Έναν νέο γύρο απολύσεων σχεδιάζει το λιμάνι του Λίβερπουλ πρόκειται να αναδιαρθρώσει το τμήμα εμπορευματοκιβωτίων, επικαλούμενο μια αξιοσημείωτη επιδείνωση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται.
Αντιμέτωπη με μια παρατεταμένη ύφεση στον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων και λέγοντας ότι δεν βλέπει σημαντικές βελτιώσεις στο μέλλον, η εταιρεία Peel Ports σχεδιάζει να απολύσει έως και το 8% του εργατικού δυναμικού της στους δύο τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο Λίβερπουλ. Η διοίκηση κατέθεσε τις επίσημες ειδοποιήσεις που απαιτούνται βάσει της βρετανικής εργατικής νομοθεσίας την Παρασκευή ξεκινώντας μια περίοδο διαβούλευσης με το συνδικάτο πριν προχωρήσει στις απολύσεις.
Η Peel Ports σε ανακοίνωσή της χαρακτήρισε την απόφαση «εξαιρετικά λυπηρή αλλά αναπόφευκτη», επικαλούμενη τις συνεχιζόμενες χαμηλές ποσότητες εμπορευμάτων στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου. Η εταιρεία λέει ότι θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να προσφέρει εναλλακτικές θέσεις, ενώ το εργατικό σωματείο Unite είπε ότι θα επιδιώξει επίσης να επανατοποθετήσει υπαλλήλους σε άλλους ρόλους.
Διαδηλώσεις στο Αμβούργο κατά της πώλησης του λιμανιού στην MSC
Στον «αέρα» έως και 125 άτομα
Το λιμάνι του Λίβερπουλ έχει περίπου 850 υπαλλήλους με κύρια λειτουργία σε δύο τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων. Η Peel αναφέρει ότι εξετάζει το ενδεχόμενο απολύσεων έως και 125 ατόμων, ενώ η περίοδος συμβούλων αναμένεται να διαρκέσει έως και 45 ημέρες.
Όπως επισημαίνεται, τα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσίασαν πτώση σε όγκο περίπου 12% κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αυτό έρχεται μετά από μια πτώση 7% το 2022. Στελέχη της Peel Ports αναφέρουν τον αντίκτυπο του πληθωρισμού που είχε ως αποτέλεσμα χαμηλότερη καταναλωτική ζήτηση για βιομηχανικά προϊόντα. Ανέφεραν επίσης γεωπολιτικά ζητήματα και φόβους για μια ύφεση.
Αν και δεν είναι τόσο μεγάλο όσο το Felixstowe, το λιμάνι του Λίβερπουλ είναι ένα από τα κύρια λιμάνια στη δυτική Αγγλία που έχει επίσης συνδέσεις με τη Σκωτία, την Ιρλανδία και τα εσωτερικά λιμάνια κατά μήκος του καναλιού του Μάντσεστερ. Το λιμάνι διακινούσε περίπου 75.000 TEU το μήνα.
Πέρυσι, το λιμάνι «χτυπήθηκε» από τρεις απεργίες κατά τη διάρκεια μιας διαφωνίας για τα μισθολογικά με την Unite. Οι διαπραγματεύσεις για τους μισθούς και τους κανόνες εργασίας κατέληξαν σε αδιέξοδο τον Αύγουστο του 2022, με αποτέλεσμα την πρώτη απεργία τον Σεπτέμβριο. Συμφωνία επετεύχθη στις αρχές Νοεμβρίου, αλλά είχε γίνει λόγος για πιθανή αναδιάρθρωση στο μέλλον με φόντο τις συνεχιζόμενες πιέσεις.
Latest News
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα