Σε 100 δισ. ευρώ αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε ΑΠΕ μέχρι το 2030, μαζί με τα ποσά που απαιτούνται για τον εξηλεκτρισμό και την αναβάθμιση των δικτύων.
Σκρέκας: Από ΑΠΕ το 80% της ενέργειας στην Ελλάδα ως το 2030
Αυτό ανέφερε κατά την τοποθέτησή του σε ενεργειακό συνέδριο ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος, Γενικός Διευθυντής Head of Structured & Shipping Finance της Τράπεζας Πειραιώς. Όπως ανέφερε, σε ετήσια βάση οι επενδύσεις για τις ΑΠΕ αγγίζουν τα 12,5 δις ευρώ και έχουν μεγάλη σημασία για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, καθώς συμβάλλουν στην πιστωτική επέκταση των τραπεζών, συντελούν στην στρατηγική για βιώσιμη τραπεζική στο πλαίσιο των αρχών του ESG, είναι απαραίτητες για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και θα βοηθήσουν στην ενεργειακή ασφάλεια και ανεξαρτησία. Ωστόσο, κατά τον ίδιο, αυτές οι επενδύσεις ενέχουν συχνά εμπορικούς κινδύνους που θέλουν ειδική αξιολόγηση, ενώ είναι δύσκολη και η αποδοχή τους από τις τοπικές κοινωνίες.
Ο William Vikatos, COO, EuroEnergy επισήμανε ότι τα νομικά και ρυθμιστικά πλαίσια που έχει εφαρμόσει η Ελλάδα το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αυξήσει τις επενδύσεις στις ΑΠΕ, ενώ και η κοινωνική σταθερότητα έχει ευνοήσει το οικονομικό περιβάλλον. Για τον ίδιο, έχουν, πλέον, εγκατασταθεί πολλά φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα μετά από χρόνια στασιμότητας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η διείσδυση στο δίκτυο, χωρίς όμως αυτό να έρχεται σε συμφωνία και με τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συμφόρησης ειδικά σε περιοχές με το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Όπως ανέφερε «οι αναβαθμίσεις στα δίκτυα είναι ζωτικής σημασίας, πρέπει, όμως, να συνάδουν με έξυπνα συστήματα διαχείρισης, όπως τα συστήματα αποθήκευσης μπαταρίας. Οι μπαταρίες θα απορροφήσουν ενέργεια και στη συνέχεια μπορούν να την αποδώσουν στο δίκτυο».
Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης, Partner, Financial Advisory, Energy Industry Leader, Deloitte ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι παραπάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο σε ρυθμό αδειοδοτήσεων ΑΠΕ, όμως υπάρχει ακόμα περιθώριο. Για τον ίδιο, σε αυτή τη διαδικασία, εγείρονται θέματα όπως οι χαμηλές τιμές ρεύματος το μεσημέρι, αλλά και η μεγάλη πολυπλοκότητα και το άνοιγμα επενδύσεων για την ενέργεια. Σε σχέση με τις επενδύσεις που συστήνει στις ΑΠΕ, όπως σημείωσε, η επιλογή για τον επιχειρηματία εξαρτάται από το ρίσκο και τις αποδόσεις που θέλει να έχει σε βάθος χρόνου, με πιο ελκυστικές να παρουσιάζονται αυτές στις μπαταρίες, το υδρογόνο και τα νέα καύσιμα. Εξάλλου, κατά τον κ. Ελευθεριάδη μια επιχειρηματική ευκαιρία που παρουσιάζεται, σε αυτή τη φάση, για την Ελλάδα είναι να παράγει μόνη της τις πρώτες ύλες για την αποθήκευση ενέργειας.
Ακολούθως, ο Evans Koυράκης, Partner, Head of Energy & Infrastructure, Koutalidis Law Firm αναφέρθηκε στον τρέχοντα διαγωνισμό για τα 1000 MW αποθήκευσης ενέργειας, για τον οποίο υπογράμμισε ότι «είναι το επόμενο μεγάλο βήμα στις επενδύσεις αυτή τη στιγμή και θα αλλάξει τα δεδομένα». Όπως πρόσθεσε, ο διαγωνισμός εγκρίθηκε τον Οκτώβριο του 2022 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει πολλά πλεονεκτήματα για τους κατασκευαστές, με τη χρηματοδότηση ανά ΜW, και παρέχει σε βάθος χρόνου μια σταθερότητα εισοδήματος. Σε αυτό το πλαίσιο, και ο κ. Κουράκης ανέφερε ως σημαντικό το θέμα της χωρητικότητας του δικτύου, το οποίο, όπως τόνισε, είναι κοστοβόρο και χρονοβόρο.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος