Σε νεότερη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα και της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από το φλέγον ζήτημα των προσφορών.
Πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου είναι να εκσυγχρονιστεί το υπάρχον πλαίσιο, ώστε οι μειώσεις τιμών να έχουν μόνιμο χαρακτήρα και να αποτραπούν φαινόμενα παραπλανητικών εκπτώσεων.
Κύκλοι προσκείμενοι στην ΕΣΕ δηλώνουν απόλυτα σύμφωνοι με την μετάβαση σε ένα καθεστώς που απλοποιεί και φέρνει περισσότερη διαφάνεια στις τιμές, επισημαίνοντας πως «κανείς δεν κερδίζει όταν υπάρχει σύγχυση στον καταναλωτή».
Ξεκαθαρίζουν πως είναι κρίσιμο οι επιχειρήσεις να μπορούν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, και τονίζουν πως στην επόμενη συνάντηση που αναμένεται να έχουν σύντομα με την ηγεσία του υπουργείου, σκοπεύουν να προσέλθουν με συγκεκριμένες λύσεις.
Σκρέκας: Θέλουμε πραγματικές και όχι παραπλανητικές προσφορές και εκπτώσεις
Τι εξετάζει η κυβέρνηση
Πληροφορίες της αγοράς θέλουν την κυβέρνηση μεταξύ άλλων να εξετάζει η προσφορά να λαμβάνει υπόψη τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών, ενώ δεν αποκλείεται η επιβολή πλαφόν στο ποσοστό της έκπτωσης στα επίπεδα του 10%-15%, ώστε να μειωθεί η απόκλιση μεταξύ της πραγματικής και της πλασματικής τιμής.
Το μέτρο αυτό, αν και εφόσον ισχύσει, θα εφαρμοστεί σε μια σειρά προϊόντων όπως απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, χαρτικά, αναψυκτικά, άλευρα και γαλακτοκομικά προϊόντα.
Παρεμβάσεις σχεδιάζονται και στις προσφορές τύπου 1+1. Συγκεκριμένα, λέγεται πως δρομολογείται αγορανομική διάταξη που θα ελέγχει ποια προϊόντα μπορούν να πωληθούν στο πλαίσιο προσφοράς του είδους.
Όλα πάντως δείχνουν πως οι οριστικές αποφάσεις είναι θέμα χρόνου, αφού η κυβέρνηση επιδιώκει να νομοθετήσει πριν το τέλος του έτους, ώστε το νέο πλαίσιο να ξεκινήσει να εφαρμόζεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς.
1.000 προϊόντα με μόνιμη έκπτωση 5%
Η συγκράτηση των τιμών στο Καλάθι των Χριστουγέννων που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή ενόψει της εορταστικής περιόδου είναι ο πρώτος στόχος για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο πλαίσιο της χθεσινής συνάντησης με τον κ. Σκρέκα.
Η μείωση της αξίας θεωρείται δύσκολη υπόθεση. Οι ανατιμήσεις που μεσολάβησαν, όπως λένε κύκλοι της ΕΣΕ ήταν αρκετά μεγάλες και είναι δύσκολο να απορροφηθούν. Σε κάθε περίπτωση, οι λιανέμποροι υποσχέθηκαν πως θα κάνουν το καλύτερο που μπορούν στο μέτρο των δυνατοτήτων τους.
Στο μεταξύ, αυξάνεται ο αριθμός των προϊόντων που εντάσσονται στο μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμών για τουλάχιστον έξι μήνες. Υπολογίζεται πως πλέον αγγίζουν τους 1.000 κωδικούς, κάτι που εκτιμάται πως θα βοηθήσει στην προσπάθεια ανάσχεσης της ακρίβειας.
Latest News
Οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων αντέχουν παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις
Οι εξαγωγές του κλάδου αναπτύχθηκαν τόσο το 2022 -με τη συνολική τους αξία να αυξάνεται από 6,7 δισ. σε 8,1 δισ. ευρώ- όσο και το 2023, καταλήγοντας στα 9,1 δισ. ευρώ
Attica Bank: Ενισχύει αγροδιατροφικές επιχειρήσεις στην Κρήτη
Yποστηρίζει το πρόγραμμα επιτάχυνσης αγροδιατροφικών επιχειρήσεων «Αγροανέλιξη - Farmers of the Future»
Η Sadion Investments του Παπαζήση πούλησε το 5% της Foodlink
Το ποσοστό συμμετοχής της Sadion Investments επί του μετοχικού κεφαλαίου της εκδότριας κατήλθε από 5% σε 0%
Νέα προθεσμιακή κατάθεση με επιτόκιο έως 3% από την Optima bank
Η Optima bank παρουσιάζει μια προθεσμιακή κατάθεση, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της αγοράς και τις προσδοκίες πελατών
Οι 19+1 επισημάνσεις του ΕΒΕΠ στους υποψήφιους Ευρωβουλευτές
Οι προτεραιότητες των ΜμΕ και οι δράσεις των ευρωβουλευτών, που πρέπει να αναπτυχθούν με στόχο την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων
Αύξηση 9,2% στα έσοδα του ΟΤΕ το α' τρίμηνο - Μέρισμα 0,71 ευρώ ανά μετοχή
Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε €877,6 εκατ. λαμβάνοντας ώθηση από τις ισχυρές επιδόσεις στην Ελλάδα.
Αναδιάρθρωση στον Σαράντη - Νέος CEO ο Γιάννης Μπούρας
Τι αναφέρει η εταιρεία
Τα σχέδια Eurobank, Alpha, Εθνικής και Πειραιώς για ανάπτυξη στη ΝΑ Ευρώπη
Έχοντας όλες εξυγιάνει τους ισολογισμούς τους
Ο μοναδικός Έλληνας CEO στο επιχειρηματικό summit του Μακρόν
Τι συζήτησε o επικεφαλής της Sunlight με τον Γάλλο πρόεδρο στο Παλάτι των Βερσαλλιών
Τα «ντεσού» της πώλησης του 5% της Foodlink – Τα σενάρια για τον αγοραστή
Η συναλλαγή πυροδότησε ένα πρωτοφανές ράλι της μετοχής στο ταμπλό