Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία αυξήθηκαν 168,8% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο, ανακάμπτοντας εν μέρει από τη βουτιά του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα, μία ημέρα αφού ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν κάλεσε τους κρατικούς φορείς να σταματήσουν να χρησιμοποιούν οχήματα που έχουν κατασκευαστεί στο εξωτερικό και να προτιμήσουν τα εγχώρια.

Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτιόταν πολύ από τις επενδύσεις, τον εξοπλισμό και τα εξαρτήματα από το εξωτερικό ενώ επλήγη ιδιαίτερα από τον αντίκτυπο που είχαν οι κυρώσεις που επέβαλε η Δύση λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, με τις πωλήσεις οχημάτων να σημειώνουν βουτιά 59% και πολλές ξένες εταιρίες να αποχωρούν από τη χώρα.

Η εταιρία αναλύσεων Autostat, επικαλούμενη στοιχεία από τη συνεργαζόμενή της εταιρία συμβούλων PPK, ανέφερε ότι 95.654 οχήματα πωλήθηκαν τον Ιούλιο, συγκριτικά με 82.407 τον Ιούνιο και μόλις 35.584 τον Ιούλιο του 2022.

«Τα έβαλε» με τις ΗΠΑ για τη Ρωσία και κέρδισε – Η απίθανη ιστορία της Τίτοβα

Ο Πούτιν δήλωσε χθες, Πέμπτη, σε συνάντηση εκπροσώπων της μεταποιητικής βιομηχανίας ότι κάποια υπουργεία ζήτησαν άδεια να συνεχίσουν να αγοράζουν οχήματα που έχουν κατασκευαστεί στο εξωτερικό. «Είπα ότι αυτό θα πρέπει να αποκλειστεί τελείως και όλοι οι αξιωματούχοι της χώρας να οδηγούν αυτοκίνητα εγχώριας κατασκευής», δήλωσε ο Πούτιν, λέγοντας στους αξιωματούχους ότι θα πρέπει να προσπαθήσουν να αναπτύξουν εγχώρια εμπορικά σήματα, εγχώρια αυτοκίνητα και άλλα εγχώρια προϊόντα.

Ο ίδιος ο Πούτιν είχε οδηγήσει μια Mercedes-Benz στη Γέφυρα της Κριμαίας που συνδέει τη νότια Ρωσία με την προσαρτηθείσα χερσόνησο της Κριμαίας τον Δεκέμβριο, δύο μήνες μετά την έκρηξη που της προκάλεσε σοβαρές ζημιές.

Ωστόσο, τα ρωσικά οχήματα ίσως να μην επαρκούν για να καλυφθεί η ζήτηση. Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποκτούν μερίδιο αγοράς στη Ρωσία και κεφαλαιοποιούν την αποχώρηση Δυτικών παικτών, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου.

Οι κινεζικές εταιρίες επίσης αυξάνουν τις πωλήσεις τους στη Ρωσία με τη συναρμολόγηση οχημάτων σε εργοστάσια που εγκατέλειψαν εταιρίες όπως η Renault και η Nissan, σύμφωνα με στοιχεία του Reuters.

Η ρωσική Lada κατέχει την υπ’ αριθμόν 1 θέση στην εγχώρια αγορά, με το μερίδιό της για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου να βρίσκεται στο 32,6%, από το 21,6% πέρυσι.

Το μερίδιο της Lada μειώθηκε ελαφρώς τον Ιούλιο σε ετήσια βάση, καθώς οι πωλήσεις των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών συνέχισαν να αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς, σύμφωνα με στοιχεία. Κινεζικές εταιρίες –όπως η Haval, η Chery και η Geely– καταλάμβαναν τις επόμενες έξι θέσεις σε ό,τι αφορά το μερίδιο αγοράς τον Ιούλιο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Διεθνή |

Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες

Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.