Την εξαγορά της κορυφαίας φιλιππινέζικης μάρκας Don Papa, ανακοίνωσε την Τρίτη η Diageo,  σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να αξίζει περισσότερα από 400 εκατ. ευρώ, σηματοδοτώντας την άνοδο του ρουμιού ως ένα «super-premium » ποτό μαζί με το ουίσκι και την τεκίλα.

Ο οινοπνευματοποιός με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο ανέφερε την Τρίτη ότι έκλεισε την συμφωνία για την απόκτηση της Don Papa, η οποία ιδρύθηκε το 2012 από τον πρώην στέλεχος της Rémy Cointreau, Stephen Carroll, καθώς στοιχηματίζει ότι η ζήτηση για ακριβά οινοπνευματώδη ποτά μπορεί να αντέξει την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας.

Louis Vuitton: Ξεπέρασε σε κεφαλαιοποίηση τα 400 δισ. ευρώ

Βλέπουν το «μέλλον» στο αλκοόλ

Η πώληση ακολουθεί μια σειρά άλλων εξαγορών ρουμιού υψηλής ποιότητας από παγκόσμιους ομίλους ποτών, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς από την Brown-Forman της μάρκας Diplomático της Βενεζουέλας το 2022.

Η Diageo, η οποία κατασκευάζει επίσης το εμπορικό σήμα ρούμι Captain Morgan, θα πληρώσει αρχικά 260 εκατ. ευρώ ακολουθούμενα από δυνητικά 178 εκατ. ευρώ περισσότερα τα επόμενα πέντε χρόνια, ανάλογα με την απόδοση. Η συμφωνία, που χρηματοδοτείται από τα υπάρχοντα ταμειακά αποθέματα, αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Η Diageo έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια, εν μέρει μέσω εξαγορών αλκοολούχων ποτών υψηλής ποιότητας, όπως η τεκίλα Casamigos του George Clooney, που αγοράστηκε το 2017 σε μια συμφωνία αξίας έως και 1 δισ. δολαρίων, και η αγορά της τεκίλας Don Julio το 2014.

Η πώληση του Don Papa προσέλκυσε πολλαπλές προσφορές από πολυεθνικές εταιρείες ποτών, σύμφωνα με την Financial Times.

Η ιστορία του Don Papa

Ο Carroll, ο οποίος ήταν πρώην στέλεχος μάρκετινγκ στο Rémy Cointreau, ίδρυσε την Bleeding Heart Company, η οποία φτιάχνει το Don Papa, με συνιδρυτή τον Andrew John Garcia. Ο Carroll είχε εντοπίσει μια ευκαιρία να αναπτύξει ένα ρούμι υψηλής ποιότητας στις Φιλιππίνες, μια χώρα παραγωγής ζάχαρης με προμήθεια μελάσας και ανέπτυξε τη μάρκα γύρω από τον χαρακτήρα του Papa Isio, πρώην εργάτη σε φυτεία ζάχαρης και ηγέτη στην επανάσταση της χώρας ενάντια στους Ισπανούς τη δεκαετία του 1890.

Το ρούμι αποστάζεται από τον όμιλο ποτών Ginebra San Miguel με έδρα τις Φιλιππίνες, ο οποίος ανήκει κατά πλειοψηφία στην San Miguel Corporation, στο νησί Negros Occidental των Φιλιππίνων, γνωστό και ως «Sugarlandia» και παλαιώνεται σε αμερικάνικα δρύινα βαρέλια.

Το ρούμι Don Papa λατρεύεται στη Γερμανία, όπου οι μανιώδεις πότες είναι γνωστό ότι κάνουν τατουάζ με το λογότυπο του. Είναι επίσης δημοφιλές στη Γαλλία και την Ιταλία.

Ο Simon Hales, αναλυτής της Citi, δήλωσε: «Η κατηγορία ρούμι super-premium έχει επισημανθεί από πολλούς παρατηρητές του κλάδου ως η επόμενη συναρπαστική κατηγορία ανάπτυξης των αλκοολούχων ποτών. Δεδομένων παρόμοιων διαπιστευτηρίων χειροτεχνίας με άλλα καφέ αποστάγματα, «πιθανότητας» και ευκαιριών για επέκταση σε πολυτελή μπαρ και εστιατόρια, έχει σαφώς δυνατότητες».

Ο κίνδυνος της απόσβεσης

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι υπάρχει «κίνδυνος η απόσβεση να διαρκέσει περισσότερο από το προβλεπόμενο. Επιπλέον, δεδομένου του συνεχιζόμενου αβέβαιου πλαισίου για τα οινοπνευματώδη ποτά – και τις τάσεις premiumization – το 2023, και τα σχετικά περαιτέρω μετρητά από τη συμφωνία, αυτό μπορεί να περιορίσει τις πιθανότητες για περαιτέρω αποδόσεις μετρητών στη Diageo βραχυπρόθεσμα».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Diageo,Ivan Menezes, έχει υποστηρίξει ότι το ποτό σε υψηλή τιμή αποτελεί μια προσιτή απόλαυση για τα νοικοκυριά που μπορεί να περικόψουν μεγαλύτερα έξοδα, όπως οι διακοπές, καθιστώντας το σχετικά ανθεκτικό στις συναλλαγές.

Το ρούμι αντιπροσωπεύει περίπου το 5% των πωλήσεων της Diageo, δήλωσε ο Ed Mundy, αναλυτής της Jefferies.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή