Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας την Τετάρτη, συμμετέχοντας στην απεργιακή κινητοποίηση που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) ενόψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου για τις ΔΕΚΟ στη Βουλή.
«Εκτάκτως σήμερα, στην συνεδρίαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου (20/09/2022), αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ που έχει εξαγγείλει το Ε.Κ.Α. Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που εισάγεται προς ψήφιση στη βουλή του οποίου οι διατάξεις σκοπεύουν στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων» αναφέρει η ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα κυκλοφορήσει κανένα λεωφορείο και τρόλεϊ στους δρόμους της πρωτεύουσας από την έναρξη έως και τη λήξη της βάρδιας.
- Διαβάστε επίσης: ΑΔΕΔΥ: 24ωρη απεργία στις 9/11 – «Αυξήσεις μισθών τώρα»
Εικοσιτετράωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν και οι εργαζόμενοι σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, σύμφωνα με απόφαση των σωματείων εργαζόμενων στην ΣΤΑ.ΣΥ.
Συγκέντρωση στο υπουργείο Οικονομικών
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών στις 12 το μεσημέρι.
- Διαβάστε επίσης: ΓΣΕΕ: Κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας στις 9 Νοεμβρίου
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η απόφαση για την απεργία ελήφθη σε έκτακτη συνεδρίασή του ΕΚΑ, καθώς όπως επισημαίνουν με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών εισάγονται διατάξεις με τις οποίες:
- Κατακρημνίζεται το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς με την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν σε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων.
- Ακυρώνονται οι επιχειρησιακές Σ.Σ.Ε. και οι Κανονισμοί Εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
- Ανοίγει η πόρτα για ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς.
- Καταργείται ή πλήρης απασχόληση και η απασχόληση αορίστου χρόνου με τη δυνατότητα πρόσληψης εκτάκτων υπαλλήλων και μάλιστα όχι σε υποστηρικτικά συστήματα αλλά και σε βασικές ειδικότητες όπως οδηγοί ή τεχνίτες στις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών.
- Εκμηδενίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στο σύστημα προσλήψεων σε τυπικό έλεγχο λίγων ημερών που δεν θα ολοκληρώνεται ποτέ, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιτροπές των ίδιων των εταιρειών να καθορίζουν τον τρόπο επιλογής προσωπικού εισάγοντας πλέον και την έωλη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.
- Φαλκιδεύεται η δυνατότητα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να υπάγονται στο σύστημα κινητικότητας του Ν. 4440/2016.
«Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου»
Για τους λόγους αυτούς το ΕΚΑ ζητά την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου, τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα όλων των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, την άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις Δημόσιες Επιχειρήσεις στις οποίες δεν έχουν υπογραφεί, την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας με την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, με την ουσιαστική εποπτεία του ΑΣΕΠ και την επαναφορά της δυνατότητας των κοινωνικών εταίρων (οργανώσεων εργαζομένων και διοικήσεων ΔΕΚΟ) να συμφωνούν μισθολογικούς και μη όρους με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
«Για το ΕΚΑ είναι επιτακτική ανάγκη τόσο η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών όσο και η προστασία των θέσεων εργασίας αλλά και των όρων εργασίας του προσωπικού το οποίο πρέπει να απασχολείται στις κομβικές αυτές θέσεις, με σχέση αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης. Είναι ανεπίτρεπτο να υποβαθμίζονται έτι περαιτέρω οι επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις στις επιχειρήσεις αυτές, τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήδη, είναι στα σκαριά σχέδιο Οδηγίας με την οποία υποχρεώνονται τα Κράτη-Μέλη να ενισχύσουν τις κλαδικές και διακλαδικές συλλογικές διαπραγματεύσεις ως ουσιαστικό παράγοντα για την προστασία των εργαζομένων», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Latest News
Απασχόληση: Ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος εργασίας στην Ελλάδα
Σταθερά σε διψήφιο ποσοστό παραμένει η προσδοκία για απασχόληση στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2025, παρά την υποχώρηση των προθέσεων προσλήψεων. Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος.
Προς παράταση το πόθεν έσχες; - Τι λένε κυβερνητικές πηγές στον ΟΤ
Οι εν λόγω φορολογούμενοι θα πρέπει να υποβάλλουν τον Πόθεν Έσχες έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2022 και το 2023
ΔΥΠΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για 315 θέσεις εργασιακών συμβούλων ΣΟΧ
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων στη ΔΥΠΑ λήγει την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 23:59
Χειμερινές διακοπές με voucher κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ
Συνεχίζονται οι αιτήσεις συμμετοχής ξενοδοχείων-καταλυμάτων
Στην τελική ευθεία οι δηλώσεις Πόθεν Έσχες – Οι παγίδες
Τα σημεία κλειδιά για τις δηλώσεις Πόθεν Έσχες – Οι ημερομηνίες και οι «αόρατες» συναλλαγές
Κερδισμένοι και χαμένοι από τον νέο κανονισμό του ΕΦΚΑ - Ποια επιδόματα μπαίνουν στο στόχαστρο
Ο νέος ενιαίος κανονισμός πρόκειται να υπογραφεί και να τεθεί σε εφαρμογή εντός του 2025
«Λερναία Υδρα» τα κρατικά φέσια – Στα 3,5 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου σε ιδιώτες
Φούσκωσαν κατά 700 εκατ. ευρώ μέσα σε 10 μήνες - Στα αζήτητα επιστροφές φόρων 230 εκατ. ευρώ
Ποια είναι τα 5 μυστικά των αφορολόγητων ενοικίων
Ποιοι φορολογούμενοι εξασφαλίζουν απαλλαγή από το φόρο στα ενοίκια - Οι προϋποθέσεις και οι διευκρινίσεις της ΠΟΜΙΔΑ
Τα 12 ραντεβού με την εφορία πριν φύγει το 2024
Από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να δοθεί κανενός είδους παράταση στις προθεσμίες
Νοθεία καυσίμων: Οι «έξυπνοι» έλεγχοι, τα λουκέτα της ΑΑΔΕ και τα κόλπα
Με τη βοήθεια ειδικών αλγορίθμων και μετα από ανάλυση κινδύνου οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ στοχεύουν πρατήρια καυσίμων βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων