχρι σήμερα πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται για το πώς ένα φρεσκοβαμμένο μπλε σκαρί που έπλεε στις γαλαζοπράσινες ελληνικές θάλασσες βρέθηκε να παλεύει μόνο κι έρημο με τα μανιασμένα κύματα του Κορκ.
Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το ιταλικό υποβρύχιο Jantina και πώς βυθίστηκε
Το παλετάδικο
Πάνω από 15 χρόνια, το πλοίο που ναυπηγήθηκε το 1976 στη Νορβηγία, ταξίδευε υπό ελληνική σημαία με το όνομα «Avantis II». Συγκεκριμένα, το μήκους 77 μέτρων παλετάδικο, έκανε ταξίδια σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, έχοντας ως βάση το Λευκαντί της Εύβοιας ενώ μετέφερε κυρίως δομικά υλικά και ξυλεία.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρώην ανθυποπλοίαρχος του «Avantis II» Νικόλαος Φ. ανέφερε πως στις αρχές της περασμένης δεκαετίας το πλοίο κατασχέθηκε στην Κύπρο λόγω χρεών της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Μάλιστα ο ίδιος μαζί με κάποια άλλα μέλη του πληρώματος έμειναν για αρκετούς μήνες στο λιμάνι της Λεμεσού σε μία κατάσταση «ομηρίας», περιμένοντας να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους. Στη συνέχεια το πλοίο άλλαξε διαχειριστή το 2015 και μετονομάστηκε σε «Elias», φέροντας πλέον σημαία Παναμά. Το τελευταίο όνομά του ήταν «Alta», όταν το φθινόπωρο του 2017 πέρασε στα χέρια Αιγυπτίων.
Μόλις ένα χρόνο μετά και σε μία απόπειρα πλεύσης από την Ελλάδα προς την Αϊτή, το δεκαμελές πλήρωμα του«Alta» ειδοποίησε την αμερικανική ακτοφυλακή ότι επί δύο εβδομάδες αντιμετώπιζε μηχανική βλάβη που δεν μπορούσε να επιδιορθώσει. Χαρακτηριστικό της τραγικής κατάστασης πάνω στο πλοίο είναι ότι απέμεναν τρόφιμα μόνο για δύο ημέρες.
Το πλοίο βρισκόταν πλέον καταμεσής του Ατλαντικού Ωκεανού ακυβέρνητο και πλέον ήταν απαραίτητο ένα σχέδιο διάσωσης. Περίπου 1.380 ναυτικά μίλια ανοιχτά των Βερμούδων, παρενέβη σκάφος της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, διασώζοντας τους ναυτικούς. Ωστόσο, δεν κατέστη δυνατόν να ρυμουλκηθεί το πλοίο παρά την επικοινωνία των αμερικανικών αρχών με την πλοιοκτήτρια. Βέβαια, δεν υπήρχε και χρόνος καθώς το «Alta» βρισκόταν στην πορεία του τυφώνα «Λέσλι».
«Αγκαλιά» με τα βράχια
Μετά από μία πορεία 2.300 ναυτικών μιλίων και 496 ημερών, το 2.295 τόνων «Alta» προσάραξε στις ακτές τoυ Μπάλικοτον, στην επαρχία Κορκ της Ιρλανδίας και έκτοτε παραμένει «αγκαλιά» με τα βράχια, αν και τον περασμένο Φεβρουάριο μια κακοκαιρία κατάφερε να το κόψει στα δύο.
Το κουφάρι στέκει, παρά τις προσπάθειες και τα σχετικά ψηφίσματα των τοπικών αρχών, ενώ συνεχίζει να αποτελεί τόπο έλξης φωτογράφων και κινηματογραφιστών και «κόκκινο πανί» για τους κατοίκους της περιοχής.
Το Συμβούλιο της περιοχής είχε προσλάβει διεθνείς εμπειρογνώμονες για να ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λάβει για να αντιμετωπίσει το «Alta» και σύμφωνα με επικοινωνία που είχαμε με το γραφείο Τύπου της Κομητείας, μέχρι στιγμής έχουν απομακρυνθεί από το πλοίο βαρέλια με απόβλητα και υπολείμματα καυσίμων, όπως επίσης έχει τοποθετηθεί σήμανση για την επικινδυνότητα του σημείου. Την ίδια στιγμή σε μία πιο «άτυπη» ενημέρωση, τονίστηκε χαρακτηριστικά πως αργά η γρήγορα η φύση θα κάνει τη δουλειά της.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»