Με μπροστάρη τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν διαμορφώνεται η νέα, πιο σκληρή προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στην Κίνα, όπως σημειώνει η ιστοσελίδα Financial Post.
Η γαλλική κυβέρνηση έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην αλλαγή πολιτικής, εκφράζοντας τις ανησυχίες ότι οι εμπορικές πρακτικές του Πεκίνου έχουν αρχίσει να αποτελούν κρίσιμη απειλή για βασικές βιομηχανίες,
Μακρόν: Ταξίδι σε Ινδία για G20 και Μπανγκλαντές – Η στρατηγική του Ινδοειρηνικού
Εμπορική σχέση αξίας 900 δισ. δολαρίων
Τα παραδείγματα του παρελθόντος προβληματίζουν την ΕΕ. Για παράδειγμα, πριν από μια δεκαετία, οι φθηνές εισαγωγές από την Κίνα οδήγησαν στην κατάρρευση του ευρωπαϊκού κλάδου ηλιακής ενέργειας. Σήμερα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε δυνητικά να είναι ευάλωτη με τον ίδιο τρόπο και έτσι η Ευρώπη βρίσκεται μπροστά σε δίλημμα. Είτε επιβεβαιώνει τη δύναμή της είτε υποκύπτει στην Κίνα.
Η πρόθεση της ΕΕ δεν είναι να μετατραπεί η εμπορική σχέση της Ευρώπης με την Κίνα, αξίας 900 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σε μια μετωπική μάχη όπως αυτή του Πεκίνου με τις ΗΠΑ, αλλά μάλλον να δημιουργηθεί ένα ισότιμο πεδίο μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομικών μπλοκ του κόσμου.
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν θέλει οι εταίροι του στην ΕΕ να βλέπουν την Ευρώπη ως μια ισορροπητική δύναμη μεταξύ των δύο οικονομικών υπερδυνάμεων του κόσμου. Αυτό θα επέτρεπε στο Παρίσι και σε άλλες πρωτεύουσες να καλλιεργήσουν ειδικές σχέσεις με άλλους δυνητικούς συμμάχους, όπως η Ινδία.
Η σκληρή γραμμή Μακρόν
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε εμπορικό πόλεμο με την Κίνα. Η πρωτοβουλία αυτή έχει προκαλέσει ανησυχίες στους Ευρωπαίους οικονομολόγους, οι οποίοι προειδοποιούν ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είναι από τους κύριους υποστηρικτές της σκληρής γραμμής απέναντι στην Κίνα. Ο Μακρόν πιστεύει ότι η Ευρώπη πρέπει να υπερασπιστεί τις βιομηχανίες της από τις κινεζικές επιδοτήσεις και τις φθηνές εισαγωγές. Ωστόσο, πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, είναι πιο διστακτικές να εμπλακούν σε εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, καθώς φοβούνται ότι αυτό θα βλάψει τις εξαγωγές τους.
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι μια εμπορική σύγκρουση με την Κίνα θα ήταν ασύμμετρη, καθώς η Ευρώπη είναι πιο εξαρτημένη από την Κίνα από ό,τι η Κίνα από την Ευρώπη. Σε περίπτωση επιβολής δασμών, η Κίνα θα μπορούσε να στραφεί σε άλλες αγορές, ενώ η Ευρώπη θα δυσκολευόταν να βρει εναλλακτικές πηγές για τα κινεζικά αγαθά που χρειάζεται.
Επιπλέον, μια εμπορική σύγκρουση με την Κίνα θα μπορούσε να επιδεινώσει την ήδη υψηλή πληθωρισμό στην Ευρώπη. Η Ευρώπη είναι εξαρτημένη από την Κίνα για την προμήθεια κρίσιμων πρώτων υλών, όπως τα μέταλλα και οι σπάνιες γαίες. Σε περίπτωση επιβολής δασμών, οι τιμές των πρώτων υλών θα αυξηθούν, γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των τιμών των αγαθών και των υπηρεσιών στην Ευρώπη.
Συνολικά, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι μια εμπορική σύγκρουση με την Κίνα θα ήταν πολύ επικίνδυνη για την ευρωπαϊκή οικονομία. Η Ευρώπη θα μπορούσε να καταλήξει σε ύφεση, ενώ ο ήδη υψηλός πληθωρισμός θα μπορούσε να εκτοξευθεί ακόμη περισσότερο.
Latest News
Τα χάπια αδυνατίσματος έφεραν... παχυλά κέρδη για την Novo Nordisk
Οι πωλήσεις του δημοφιλούς φαρμάκου απώλειας βάρους Wegovy υπερδιπλασιάστηκαν και ανήλθαν σε 9,38 δισεκατομμύρια κορώνες.
Οι χρυσοί «κληρονόμοι» της Dassault - Δύο 30άρηδες στο ΔΣ της εταιρείας
Εντείνεται η μάχη της διαδοχής
Ευρωπαίοι vs Αμερικανοί – Ποιοι δουλεύουν περισσότερο και ποιοι κάνουν διακοπές;
Στην Αμερική εργάζονται σύμφωνα με τα αμερικανικά πρότυπα - Στην Ευρώπη συμμορφώνονται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα - Τι σημαίνει αυτό;
Coinbase: Εξέπληξαν ευχάριστα τα κέρδη τριμήνου
Από την αρχή του έτους η μετοχή της έχει ενισχυθεί κατά 30%
Οι ταξιτζήδες του Λονδίνου τα έβαλαν με την Uber - Διεκδικούν 250 εκατ. λίρες
Η αγωγή φέρνει και πάλι στην επιφάνεια τη μακροχρόνια μάχη μεταξύ του γίγαντα των ΗΠΑ και του κλάδου ταξί του Λονδίνου
Επιστρέφουν οι Ρώσοι που εγκατέλειψαν τον Πούτιν μετά την εισβολή στην Ουκρανία
Για ορισμένους, η Ρωσία προσφέρει τώρα καλύτερες ευκαιρίες και συνθήκες εργασίας από ό,τι πριν από τον πόλεμο
Ρινγκ.. για δύο η Σελήνη – Ίλον Μασκ vs Τζεφ Μπέζος
Η Blue Origin και η SpaceX ιδρύθηκαν και οι δύο στις αρχές του αιώνα από μεγιστάνες της τεχνολογίας
Χρυσές δουλειές από δυτικές τράπεζες στη Ρωσία
Τα ευρωπαϊκά τραπεζικά ιδρύματα θα πληρώσουν τετραπλάσιο φόρο στη Μόσχα το 2023, σε σχέση με το 2021, λόγω υψηλών κερδών, παρά τις κυρώσεις
Παγκόσμια έκρηξη μετανάστευσης - Ποιες επιπτώσεις στα κράτη υποδοχής «βλέπει» ο Economist
Οι περισσότεροι από αυτούς που επιλέγουν να μεταναστεύσουν στις μέρες μας είναι χαμηλής ειδίκευσης
Η Τουρκία βάζει τέλος στο εμπόριο με το Ισραήλ - «Έτσι συμπεριφέρεται ένας δικτάτορας», απαντά το Τελ Αβίβ
Εντονη αντίδραση του Ισραήλ στην τουρκική απόφαση