Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εντοπίζουν διαφορές στη λειτουργία ενός κινητήρα κάθε φορά που αλλάζουν και το πρατήριο από το οποίο εφοδιάστηκαν τη βενζίνη ή το ντίζελ. Διαφορές που δεν σχετίζονται μόνον με την απόδοση του αυτοκινήτου μας αλλά και με την κατανάλωση σε παρόμοιες συνθήκες κίνησης.
Φυσικά είναι πολύ δύσκολο να αποδείξεις σε πραγματικές και όχι σε εργαστηριακές συνθήκες, ότι το καύσιμο με το οποίο εφοδιάστηκες από ένα συγκεκριμένο πρατήριο μοιάζει να… διαφέρει από κάποιο άλλο και ως εκ τούτου να επηρεάζει τη λειτουργία του κινητήρα, ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις οι αποκλίσεις είτε στη απόδοση είτε στην κατανάλωση είναι τόσο μεγάλες που… μιλούν από μόνες τους.
Μικρό διάλειμμα στις αυξήσεις των καυσίμων – Πότε έρχεται το νέο κύμα
Μπορεί, λοιπόν, αλλάζοντας διαρκώς βενζινάδικα και επιλέγοντας πάντα το φθηνότερο να βγούμε στο τέλος χαμένοι; Η απάντηση είναι ναι, καθώς πέρα από το ρίσκο της χρήσης ενός κακής ποιότητας καυσίμου και μιας ενδεχόμενης βλάβης στον κινητήρας, κινδυνεύουμε να χάσουμε χρήματα και με την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
Γιατί το ρεζερβουάρ αδειάζει γρήγορα
Το φαινόμενο ο δείκτης βενζίνης να… πέφτει πιο γρήγορα απ’ όσο συνήθως έχει επιστημονική εξήγηση. Και δεν μιλάμε φυσικά για την πιθανότητα να έχει μπει μικρότερη ποσότητα στη δεξαμενή καυσίμου από εκείνη που πληρώσαμε αλλά για το ενδεχόμενο η κατανάλωση να έχει επηρεαστεί από τις ίδιες τις «προδιαγραφές» του καυσίμου.
Είναι γνωστό ότι στα πρατήρια υπάρχουν διάφορες «ποιότητες» καυσίμου. Για παράδειγμα μπορεί κανείς να βρει βενζίνη με 95, 98 ή και με 100 οκτάνια. Καύσιμα με πρόσθετα ή χωρίς, καύσιμα που πληρούν τις αναγραφόμενες προδιαγραφές και άλλα όχι.
Όσο χαμηλότερης ποιότητας είναι ένα καύσιμο, τόσο η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται ακόμα κι αν όλες οι υπόλοιπες συνθήκες παραμείνουν σταθερές. Αυτό συμβαίνει επί της ουσίας γιατί ο κινητήρας καταναλώνει μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου για να παράξει το ίδιο ακριβώς έργο, αυξάνοντας το κόστος κίνησης.
Αντιθέτως, όσο η ποιότητα του καυσίμου βελτιώνεται ο κινητήρας προσαρμόζει τη λειτουργία του ζητώντας λιγότερο καύσιμο για να ανταποκριθεί στο έργο του.
Σύμφωνα με το Car and Motor, ίσως η οικονομία καυσίμου που μπορεί να επιτευχθεί ανεβαίνοντας από τα 95 στα 98 ή ακόμα και στα 100 οκτάνια να μην αποσβέσει πλήρως το αυξημένο κόστος απόκτησης της premium αμόλυβδης, ωστόσο, σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι μόνον τα οκτάνια που κάνουν τη διαφορά.
Είναι και τα πρόσθετα τα οποία ενισχύουν την αποδοτικότητα και ταυτόχρονα εγγυώνται την εύρυθμη λειτουργία και τη μακροζωία του κινητήρα μας.
Συμπερασματικά θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η σωστή πρακτική έγκειται σε έναν βασικό κανόνα. Ανεφοδιαζόμαστε από πρατήρια τα οποία έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη μας έστω κι αν οι τιμές τους είναι κατά τι υψηλότερες.
Αν η τσέπη μας το αντέχει ή αν οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου μας το απαιτούν, τότε πηγαίνουμε σε ανώτερους ποιοτικά τύπους καυσίμου, αποζητώντας τα οφέλη που αναμφίβολα προκύπτουν, έστω και σε βάθος χρόνου, από τη χρήση τους.
Πηγή: In.gr
Latest News
Συνεδριάζει τη Δευτέρα το υπουργικό συμβούλιο - Τι θα συζητηθεί
Μεταξύ άλλων θα παρουσιαστείν από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης οι νομοθετική πρωτοβουλία για τις διεπαγγελματικές οργανώσεις
Τουρκία: Αλλάζει ο αρμόδιος υφυπουργός για τα ελληνοτουρκικά – Νέοι επικεφαλής σε κρίσιμα πόστα
Οι αποφάσεις του τούρκου ΥΠΕΞ, Χακάν Φιντάν
Αντιμέτωπος με ένταλμα σύλληψης από το Διεθνές Δικαστήριο ο Νετανιάχου; – Πιέσεις να μην εκδοθεί
Σύμφωνα με ισραηλινά ΜΜΕ ο Νετανιάχου και άλλοι ανώτεροι αξιωματούχοι φοβούνται ότι θα εκδοθεί ένταλμα σύλληψης εναντίον τους την ερχόμενη εβδομάδα
Μητσοτάκης: Η ψήφος των ευρωεκλογών δεν μπορεί να είναι επιπόλαιη
Ο απολογισμός της εβδομάδας που πέρασε και το πολιτικό μήνυμα του πρωθυπουργού στην ανάρτησή του στο Facebook
Ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα τη Κυριακή των Βαΐων – Το ωράριο τη Μ. Εβδομάδα
Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ θα είναι κλειστά, με λίγες εξαιρέσεις
Θεριεύει η «πολεμική μηχανή» του Ερντογάν
Τι επιδιώκει ο τούρκος πρόεδρος με την ισχυροποίηση της εγχώριας βιομηχανίας
Βόμβα το δημογραφικό - Πόσοι Έλληνες θα υπάρχουν έως το 2050
Το πρόβλημα βρίσκεται στην πρώτη θέση των μακροχρόνιων απειλών που αντιμετωπίζει η χώρα μας – Υπογεννητικότητα και έλλειψη στοχευμένων δράσεων οδηγούν την Ελλάδα σε ερήμωση
Τα «μυστήρια» της Κασσιόπης, η Hilton και στο βάθος… Four Seasons
Απόβαση μεγάλων brands στην Ελλάδα
«Ο Προδότης»: Ένα εκρηκτικό ντοκιμαντέρ της ομάδας Ναβάλνι
Δύο μήνες μετά τον θάνατο του σφοδρού πολέμιου του Κρεμλίνου, Αλεξέι Ναβάλνι, η ομάδα του δημιουργεί μια σειρά ντοκιμαντέρ και αναζητά τους ενόχους στο καθεστώς Πούτιν
Νέα έκκληση Ζελένσκι για ενίσχυση της ουκρανικής αντιαεροπορικής άμυνας
Ο Ουκρανός πρόεδρος ζήτησε επείγουσες παραδόσεις όπλων μετά τις τελευταίες ρωσικές επιθέσεις με στόχο τον ενεργειακό τομέα της Ουκρανίας