Έχοντας… κοιμίσει μέχρι σήμερα 3 γενιές Ελλήνων, η οικογένεια Νιάρχου, ιδιοκτήτες της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας ΑΒΕΕ, γνωστής ως Media Strom, συνεχίζει να «ξαγρυπνά», φροντίζοντας η εταιρεία, που δημιούργησαν το 1967, να διατηρηθεί στην κορυφή του κλάδου.
Από μια «τρύπα» στο Μεταξουργείο, όπου γκρέμισαν τις σκάλες για να μπορούν να «βγαίνουν» τα διπλά στρώματα της εποχής (σ.σ. είχαν φάρδος 1,40 μέτρα), ο 30χρονος τραπεζικός υπάλληλος Γιάννης Νιάρχος μαζί με τον 23χρονο αδελφό του Νίκο κατάφεραν να δημιουργήσουν «κουλτούρα ύπνου» αναβαθμίζοντας «ένα αδικημένο προϊόν», όπως χαρακτήρισε το στρώμα ο Γιώργος Νιάρχος, γιός του Γιάννη, γενικός διευθυντής της εταιρείας.
Με στόχο οι πωλήσεις εφέτος να ξεπεράσουν τα 30 εκατ. ευρώ από 26,5 εκατ. ευρώ που έκλεισαν το 2022 με EBITDA 5,8 εκατ. και 22,2 εκατ. ευρώ το 2021 (EBITDA 6,2 εκατ. ευρώ), η Αθηναϊκή Στρωματοποιία επιδιώκει να «ξαναπιάσει» τα μεγέθη της προ μνημονίων περιόδου όταν ο τζίρος της είχε αγγίξει τα 38 εκατ. ευρώ. Ο κλάδος του επίπλου κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης κατέγραψε πτώση 60-70% υπενθύμισε ο κ. Νιάρχος κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου.
Το κορυφαίο Media Strom και το love brand Stromatex
Σήμερα η εταιρεία στο 40.000 τ.μ. εργοστάσιό της στο Μαρκόπουλο, ένα από τα τρία κορυφαία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχει τη δυνατότητα να παράγει 1.000 στρώματα ημερησίως, διαθέτοντας αναγνωρισμένα εμπορικά σήματα: Media Strom, Stromatex, Zenius και το νέο Sleep Dimmer.
Μεσοσταθμικά η ετήσια παραγωγή της ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 400 στρώματα την ημέρα.
Εκτός από τα στρώματα Media Strom, το πιο αναγνωρίσιμο brand στην Ελλάδα, η εταιρεία το 1992 εξαγόρασε και το σήμα Stromatex, το όνομα του οποίου έχει ταυτιστεί με την κατηγορία. Σήμερα τα προϊόντα Stromatex διακινούνται στη χονδρική.
Το σήμα Zenius παράγεται για τα καταστήματα Praktiker. Πρόκειται για οικονομικότερες λύσεις που εισφέρουν συνολικά στον τζίρο της εταιρείας περί το 6%. Το Sleep Dimmer αποτελεί νέα είσοδο στα brands της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας με στόχο το νεανικό κοινό και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Επενδύσεις 1 εκατ. ευρώ
Για φέτος το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας ύψους 1 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει επενδύσεις στα δίκτυο λιανικής με τη δημιουργία 3 νέων εταιρικών καταστημάτων σε Αττική, Θεσσαλονίκη και ενδεχομένως σε κάποια πόλη της περιφέρειας, στην τεχνολογία (αναβάθμιση του συστήματος ERP με μετάβαση στο Microsoft F&O 365) και στην εξοικονόμηση ενέργειας (τοποθέτηση φωτοβολταϊκών).
Σημειώνεται ότι το δίκτυο της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας αριθμεί 35 καταστήματα τα οποία ανήκουν στην εταιρεία, 70 καταστήματα shop-in-shop και 24 κατάστημα σε αδειούχους δικαιόχρησης (franchisees).
Στόχος η ξενοδοχειακή αγορά και οι εξαγωγές
Στις επιδιώξεις της εταιρείας, όπως ανέφερε ο κ. Νιάρχος, είναι να ξαναπιάσει το «νήμα» των εξαγωγών από εκεί που το άφησε στις αρχές της περασμένης δεκαετίας (σ.σ. είχε εξαγωγές στη Γαλλία στη Γερμανία και ιδιόκτητα καταστήματα στη Μόσχα τα οποία έκλεισαν το 2002 μετά την κατάρρευση του ρουβλίου).
Στόχος σήμερα είναι οι αγορές των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής, ενώ η εταιρεία διαθέτει μικρό ποσοστό εξαγωγών στην Κύπρο και στην Αλβανία.
Επίσης μεταξύ των στόχων είναι η μεγέθυνση του «αποτυπώματός» της στην επαγγελματική αγορά και συγκεκριμένα στα ξενοδοχεία. Η εν λόγω αγορά συμβάλλει 2,1 εκατ. ευρώ στον τζίρο της σήμερα.
Πώς διαμορφώνεται η ελληνική αγορά – Οι «παίκτες»
Αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά περισσότερες από 200 επιχειρήσεις παραγωγής στρωμάτων με τις εισαγωγές να περιορίζονται μόλις στο 10-12%.
Μάλιστα η ελληνική αγορά, η συνολική αξία της οποίας αγγίζει τα 160 εκατ. ευρώ, θεωρείται μία από τις πιο εξελιγμένες.
«Έχουμε αναπτύξει 100 “συνταγές”, 1.500 διαστάσεις από τις οποίες προκύπτουν 150.000 πιθανοί συνδυασμοί κάτι που δεν παρατηρείται σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού, όπου παράγουν στρώματα σε δύο το πολύ τρεις συγκεκριμένες διαστάσεις», σημείωσε ο κ. Νιάρχος.
Σήμερα στην ελληνική αγορά παράγονται 450 – 500 χιλιάδες στρώματα για την οικιακή αγορά, 100 – 120 χιλιάδες για την επαγγελματική αγορά, ενώ στη βρεφική αγορά οι αριθμοί εξαρτώνται από τις γεννήσεις και κινούνται μεταξύ 64 – 72 χιλιάδων.
Υπολογίζεται ότι οι Έλληνες αλλάζουν το στρώμα τους κάθε 13 χρόνια όταν οι ειδικοί συνιστούν αλλαγή κάθε 6-7 χρόνια.
Με βάση τους τζίρους του 2021, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία κατέχει την κορυφαία θέση με 23,2 εκατ. ευρώ, ακολουθεί η Greco Strom με 12,3 εκατ. ευρώ, ενώ στην 3η θέση βρίσκεται η Candia Strom με 11,3 εκατ. ευρώ. Η Elite Strom, με πωλήσεις 10,9 εκατ. ευρώ, συμπληρώνει την τετράδα των μεγάλων «παικτών».
Από τους μεγάλους παίκτες που εισάγουν στρώματα, η αλυσίδα των καταστημάτων ΙΚΕΑ διαθέτει ηγετικό μερίδιο, που εκτιμάται γύρω στο 10%, η τουρκική Istikbal ακολουθεί με μερίδιο κοντά στο 5%, η οποία – εκτός των άλλων – έχει υψηλό «έρεισμα» στην αγορά των Δωδεκανήσων λόγω εγγύτητας στη γειτονική χώρα και άρα χαμηλότερα μεταφορικά, ενώ υπολογίσιμο μέγεθος έχουν και οι αλυσίδες επίπλων και οικιακού εξοπλισμού Jysk και Entos.
Πάντως ο κ. Νιάρχος απέκλεισε το ενδεχόμενο εξαγοράς κάποιου μικρότερου «παίκτη», λέγοντας πως δεν υπάρχει κάποια προστιθέμενη αξία που θα μπορούσε να προσδώσει στην Αθηναϊκή Στρωματοποιία.
Latest News
Mε εφαρμογή «πράσινων» κριτηρίων οι δανειοδοτήσεις από τις τράπεζες
Εκτός από την οικονομική βιωσιμότητα στην χρηματοδότηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου δίνεται μεγάλη σημασία και στην ενσωμάτωση Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών κριτηρίων
Πρόταση του ΔΣ της Trastor για τη διανομή μερίσματος €0,02/μετοχή
Η ημερομηνία αποκοπής του δικαιώματος συμμετοχής στο μέρισμα θα γίνει γνωστή μετά τη ΓΣ των Μετόχων της 17ης Μαϊου
Στα 2,045 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Unibios το 2023
Ο όμιλος ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2023
Epsilon Net: Η ανακοίνωση της Εθνικής Τράπεζας για τη Δημόσια Πρόταση
Η Εθνική Τράπεζα και ο Γιάννης Μίχος ελέγχουν το 62,92% της Epsilon Net
ΑKRITAS: Mείωση 6,5% στον κύκλο εργασιών το 2023
Η χρήση του 2023 χαρακτηρίζεται από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού
Τροποποίηση όρων ομολογιακού δανείου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Στην επαναληπτική Συνέλευση παρέστησαν, Ομολογιούχοι δανειστές που εκπροσωπούσαν συνολικά 183.438 ομολογίες, επί συνόλου 500.000 ομολογιών, ήτοι ποσοστό 36,70% του συνολικού ανεξόφλητου υπολοίπου του ΚΟΔ 2020
Η Mytilineos θα δώσει ώθηση στο LSE - Τι είπε ο Μυτιληναίος για το πιθανό listing
Ο Ευάγγελος Μυτιλιναίος μίλησε στο ραδιόφωνο του BBC και εξέφρασε ισχυρή εμπιστοσύνη για τον διαρκή ρόλο του Λονδίνου ως τον κύριο οικονομικό κόμβο της Ευρώπης
Συμφωνία Eurobank με Ταμείο Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων
Τα νέα προγράμματα στοχεύουν σε δράσεις σε τρία πεδία: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξη καινοτομίας & ψηφιοποίησης και ενίσχυση της βιωσιμότητας
MoU μεταξύ Lamda και Ιατρικού Αθηνών για Healthcare Park στο Ελληνικό
Το Healthcare Park θα αναγερθεί σε προνομιακή και εύκολα προσβάσιμη τοποθεσία δίπλα από το The Ellinikon Mall και θα εκτείνεται σε επιφάνεια χώρου κύριας χρήσης περίπου 6.000τμ.
Με ρυθμό 3% «έτρεξαν» τα δάνεια στους ιδιώτες τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος