Τα θεμέλια ενός εκκολαπτηρίου στελεχών από το οποίο θα αναδειχθούν οι μελλοντικοί πιλότοι και μηχανικοί του εγχώριου, και όχι μόνο, αεροπορικού κλάδου έβαλε εχθές η Aegean, ανακοινώνοντας τη συμμαχία της με την καναδική CAE. Η επένδυση για τη δημιουργία ενός από τα πρώτα πράσινα Κέντρα Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ευρώπη, ύψους 36 εκατ. ευρώ, αποτελεί μέρος των συνολικά 140 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθούν στη δημιουργία του πρώτου οικοσυστήματος για υπηρεσίες αερομεταφορών στην Ελλάδα.
Στόχος της Aegean είναι να δημιουργήσει έναν κόμβο αριστείας, διεθνούς εμβέλειας και αναγνωρισιμότητας, για την αεροπορική εκπαίδευση στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Η ψήφος εμπιστοσύνης από την CAE, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως στην αξιοποίηση υψηλής τεχνολογίας και ρομποτικής στην εκπαίδευση πιλότων και πληρωμάτων με 75 και πλέον χρόνια εμπειρίας, επισφραγίζει τα θετικά μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό και τις προοπτικές ανάπτυξης του αεροπορικού κλάδου στη χώρα μας. Η εντυπωσιακή ανάκαμψη του 2022, κατά το οποίο η Aegean διακίνησε 12,5 εκατ. επιβάτες, εκπέμπει σήματα ανάπτυξης για τις ελληνικές αερομεταφορές για τα επόμενα τουλάχιστον 3-5 χρόνια.
Aegean Airlines: Στα 106,8 εκατ. ευρώ τα κέρδη το 2022
Για έναν κόμβο αριστείας, τόσο στην ανάπτυξη και αναβάθμιση των δεξιοτήτων των πιλότων και πληρωμάτων μας, καθώς και συνολικά του ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου, όσο και στη χρήση της τελευταίας λέξης τεχνολογίας, έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, παρουσιάζοντας τη συνεργασία με την CAE. Με την υπογραφή του joint venture δημιουργείται μια νέα εταιρεία με την επωνυμία Aegean – CAE Flight Training Center, που θα ξεκινήσει να λειτουργεί το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους εντός της νέας Τεχνικής Βάσης της Aegean στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» συνολικής έκτασης 85.000 τ.μ.
Σε λειτουργία το φθινόπωρο
Στην πρώτη φάση λειτουργίας, θα περιλαμβάνει τέσσερις προσομοιωτές πτήσης, εκ των οποίων δύο για Airbus A320neo, ένας για Boeing 737NG κι ένας για ATR 72-600, καθώς και εξοπλισμό εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας, ενώ προβλέπει την εγκατάσταση τριών επιπλέον προσομοιωτών. Στην πλήρη ανάπτυξη θα φτάσει τους επτά προσομοιωτές, εξυπηρετώντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες πιλότων και άλλων τύπων αεροσκαφών. Η κατασκευή έχει ήδη ξεκινήσει στην παλιά τεχνική βάση της Ολυμπιακής, ώστε το Κέντρο να εγκατασταθεί εκεί καθώς θα ολοκληρώνονται οι τεχνικές εργασίες αναβάθμισης.
Όπως εξήγησε ο κ. Γερογιάννης, τα οφέλη για την ίδια την Aegean από την ανάπτυξη του νέου εκπαιδευτικού κέντρου θα είναι πολλαπλά. Αρχικά, θα αποφευχθούν οι χρονοβόρες μετακινήσεις για τους πιλότους και τους εκπαιδευτές της, κατ’ ελάχιστον δύο φορές τον χρόνο, σε εκπαιδευτικά κέντρα του εξωτερικού. Σημειώνεται ότι βασικός συνεργάτης της εταιρείας σήμερα είναι η Lufthansa Aviation Training. Σε μία τυπική χρονιά, σπαταλώνται πάνω από 5 χιλιάδες ημέρες των πληρωμάτων σε μετακινήσεις για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το νέο ιδιόκτητο κέντρο θα προσδώσει χρονική ευελιξία, αλλά και ποιότητα στα εκπαιδευτικά slots. Επί του παρόντος, αυτά θα πρέπει να καθορίζονται 4-5 μήνες νωρίτερα με πολύ περιορισμένες δυνατότητες αλλαγής.
Επιπλέον, το νέο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων θα ανοίξει τη δυνατότητα στην Aegean να εντάξει στην αρχική εκπαίδευση των νέων πιλότων της, πέρα και πάνω από τα προβλεπόμενα στους κανονισμούς, τη χρήση προσομοιωτών, αναβαθμίζοντας έτσι την ποιότητα της εκπαίδευσης που θα παρέχεται.
Στην πλήρη του ανάπτυξη, το κέντρο θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους το χρόνο με 42.000 ώρες εκπαίδευσης και πολλαπλάσιο αριθμό πληρωμάτων καμπίνας.
Κέντρο εκπαίδευσης για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη
«Παράλληλα, δημιουργούμε μία σημαντική πηγή ανάπτυξης του τομέα των αερομεταφορών στην Ελλάδα», ανέφερε ο κ. Γερογιάννης. Η εκπαιδευτική δυναμικότητα του κέντρου δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της Aegean, αλλά επιδιώκει και την εξυπηρέτηση τρίτων εταιρειών που είτε διαθέτουν είτε όχι δικούς τους εκπαιδευτές. Σημειώνεται ότι η εταιρεία, κατά την 25ετή λειτουργία της, έχει δημιουργήσει μία έμπειρη ομάδα εκπαιδευτών που μπορεί να καλύψει τις εσωτερικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και να συνδράμει στην εκπαίδευση πιλότων και πληρωμάτων άλλων εταιρειών.
Οι υφιστάμενες και οι μελλοντικές ανάγκες του κλάδου για τα επόμενα χρόνια προδιαγράφονται τόσο υψηλές που οι προοπτικές για τη χώρα μας, η οποία διαθέτει το πλεονέκτημα της γεωγραφικής θέσης και των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών που την καθιστούν πιο ελκυστική, που προσφέρουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Boeing, η Ευρώπη θα χρειάζεται 6.000 νέους πιλότους ετησίως για τις επόμενες δύο δεκαετίες.
«Όραμά μας είναι να καταστεί η Ελλάδα εκκολαπτήριο στελεχών για την εταιρεία μας και για τη χώρα μας, εκπαιδεύοντας εδώ τους μελλοντικούς πιλότους και μηχανικούς. Αυτό το όραμα αγκαλιάστηκε από τον νέο εταίρο μας, τη CAE, που επιλέγει για πρώτη φορά να επενδύσει στην Ελλάδα», είπε ο επικεφαλής του ελληνικού αερομεταφορέα. Η ανάπτυξη ενός από τα πρώτα πράσινα Hangar της Ευρώπης, με τρεις εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 85.000 τ.μ., μπορεί αναδείξει τη χώρα μας σε hub συντήρησης και εκπαίδευσης για την ευρύτερη περιοχή. Να γίνει μαγνήτης για τρίτες εταιρείες που σήμερα εξυπηρετούνται στη Βουλγαρία ή στη Ρουμανία.
Με τη σειρά του το κ. Νικ Λεοντίδης, Group President, Civil Aviation της CAE σημείωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που συνεργαζόμαστε με την Aegean για να δημιουργήσουμε το πιο εξελιγμένο κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και να επεκτείνουμε το δίκτυο των κέντρων μας σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες και ανυπομονούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να αναπτύξουμε περαιτέρω το ανθρώπινο δυναμικό της αεροπορίας, προσφέροντας την πλέον άρτια, ποιοτική και αναβαθμισμένη εκπαιδευτική εμπειρία για τους πιλότους και τα πληρώματα καμπίνας. Ως αναπόσπαστο μέρος του νέου, σύγχρονου οικοσυστήματος για την αερομεταφορά στην Ελλάδα, που δημιουργείται με πρωτοβουλία της Aegean, προσβλέπουμε τόσο σε μια επιτυχημένη συνεργασία με την εταιρεία και τους ανθρώπους της, όσο και στην ανάπτυξη των αερομεταφορών στην περιοχή συνολικά».
Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό
Περαιτέρω, στο πλαίσιο του προγράμματος υποτροφιών για νέους πιλότους που ξεκίνησε το 2018 με 100 υποτροφίες και επανεκκίνησε το 2022 με 120 υποτροφίες, θα έχουμε τη δυνατότητα
Οι υποτροφίες
Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο αποτελεί μια φυσική εξέλιξη για όσους παρακολουθούν τις κινήσεις της Aegean τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία από το 2018 έχει ξεκινήσει μία συστηματική επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό που συχνά χαρακτηρίζεται ως το πραγματικό μέταλλο της Aegean. Το πρόγραμμα υποτροφιών ξεκίνησε το 2018 με 100 υποψήφιους, η μεγάλη πλειοψηφία των οποίων βρίσκονται ήδη στα πιλοτήρια της εταιρείας. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ο δεύτερος κύκλος για 120 υποτροφίες, με τους 40 πρώτους να έχουν ήδη επιλεγεί.
Πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία, η αξία της οποίας ξεπερνά συνολικά τα 7 εκατ. ευρώ και προσφέρει μια σημαντική στήριξη στους υποψήφιους, εάν ληφθεί υπόψη ότι το συνολικό κόστος σπουδών για κάθε μελλοντικό πιλότο, συμπεριλαμβανόμενης της εκπαίδευσης στον τύπο αεροσκάφους, ξεπερνά τις 90.000 ευρώ. Επίσης, προχωρά με τους πρώτους 20 υπότροφους το πρόγραμμα εκπαίδευσης για υποψήφιους μηχανικούς αεροσκαφών, ενώ άμεσα θα ακολουθήσει η επιλογή ακόμη 20 υποψηφίων.
Το οικοσύστημα
Η επένδυση στη δημιουργία του πρώτου οικοσυστήματος υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά στην Ελλάδα, ύψους 140 εκατ. ευρώ, ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2022. Μία επένδυση που στην ωρίμανσή της, αναμένεται να δημιουργήσει έως 500 νέες άμεσες και συνολικά περισσότερες από 1.100 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης σε διάστημα πέντε έως επτά ετών.
Με συνολική έκταση 85.000 τ.μ., το Hangar θα καλύψει ένα σημαντικό κενό σε υποδομές σε τοπικό επίπεδο για υπηρεσίες υποστήριξης τρίτων μέσω δύο κύριων παράλληλων δραστηριοτήτων:
- Τη λειτουργία συντήρησης πτητικών μέσων, με την ανάπτυξη και σταδιακή στελέχωση της τεχνικής βάσης, τελικής χωρητικότητας έως και 10 θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων.
- Την ανάπτυξη του Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων με επένδυση σε συνολικά 7 προσομοιωτές πτήσης τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης για αεροσκάφη τύπου Airbus, ATR και Boeing, καθώς και τη δημιουργία εγκαταστάσεων, για τη διενέργεια ειδικής εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας.
Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθεί η υφιστάμενη Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.
Ταυτόχρονα, η επένδυση προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, μέσω της τοποθέτησης στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ, 3 MW ισχύος, με σκοπό να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους και να δημιουργηθεί ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη, μέσα σε ένα από τα πλέον «πράσινα» αεροδρόμια της Ευρώπης.
Latest News
Η αφρικανική σκόνη γεμίζει τα ταμεία των εταιρειών ηλεκτρικών – Ποια συσκευή ξεπουλά
Πώς κινείται η αγορά των λευκών ηλεκτρικών συσκευών το πρώτο τρίμηνο του 2024 - Γιατί μπήκαν στο ψυγείο τα... ψυγεία
Παράσχης (ΔΑΑ): Ανεβάζουμε τον πήχη των εσόδων - Πάνω από 30 εκατ. επιβάτες το 2024
Η διοίκηση του ΔΑΑ είχε δεσμευθεί ότι θα επανεξέταζε τους στόχους για το 2024 με το τέλος του πρώτου τριμήνου
Ποια είναι η startup που φέρνει τα ρομπότ στο χωράφι
Το ρομπότ ζυγίζει περίπου ένα τόνο και έχει τη δυνατότητα να κάνει σχεδόν ό,τι ακριβώς και ο αγρότης
Ποιος αγόρασε το μεγαλύτερο εργοστάσιο παγωτού στην Ελλάδα
Άλλαξε χέρια το μεγαλύτερο εργοστάσιο παγωτού στην Ελλάδα – Η σχέση με το ΤΑΙΠΕΔ
Πόση αύξηση μισθού δίνουν οι επιχειρήσεις για να προσελκύσουν εργαζόμενους ταλέντα
Οι επιχειρήσεις προσφέρουν αύξηση έως 5% για την προσέλκυση εργαζομένων
Στο κλειστό «κλαμπ» των 5 ο Mytilineos – Ποιος ακολουθεί
Η έκτη ελληνική μετοχή που θα κάνει το βήμα της διπλής διαπραγμάτευσης σε ξένο χρηματιστήριο αναμένεται να γίνει ο Mytilineos
Αύξηση EBITDA 66,29% στα € 17,5 εκατ. ευρώ για τη Space Hellas το 2023
Αύξηση EBITDA κατα 66,29% στα 17,5 εκατ. ευρώ για το 2023 - Τα κέρδη μετά φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε 4,8 εκ. το 2023, έναντι € 5 εκ. το 2022.
Περιορισμός των ζημιών για τη MIG Συμμετοχών στο α΄τριμηνο
Ζημιες 155 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών € 21,8 εκ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023
ΟΠΑΠ: Βάζει στο παιχνίδι την τεχνητή νοημοσύνη - Ρεκόρ για το online στοίχημα
H ανάπτυξη και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των online πλατφορμών του στην πρώτη γραμμή της στρατηγικής του ομίλου
Αλλάζει σελίδα η Epsilon Net - Δημόσια πρόταση στα 12 ευρώ
Υποβάλλεται υποχρεωτική δημόσια πρόταση για την αγορά του συνόλου των μετοχών της Epsilon Net - ΕΤΕ και Ιωάννης Μίχος κατέχουν ήδη το 62,92%