Νέα κίνητρα προκειμένου να παράξει η βιομηχανία τον απαραίτητο εξοπλισμό για την πράσινη μετάβαση ετοιμάζει το υπουργείο Ανάπτυξης ενώ έμφαση θα δοθεί στις βιομηχανίες οι οποίες θα διοχετεύσουν τμήμα της επιδότησης που θα λάβουν στην έρευνα και την καινοτομία, σε συνεργασία με ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα.
Αυτά ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας στο συνέδριο του ECONOMIST και ιδιαίτερα για τα κίνητρα που αφορούν στον εξοπλισμό με σκοπό την πράσινη μετάβαση, ως παράδειγμα ανέφερε τις μπαταρίες λιθίου για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα και τους φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα.
Όπως είπε ο υπουργός, για τη συμμόρφωση με τους στόχους ESG απαιτούνται χρήματα και εκπαίδευση και ήδη υπάρχουν εργαλεία και κίνητρα στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής ενώ αναφέρθηκε επιγραμματικά στους άξονες στρατηγικής για να αναπτυχθεί περαιτέρω η ελληνική βιομηχανία αλλά και για να επιτευχθεί ο στόχος για λιγότερες εκπομπές διοξειδίου για τη βιομηχανία.
Κίνητρα για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες ζητά ο Μυτιληναίος
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι, πέρα από τον τουρισμό, έχουμε παραδοσιακούς βιομηχανικούς ομίλους που άντεξαν την κρίση, αυξάνουν τις εξαγωγές τους και δημιουργούν σταθερές θέσεις εργασίας αλλά όπως σημείωσε απαιτείται μία μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη για να προσεγγίσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και η βιομηχανία έχει σημαντικό ρόλο σε αυτό.
Παράγουμε άρματα μάχης, προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας στα μέταλλα, υποθαλάσσια καλώδια, έχουμε τσιμεντοβιομηχανία, και αναβιώνει η ναυπηγοεπισκευή με τα ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας καθώς από το 2018 έχουν επισκευαστεί 500 πλοία, όπως σημείωσε ο υπουργός και αναφέρθηκε στις στοχεύσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για να βοηθήσει την προσπάθεια του ιδιωτικού τομέα.
Οι δράσεις αφορούν στα εξής:
- Περαιτέρω διευκόλυνση της ψηφιοποίησης των διαδικασιών ώστε, τους επόμενους 10 μήνες να μπορεί κάποιος από το γραφείο του να αποκτά τις απαραίτητες άδειες
- Ενίσχυση της σύνδεσης της έρευνας και της καινοτομίας με τη βιομηχανία και την αγορά
- Υποδομές υποδοχής νέων επενδύσεων. Γίνεται μελέτη από τον ΟΟΣΑ για να δημιουργηθεί το πλαίσιο ανάπτυξης καθαρών βιομηχανικών δραστηριοτήτων στην Αττική και ταυτόχρονα σε συνεργασία με την ΕΤΒΑ αναβαθμίζονται τα βιομηχανικά πάρκα της περιφέρειας ενώ θα επικαιροποιηθεί ο νόμος για τα βιομηχανικά πάρκα για να δημιουργηθούν πράσινοι και ψηφιακοί υποδοχείς.
- Μεταρρύθμιση για την αδειοδότηση των τεχνικών επαγγελμάτων.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο