Μία σημαντική παράπλευρη απώλεια είχε η ανανέωση της συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ των Nissan και Renault: Το όραμα του πρώην προέδρου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Carlos Ghosn.
FT: Βήμα προς το διαζύγιο ή τη συμφιλίωση η συμφωνία Renault – Nissan;
Και αυτό γιατί, όπως μεταδίδει το Bloomberg, η μορφή που λαμβάνει πλέον η συνεργασία απέχει πολύ από τα σχέδια του ανθρώπου που κράτησε τη γαλλο-ιαπωνική συμμαχία ενωμένη επί δύο δεκαετίες. Κυρίως η ανακοίνωση της Renault ότι θα μειώσει σταδιακά το μερίδιό της στη Nissan, αποτελεί πλήρη αλλαγή πλεύσης σε σχέση με τα σχέδια που προωθούσε ο πρώην επικεφαλής της ιαπωνικής εταιρείας, ο οποίος ήθελε να δει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργάζονται ολοένα και πιο στενά.
Τα σχέδια του Carlos Ghosn
Όπως σημειώνει το αμερικανικό πρακτορείο, η Renault πλέον διαχωρίζεται σε δύο κύριες επιχειρήσεις, εκ των οποίων η πρώτη επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα και η δεύτερη στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Nissan, από την πλευρά της, επιδιώκει εδώ και καιρό μεγαλύτερη ανεξαρτησία από την εταιρεία που την έσωσε από την οικονομική καταστροφή, με μια σημαντική ένεση ρευστότητας το 1999.
Επρόκειτο για την ίδια χρονιά που τα ηνία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ανέλαβε ο Carlos Ghosn, ο «εργασιομανής» – όπως τον χαρακτηρίζει το Bloomberg – Βραζιλιάνο-λιβανέζος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, ο οποίος περνούσε μεγάλο μέρος του χρόνου του πετώντας μεταξύ των κεντρικών γραφείων και των εργοστασίων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Επρόκειτο για την «κόλλα που συγκρατούσε τη συμμαχία», η οποία επεκτάθηκε το 2016 για να συμπεριλάβει τη Mitsubishi Motors. Πριν από τη σύλληψή του το 2018 με κατηγορίες για λογιστικές απάτες, η οποία προκάλεσε σοκ στην αυτοκινητοβιομηχανία, ο Ghosn είχε ως στόχο τη δημιουργία ενός μεγάλου συνασπισμού για να αντιμετωπίσει τους ηγέτες του κλάδου Toyota και Volkswagen, καθώς και για να ανοιχτούν οι εταιρείες στην ηλεκτροκίνηση.
Τα όνειρα καταρρέουν
Από το 2018 ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αλλάξει δραματικά. «Η Nissan, για παράδειγμα, αξίζει λιγότερο από το ήμισυ της αξίας που είχε επί των ημερών του (Ghosn) και οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες της συμμαχίας έχουν χάσει 28,5 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά σε χρηματιστηριακή αξία», μεταδίδει το οικονομικό πρακτορείο. Η Nissan κατέγραψε τη μεγαλύτερη ζημιά των τελευταίων 20 ετών κατά το οικονομικό έτος που ακολούθησε τη σύλληψη του Ghosn, ευρισκόμενη πλέον πίσω από τις Toyota και Honda στην ιαπωνική αγορά.
Όπως σχολιάζει το Bloomberg, ενώ η Renault και η Nissan επωφελήθηκαν χρησιμοποιώντας τη δύναμη των κοινών αγορών τους για να μειώσουν το κόστος των εξαρτημάτων και των πρώτων υλών, δεν κατάλαβαν ποτέ πώς να αξιοποιήσουν πλήρως τους μηχανολογικούς τους πόρους για να κατασκευάσουν κοινές πλατφόρμες αυτοκινήτων. Η Nissan, που παραμένει ο μεγαλύτερος εταίρος στη συμμαχία, θέτει πλέον ένα μεγάλο, μακροπρόθεσμο στοίχημα με τις μπαταρίες οχημάτων στερεάς κατάστασης, μια τεχνολογία που δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί μαζικά στην αγορά. Μαζί με τη Mitsubishi, η Nissan κατασκευάζει και πωλεί επίσης μίνι ηλεκτρικά οχήματα, ευθυγραμμιζόμενη με εταιρείες από την Κίνα και άλλες χώρες, που προωθούνται επιθετικά στον τομέα αυτόν.
Οι κατηγορίες που απαγγέλθηκαν εναντίον του Ghosn και του πρώην διευθυντή Greg Kelly έχουν απορροφήσει πόρους καθώς και την προσοχή της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ ο συνδυασμός με τις επίπονες διαπραγματεύσεις με τη Renault έχει αφήσει τη Nissan με αισθητή έλλειψη νέων μοντέλων που θα μπορούσαν να προσελκύσουν αγοραστές αυτοκινήτων.
Η σύλληψη του Ghosn οδήγησε επίσης στην αποχώρηση αρκετών στελεχών της συμμαχίας, κυρίως του Jose Munoz, που είναι τώρα επικεφαλής της Hyundai η οποία ξεπερνά σε πωλήσεις τη Nissan παγκοσμίως και έχει καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Latest News
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους