Σε 100 δισ. ευρώ αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε ΑΠΕ μέχρι το 2030, μαζί με τα ποσά που απαιτούνται για τον εξηλεκτρισμό και την αναβάθμιση των δικτύων.
Σκρέκας: Από ΑΠΕ το 80% της ενέργειας στην Ελλάδα ως το 2030
Αυτό ανέφερε κατά την τοποθέτησή του σε ενεργειακό συνέδριο ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος, Γενικός Διευθυντής Head of Structured & Shipping Finance της Τράπεζας Πειραιώς. Όπως ανέφερε, σε ετήσια βάση οι επενδύσεις για τις ΑΠΕ αγγίζουν τα 12,5 δις ευρώ και έχουν μεγάλη σημασία για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, καθώς συμβάλλουν στην πιστωτική επέκταση των τραπεζών, συντελούν στην στρατηγική για βιώσιμη τραπεζική στο πλαίσιο των αρχών του ESG, είναι απαραίτητες για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και θα βοηθήσουν στην ενεργειακή ασφάλεια και ανεξαρτησία. Ωστόσο, κατά τον ίδιο, αυτές οι επενδύσεις ενέχουν συχνά εμπορικούς κινδύνους που θέλουν ειδική αξιολόγηση, ενώ είναι δύσκολη και η αποδοχή τους από τις τοπικές κοινωνίες.
Ο William Vikatos, COO, EuroEnergy επισήμανε ότι τα νομικά και ρυθμιστικά πλαίσια που έχει εφαρμόσει η Ελλάδα το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αυξήσει τις επενδύσεις στις ΑΠΕ, ενώ και η κοινωνική σταθερότητα έχει ευνοήσει το οικονομικό περιβάλλον. Για τον ίδιο, έχουν, πλέον, εγκατασταθεί πολλά φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα μετά από χρόνια στασιμότητας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η διείσδυση στο δίκτυο, χωρίς όμως αυτό να έρχεται σε συμφωνία και με τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συμφόρησης ειδικά σε περιοχές με το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Όπως ανέφερε «οι αναβαθμίσεις στα δίκτυα είναι ζωτικής σημασίας, πρέπει, όμως, να συνάδουν με έξυπνα συστήματα διαχείρισης, όπως τα συστήματα αποθήκευσης μπαταρίας. Οι μπαταρίες θα απορροφήσουν ενέργεια και στη συνέχεια μπορούν να την αποδώσουν στο δίκτυο».
Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης, Partner, Financial Advisory, Energy Industry Leader, Deloitte ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι παραπάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο σε ρυθμό αδειοδοτήσεων ΑΠΕ, όμως υπάρχει ακόμα περιθώριο. Για τον ίδιο, σε αυτή τη διαδικασία, εγείρονται θέματα όπως οι χαμηλές τιμές ρεύματος το μεσημέρι, αλλά και η μεγάλη πολυπλοκότητα και το άνοιγμα επενδύσεων για την ενέργεια. Σε σχέση με τις επενδύσεις που συστήνει στις ΑΠΕ, όπως σημείωσε, η επιλογή για τον επιχειρηματία εξαρτάται από το ρίσκο και τις αποδόσεις που θέλει να έχει σε βάθος χρόνου, με πιο ελκυστικές να παρουσιάζονται αυτές στις μπαταρίες, το υδρογόνο και τα νέα καύσιμα. Εξάλλου, κατά τον κ. Ελευθεριάδη μια επιχειρηματική ευκαιρία που παρουσιάζεται, σε αυτή τη φάση, για την Ελλάδα είναι να παράγει μόνη της τις πρώτες ύλες για την αποθήκευση ενέργειας.
Ακολούθως, ο Evans Koυράκης, Partner, Head of Energy & Infrastructure, Koutalidis Law Firm αναφέρθηκε στον τρέχοντα διαγωνισμό για τα 1000 MW αποθήκευσης ενέργειας, για τον οποίο υπογράμμισε ότι «είναι το επόμενο μεγάλο βήμα στις επενδύσεις αυτή τη στιγμή και θα αλλάξει τα δεδομένα». Όπως πρόσθεσε, ο διαγωνισμός εγκρίθηκε τον Οκτώβριο του 2022 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει πολλά πλεονεκτήματα για τους κατασκευαστές, με τη χρηματοδότηση ανά ΜW, και παρέχει σε βάθος χρόνου μια σταθερότητα εισοδήματος. Σε αυτό το πλαίσιο, και ο κ. Κουράκης ανέφερε ως σημαντικό το θέμα της χωρητικότητας του δικτύου, το οποίο, όπως τόνισε, είναι κοστοβόρο και χρονοβόρο.
Latest News
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.
Αλεξοπούλου: 45.000 οχήματα υψηλής τάσης κινούνται στους ελληνικούς δρόμους
Τα προγράμματα εκπαίδευσης δημιουργούν καταρτισμένο προσωπικό απαραίτητο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, σημείωσε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι «πράσινες διαφημίσεις» των αεροπορικών
Η Επιτροπή έδωσε σε 20 αεροπορικές εταιρείες τελεσίγραφο 30 ημερών για να διορθώσουν τους ισχυρισμούς τους
Κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία - Η νέα «απειλή» για την ΕΕ
'Ηδη οι κινεζικές εταιρείες κατέχουν το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων