«Όλες οι αποθήκες καυσίμων στην Ευρώπη είναι γεμάτες» δήλωσε στην ΕΡΤ ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης με αφορμή τις τιμές των καυσίμων που έχουν πάρει την ανιούσα, ενώ όσον αφορά το ενδεχόμενο για τη διάθεση νέου Fuel Pass υποστήριξε ότι αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο.

«Αυτήν τη στιγμή δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα», είπε ο υπουργός ερωτηθείς σε σχέση με το το Fuel Pass, προσθέτοντας ότι «οι τιμές στα καύσιμα αυτή την στιγμή παραμένουν πολύ χαμηλότερες», επισημαίνοντας, επιπλέον, ότι το πετρέλαιο θέρμανσης είναι χαμηλότερο τώρα από όταν ξεκίνησε η διάθεσή του», είπε ο υπουργός.

Καύσιμα: Εμπάργκο στο ρωσικό diesel – Φόβοι για εκτόξευση τιμών

Σημείωσε, μάλιστα, ότι τώρα που το πετρέλαιο θέρμανσης είναι στο 1,30 ευρώ είναι χαμηλότερο από όσο ξεκίνησε, παρόλο που οι καταναλωτές τις προηγούμενες εβδομάδες το προμηθεύονταν στο 1,10 €/λίτρο.

Μικρότερη του αναμενόμενου η κατανάλωση καυσίμων

«Είναι παράλογο κάποιος να περιμένει να προμηθευτεί πετρέλαιο τον Φεβρουάριο, όταν μπορούσε να το κάνει τους προηγούμενους μήνες» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης επισημαίνοντας ότι αυτή την στιγμή δεν μπορεί να γίνει κάποια πρόβλεψη.

«Αυτήν τη στιγμή η γενική εικόνα των διεθνών αγορών δεν είναι εικόνα πανικού», πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης γεγονός στο οποίο βοήθησε ο σχετικά ήπιος χειμώνας στην Ευρώπη.

«Έχουμε περάσει τον μισό χειμώνα. Η κατανάλωση των καυσίμων ήταν τελικά μικρότερη από αυτή που είχαν προϋπολογίσει όλες οι χώρες. Όλες οι αποθήκες καυσίμων στις ευρωπαϊκές χώρες είναι γεμάτες και δεν υπάρχει εκβιασμός απο τις αγορές», πρόσθεσε εκτιμώντας ότι οι τιμές το επόμενο διάστημα θα υποχωρήσουν.

Δεν υπάρχει καρτέλ στα καύσιμα

Αναφορικά με τις κατηγορίες για την ύπαρξη καρτέλ ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε ότι «τέτοιου είδους καρτέλ δεν υπάρχει. Ούτε εγκληματίες είναι τα διυλιστήρια ούτε ποινικές πράξεις κάνουν», προσθέτοντας ωστόσο ότι το γεγονός ότι τα διυλιστήρια στην Ελλάδα είναι μόνο δύο μπορεί να δημιουργεί συνθήκες μικρότερου ανταγωνιστμού.

Μιλώντας για τους υψηλούς φόρους στα καύσιμα ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι αν συγκρίνει κανείς τις τιμές διυλιστηρίου της Ελλάδας και άλλων χωρών είμαστε στον μέσο όρο.

«Η τιμή που πουλάνε τα διυλιστήρια καύσιμα στα πρατήρια, χωρίς να βάλουμε τους φόρους που στην Ελλάδα είναι αυξημένοι, είναι στον ευρωπαϊκό μέσο όρο», σημείωσε.

Και όπως είπε «οι υψηλοί φόροι στα καύσιμα ξεκίνησαν από τη δεκαετία του ’90, διατηρήθηκαν από όλες τις ενδιάμεσες κυβερνήσεις. Ο βασικότερος λόγος που διατηρήθηκαν είναι ότι ο φόρος στα καύσιμα είναι το πιο βασικό και σταθερό φορολογικό έσοδο».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια