Έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα ξεκίνησε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η έρευνα θα καθορίσει πρώτα εάν οι αλυσίδες αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα επωφελούνται από παράνομες επιδοτήσεις και εάν αυτή η επιδότηση προκαλεί ή απειλεί να προκαλέσει οικονομική ζημία στους παραγωγούς BEV της ΕΕ. Εάν και τα δύο αποδειχθούν αληθή, η έρευνα θα εξετάσει τις πιθανές συνέπειες και τον αντίκτυπο των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην ΕΕ.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το… καλώδιο στο χέρι;
Με βάση τα πορίσματα της έρευνας, η Επιτροπή θα διαπιστώσει εάν είναι προς το συμφέρον της ΕΕ να επανορθώσει όσον αφορά στις επιπτώσεις των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που διαπιστώθηκαν με την επιβολή δασμών κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα.
Η έρευνα, που ανακοινώθηκε από την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 13 Σεπτεμβρίου στην ομιλία για την κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SOTEU), θα ακολουθήσει αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ, επιτρέποντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/εξαγωγέων, να παρουσιάσουν τις δικές τους θέσεις, τα αποδεικτικά στοιχεία και τα επιχειρήματά τους.
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αναφερόμενη στο ζήτημα, δήλωσε:
«Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων έχει τεράστιες δυνατότητες για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και την πράσινη βιομηχανική ηγεσία. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ και οι συναφείς τομείς ήδη επενδύουν και καινοτομούν για την πλήρη ανάπτυξη αυτού του δυναμικού τομέα. Όπου βρούμε στοιχεία ότι οι προσπάθειές τους παρεμποδίζονται από στρεβλώσεις της αγοράς και αθέμιτο ανταγωνισμό, θα ενεργήσουμε αποφασιστικά. Και θα το κάνουμε αυτό σεβόμενοι πλήρως τις ενωσιακές και διεθνείς μας υποχρεώσεις – γιατί η Ευρώπη τηρεί τους κανόνες, εντός των συνόρων της και παγκοσμίως. Αυτή η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι ενδελεχής, δίκαιη και βασισμένη σε γεγονότα».
Οικονομική απειλή για την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Η Επιτροπή ξεκίνησε αυτήν την έρευνα με δική της πρωτοβουλία, έχοντας συγκεντρώσει επαρκή στοιχεία ότι η πρόσφατη αύξηση των εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων σε χαμηλές τιμές και επιδοτήσεις από την Κίνα στην ΕΕ αποτελούσε οικονομική απειλή για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ.
Αν και δεν ελήφθη επίσημη καταγγελία από τη βιομηχανία της ΕΕ για την έναρξη διαδικασίας, οι κανόνες της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων ορίζουν ότι ο κλάδος της ΕΕ καλείται να συνεργαστεί στην αυτεπάγγελτη έρευνα.
Σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις βάσει των κανόνων της ΕΕ και του ΠΟΕ, πραγματοποιήθηκαν προ της έναρξης διαβουλεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση πριν από τη δημοσίευση της ανακοίνωσης για την έναρξη.
Διαδικασία και επόμενα βήματα
Η ανακοίνωση για την έναρξη της έρευνας που δημοσιεύτηκε σήμερα συνοψίζει τους ισχυρισμούς και εξηγεί τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για να προσδιοριστεί η πιθανή ύπαρξη επιδότησης που συνιστά απειλή για τον κλάδο της ΕΕ.
Η έρευνα θα ολοκληρωθεί το πολύ εντός 13 μηνών από την έναρξή της. Εάν δικαιολογείται νομικά, τυχόν προσωρινοί δασμοί κατά των επιδοτήσεων μπορούν να επιβληθούν εντός 9 μηνών από την έναρξη, ενώ τυχόν οριστικά μέτρα θα επιβληθούν έως και 4 μήνες αργότερα ή εντός 13 μηνών από την έναρξη της έρευνας.
Latest News
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»