Στα παντοπωλεία, το ποσοστό των τροφίμων που πωλούνται με προωθητικές ενέργειες έχει φτάσει σε επίπεδο που δεν έχει παρατηρηθεί από το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών NielsenIQ, αλλά οι αγοραστές εξακολουθούν να πληρώνουν πάνω από το ένα τρίτο περισσότερο από ό,τι τότε, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Oι επισκέψεις σε εστιατόρια που επωφελήθηκαν από προσφορές φέτος επέστρεψαν για πρώτη φορά σε προ-πανδημικά επίπεδα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Circana, αν και οι πελάτες εξακολουθούν να πληρώνουν περίπου 40% περισσότερο κατά μέσο όρο ανά παραγγελία γρήγορου φαγητού από ό,τι το 2019, ανέφερε η εταιρεία συμβούλων του κλάδου Revenue Management Solutions.

Απούλητα προϊόντα: Ό,τι μένει στο ράφι παίρνει αξία

Επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

«Παραλίγο να πάθω καρδιακή προσβολή τις προάλλες όταν είδα ένα κουτί δημητριακών για 8,99 δολάρια», δήλωσε η Rachel Pellettiere, καθαρίστρια στο Ιλινόις, η οποία εκτιμά ότι ξοδεύει περίπου 600 δολάρια το μήνα για τρόφιμα για την εξαμελή οικογένειά της. «Έλεγα μήπως αυτό συνοδεύεται και από ένα γαλόνι γάλα;»

Αφού απορρόφησαν τις ιλιγγιώδεις αυξήσεις των τιμών, οι καταναλωτές γίνονται πιο επιφυλακτικοί, πιέζοντας τις πωλήσεις των πάντων, από κατεψυγμένα γεύματα μέχρι τροφές για κατοικίδια ζώα. Για τις 52 εβδομάδες που έληξαν στις 7 Οκτωβρίου, οι συνολικές πωλήσεις τροφίμων στις ΗΠΑ ανά μονάδα είναι μειωμένες κατά 2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Conagra Sean Connolly εκτιμά ότι οι καταναλωτές ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη οικονομική πίεση μαγειρεύοντας περισσότερα γεύματα από το μηδέν, μειώνοντας τα αποθέματα του ντουλαπιού και τρώγοντας περισσότερα περισσεύματα.

«Όταν οι καταναλωτές είναι ευχαριστημένοι, πετούν τα αποφάγια τους στα σκουπίδια»εξηγεί. «Όταν είναι στριμωγμένοι, κρατούν τα αποφάγια τους και προσπαθούν να αποφύγουν να ξοδέψουν χρήματα για το επόμενο γεύμα».

Η Pellettiere λέει ότι αποφεύγει να δοκιμάζει νέα προϊόντα και γεύσεις αυτές τις μέρες, για να αποφύγει να πετάξει το φαγητό. «Ευτυχώς, ο σκύλος είναι πολύ καλός με τα φρούτα και τα λαχανικά», είπε.

Οι προωθητικές ενέργειες

Οι ανησυχίες για τη μείωση του όγκου των πωλήσεων επιβαρύνουν τις τιμές των μετοχών των εταιρειών τροφίμων. Ο υποδείκτης S&P 500 Packaged Foods & Meats έχει υποχωρήσει κατά 19% μέχρι στιγμής φέτος, ενώ ο S&P 500 έχει ανέβει κατά 10%. Ένας υποδείκτης των αμερικανικών εστιατορίων έχει υποχωρήσει κατά 11% τους τελευταίους τρεις μήνες.

Συνολικά, περίπου το 33% των πωλήσεων τροφίμων ανά μονάδα ήταν σε προωθητικές ενέργειες κατά τις τελευταίες 52 εβδομάδες, έναντι 36% τέσσερα χρόνια νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή