Επιστροφή στα βασικά σημαίνει επιστροφή στο μέλλον. «Οι δημιουργοί έχουν χάσει τον στόχο τους κι έχουν ξεχάσει την αποστολή μας. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να διασκεδάσουμε τον κόσμο κι έπειτα, αν μπορούμε, να τον σώσουμε. Η πρωταρχική δουλειά μας δεν είναι να στείλουμε τα σωστά μηνύματα». Αυτή είναι η κατευθυντήρια γραμμή που έδωσε στους σεναριογράφους του ο ισχυρός άνδρας της Disney, Μπομπ Άιγκερ.

Μιλώντας στην εκδήλωση DealBook Summit που διοργάνωσαν στη Νέα Υόρκη οι «New York Times», ο διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας εταιρείας κινηματογραφικών παραγωγών, υποστήριξε ότι η Disney θέλοντας να υπερασπιστεί σε υπερβολικό βαθμό την πολυπολιτισμικότητα έδωσε προτεραιότητα σε τηλεοπτικές σειρές και ταινίες με μηνύματα που ενόχλησαν ένα μεγάλο μέρος του πολυάριθμου ακροατηρίου της. Παίρνοντας θέση σε κοινωνικά ζητήματα η Disney έχασε δηλαδή κατά κάποιον τρόπο την πολυσυλλεκτικότητά της.

Disney: Το μέλλον περνάει από το streaming

«Διασκεδάσαμε τον κόσμο προάγοντας αξίες και είχαμε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους θετικό αντίκτυπο στον κόσμο. Ο Black Panther είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού που θέλω να πω», είπε ο Άιγκερ. «Μου αρέσει να μπορώ να διασκεδάζω περνώντας ταυτόχρονα θετικά μηνύματα στον κόσμο. Είναι κάτι το φανταστικό αυτό! Αλλά δεν πρέπει να είναι αυτός ο στόχος μας. Όταν επέστρεψα στην εταιρεία, αυτό που πραγματικά προσπάθησα να κάνω ήταν να στρέψω και πάλι την Disney στις ρίζες της».

Και ποιες είναι άραγε οι ρίζες της Disney; Μα… η παραγωγή κερδών. Ο Μπομπ Άιγκερ επέστρεψε πριν από ένα χρόνο στην ηγεσία της εταιρείας σε μια συγκυρία όχι ευχάριστη. Διότι ο παγκόσμιος γίγαντας της ψυχαγωγίας είχε ήδη συσσωρεύσει μια σειρά από εμπορικές αποτυχίες στον κινηματογράφο. Η τελευταία του ταινία υπερηρώων, «The Marvels», μια υπερπαραγωγή 200 εκατ. δολαρίων, ήταν το χειρότερο ξεκίνημα για τη νέα θητεία του Άιγκερ, καθώς εξελίχθηκε σε κορυφαία εμπορική αποτυχία. «Αποτυχημένη είναι και η ταινία κινουμένων σχεδίων Wish, που μόλις κυκλοφόρησε», σημειώνει η Καρολίν Σαλέ της «Le Figaro».

Πολιτικές επιθέσεις

Τα τελευταία χρόνια η Disney έχει βρει πολλές ευκαιρίες για να τοποθετηθεί υπέρ της διαφορετικότητας – οι ήρωες της τελευταίας υπερπαραγωγής Black Panther είναι μαύροι. Έτσι η εδρεύουσα στην Καλιφόρνια εταιρεία βρέθηκε στο στόχαστρο υπερσυντηρητικών πλην εξόχως επιδραστικών προσωπικοτήτων της αμερικανικής πολιτικής σκηνής, όπως είναι ο κυβερνήτης της Φλόριντα και διεκδικητής του χρίσματος των Ρεπουμπλικανών για τις προεδρικές εκλογές της επόμενης χρονιάς, Ρον ΝτεΣάντις.

Ο ΝτεΣάντις κατηγόρησε την Disney ότι έγινε «πράκτορας του αφυπνισμένου καπιταλισμού». Και ότι θέλοντας να επιβάλει «αξίες κοινωνικής αφύπνισης» έχει φέρει σε αμηχανία μέρος του κοινού της, που αποξενωμένο της γυρίζει πλέον την πλάτη. Όντως, η εταιρεία που έστησε πριν από 100 ακριβώς χρόνια ο Γουόλτ Ντίσνεϊ ήταν κάποτε η τέταρτη δημοφιλέστερη επωνυμία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πλέον έχει γίνει ένα από τα πιο μισητά εμπορικά σήματα για τους Αμερικανούς, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο από την Axios-Harris.

«Παίρνοντας θέση σε κοινωνικά ζητήματα χαρακτηρίστηκε κατά τρόπο που δεν άφησε κανέναν ικανοποιημένο. Χαρακτηρίστηκε πολύ φιλελεύθερη από κάποιους, όχι αρκετά ριζοσπαστική από άλλους», γράφει χαρακτηριστικά η ρεπόρτερ του «Figaro».

Κινητοποίηση των μετόχων

Οι αλλεπάλληλες εμπορικές αποτυχίες και η κατακρήμνιση της κερδοφορίας μιας εισηγμένης εταιρείας δεν θα άφηνε βέβαια αδιάφορους τους μετόχους. Η χρηματιστηριακή αξία της Disney μειώθηκε κατά το ήμισυ από το Μάρτιο του 2021. «Από το Φεβρουάριο που δώσαμε στη νέα διοίκηση την ευκαιρία να αποδείξει ότι μπορεί να ‘γυρίσει το πλοίο’, οι μέτοχοι έχασαν περίπου 70 δισ. δολάρια», δήλωσε προ ημερών ο ακτιβιστής επενδυτής Νέλσον Πελτζ.

Η εταιρεία επενδύσεων του Πελτζ, Trian Fund Management, έχει τοποθετήσει 3 δισ. δολάρια στη μετοχή της Disney και απαιτεί αρκετές θέσεις στο διοικητικό της συμβούλιο. «Η εμπιστοσύνη των επενδυτών έχει κλονιστεί, βασικά ερωτήματα στρατηγικής έχουν ανακύψει για την εταιρεία, ακόμη και ο διευθύνων σύμβουλος της Disney αναγνωρίζει ότι οι προκλήσεις για τον όμιλο είναι μεγαλύτερες από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως», είπε ο Πελτζ.

Οι τρεις προτεραιότητες

Με πρωτοβουλία του Μπομπ Άιγκερ οι συσκέψεις κορυφής στην Disney διαδέχονται η μία την άλλη. Τις τελευταίες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος συνόψισε τις τρεις προτεραιότητες για το 2024, προκειμένου να καταφέρει ο όμιλος να ανακαλύψει και να αποκτήσει ξανά τη μαγεία που είχε: η επέκταση των θεματικών πάρκων, η ανάπτυξη μιας πλήρους υπηρεσίας ροής του καλωδιακού καναλιού ESPN και η βελτίωση της δραστηριότητας των κινηματογραφικών στούντιο. Η συγγραφή και προώθηση δηλαδή σεναρίων με λιγότερα κοινωνικά μηνύματα και περισσότερη «απολιτίκ» ψυχαγωγία. Επιστροφή στα βασικά, με άλλα λόγια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή