Πράσινο φως για την επιτάχυνση της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής παρέμβασης που θα γίνει εντός Αθηνών από τη εποχή ακόμα των Ολυμπιακών Αγώνων δίνει η ΕΡΓΟΣΕ. Η υπογειοποίηση του επίγειου σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή των Σεπολίων θα δημιουργήσει έναν σύγχρονο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο, όπως αυτοί που βλέπουμε στις σιδηροδρομικές μητροπόλεις της Δυτικής Ευρώπης και θα αλλάξει άρδην την εικόνα της γειτονιάς.
Η υπογραφή νέας συμπληρωματικής σύμβασης, ύψους 9 εκατ. ευρώ, το αμέσως επόμενο διάστημα βάζει σε τροχιά το μεγάλο έργο, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου έχει προσεγγίσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με τρένο: Οι στοιχειωμένες συμβάσεις
Σήμερα, τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και η πρόοδος έχει φτάσει στο 50%. Πρόκειται για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υπογειοποιημένα. Αυτός ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσαλλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προχωρήσει η πρώτη σήραγγα και έχει διαμορφωθεί η είσοδος της σήραγγας από τις 3 Γέφυρες και έχει προχωρήσει η αντιστήριξη της σήραγγας σε μήκος άνω των 500 μέτρων, ενώ προχωρά και κατασκευή της πλάκας οροφής.
Έτοιμος ο δυτικός κλάδος το 2024
Με την κατασκευή του έργου γίνεται επιτέλους πράξη με καθυστέρηση κοντά 20 ετών, η δικαστική απόφαση του 2004 για την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου, που θα αναβαθμίσει την περιοχή και την ζωή των κατοίκων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ, η πρώτη από τις δύο διπλές σήραγγες, που αποτελεί τον δυτικό διάδρομο, θα λειτουργήσει το 2024.
Αυτό θα είναι το ορόσημο για να σταματήσει η μονοδρόμηση της γραμμής, που καθυστερεί σήμερα την κυκλοφορία των τρένων μέσα στον αστικό ιστό. Τα τρένα θα κυκλοφορούν πια υπόγεια στον έναν κλάδο του έργου, ενώ παράλληλα θα κατασκευάζεται ο δεύτερος ανατολικός διάδρομος.
Αυτή ήταν και μία από τις μεγάλες προκλήσεις του έργου της υπογειοποίησης των γραμμών στην περιοχή των Σεπολίων, που από την υπογραφή του αντιμετώπισε κι άλλα εμπόδια. Αρχικά αν και η σύμβαση υπεγράφη στα τέλη του 2018, παρατάθηκε δεδομένων των τεχνικών δυσκολιών, που δημιουργούν η παράλληλη κυκλοφορία αλλά και το γεγονός ότι περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
Εν συνεχεία, χρειάστηκε νέα τεχνική λύση για να υπερκεραστούν οι νέες απαιτήσεις για τα όρια θορύβου στα εργοτάξια εντός αστικού ιστού, που δημιούργησε η τροποποίηση των σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων. Έτσι, μέχρι σήμερα, έχει ήδη υπογραφεί από τον Νοέμβριο του 2021 μια συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 23,8 εκατ. ευρώ και επίκειται η δεύτερη, που αφορά σε πρόσθετη εργασία εκσκαφής για την κατασκευή διαφραγματικού τοίχου ορθογωνικής διατομής με την χρήση υδροφρέζας που κατέστη αναγκαία, λόγω των ορίων περιβαλλοντικής όχλησης της εργολαβίας.
Αναβάθμιση της περιοχής και εκσυγχρονισμός του δικτύου
Η υπογειοποίηση αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα –και πάγιο αίτημα των κατοίκων- για την εξυγίανση της περιοχής και την αισθητική της αναβάθμιση. Ουσιαστικά, θα αποδεσμεύσει έκταση η οποία και θα αποδοθεί στους κατοίκους, με εμπλουτισμό για διάφορες χρήσει, με πάρκο και ποδηλατόδρομο.
Με την ολοκλήρωση και λειτουργία της υπόγειας Σήραγγας Σεπολίων, όλο το τμήμα από την Αθήνα μέχρι το Σ.Κ.Α. θα διαθέτει τετραπλό διάδρομο, πλήρως ανισοπεδοποιημένο, συμβάλλοντας στην ασφάλεια των διαδρομών, την αύξηση της χωρητικότητας και μείωση του θορύβου.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο