Μήνες μελετούσαν τα επιτελεία του προεδρικού μεγάρου και της κυβέρνησης της Γαλλίας τρόπους για να πραγματωθεί η προεκλογική υπόσχεση του «εκδημοκρατισμού της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος», που είχε δώσει ο Εμανουέλ Μακρόν. Τελικά το σχέδιο εκπονήθηκε και ανακοινώθηκε Χριστουγεννιάτικα, για να ισχύσει από την καινούργια χρονιά.
Ήδη από σήμερα, Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου, άνοιξε στο Διαδίκτυο η πλατφόρμα όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται πώς θα ενταχθούν στο πρόγραμμα της κοινωνικής χρηματοδοτικής μίσθωσης, ώστε με περίπου 100 ευρώ το μήνα να μετακινούνται ηλεκτρικά.
Μακρόν: Θα ανακτήσουμε τον έλεγχο των τιμών ενέργειας ως το τέλος του έτους
Στην πλατφόρμα mon-leasing-electrique.gouv.fr οι μόνιμοι κάτοικοι Γαλλίας θα μπορούν να πληροφορούνται κατ’ αρχάς αν είναι επιλέξιμοι για τη μακροχρόνια ενοικίαση οχήματος με μπαταρία, καινούργιου ή μεταχειρισμένου, που θα κοστίζει περίπου 100 ευρώ το μήνα.
Τα κριτήρια της επιλεξιμότητας είναι βέβαια γνωστά: ο δικαιούχος πρέπει να δηλώνει ετήσιο εισόδημα μικρότερο των 15.400 ευρώ και να αποδεικνύει ότι διανύει περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα το χρόνο με το ΙΧ του ή ότι διαμένει τουλάχιστον 15 χιλιόμετρα μακριά από το χώρο εργασίας του. Η αρχική ιδέα να οριστούν και κριτήρια εντοπιότητας ή κοινωνικοεπαγγελματικής τάξης απορρίφθηκε.
Μόνο made in Europe
Μετά από το πρώτο αυτό βήμα, όσοι πληρούν τα κριτήρια από τον Ιανουάριο θα μπορούν να επιλέξουν και να κάνουν κράτηση ενός οχήματος στον ιστότοπο μιας από τις εταιρείες leasing που έχουν εγκριθεί από το κράτος για την παροχή κοινωνικής μίσθωσης.
Οι τιμές χρηματοδοτικής μίσθωσης του αυτοκινήτου θα διαφέρουν βέβαια, ανάλογα με το μοντέλο. Κάποια θα διατίθενται με μίσθωση χαμηλότερη των 100 ευρώ το μήνα – στην επιδότηση δεν συμπεριλαμβάνεται η ασφάλιση του αυτοκινήτου. Άλλα μοντέλα θα διατίθενται λίγο ακριβότερα. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα χρειαστεί όσοι επιλεγούν και μπουν στο πρόγραμμα να προκαταβάλουν την πρώτη μηνιαία πληρωμή.
Πολλά είναι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα έχει να διαλέξει ο δικαιούχος. Η γαλλική κυβέρνηση ωστόσο, έχει θέσει ως όρο τα αυτοκίνητα αυτά να παράγονται στη Γαλλία ή στην υπόλοιπη Ευρώπη. Και επίσης να έχουν κατά την κατασκευή τους χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα. Αυτό σημαίνει ότι θηριώδη ηλεκτροκίνητα SUV δεν θα μετέχουν στο πρόγραμμα.
Δέκα μοντέλα διαθέσιμα
«Η επιλογή των οχημάτων από τις κυβερνητικές υπηρεσίες είναι εξάλλου ο λόγος για τον οποίο καθυστέρησε να τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα κοινωνικής μίσθωσης», γράφει η οικονομική εφημερίδα «Les Echos». Διότι δεν είναι και πολλά τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Εν πάση περιπτώσει, στη λίστα των αυτοκινήτων που μπορεί να αποκτήσει κανείς με το προνομιακό, κρατικά επιδοτούμενο leasing είναι το Twingo ZE και το Megane E-tech της Renault και επίσης οκτώ ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Stellantis, από τις φίρμες Citroën (συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου ëC3), Peugeot (συμπεριλαμβανομένου του δημοφιλούς e-208), Fiat, Jeep και Opel.
Τα δέκα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα από τον Ιανουάριο του 2024 και η επιδότηση της γαλλικής κυβέρνησης για τη χρηματοδοτική μίσθωσή τους έχει οριστεί στις 13.000 ευρώ συνολικά ανά όχημα. Ένα προβληματάκι στην όλη υπόθεση είναι ότι η ζήτηση αναμένεται να είναι πολύ μεγάλη, ενώ η προσφορά μικρή.
Μόνο 20.000 με 25.000 δικαιούχοι το 2024
Ο αριθμός των αγοραστών με leasing θα είναι αρκετά περιορισμένος την επόμενη χρονιά καθώς, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του γαλλικού τύπου, οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες δεν θα επιλέξουν περισσότερους από 20.000 έως 25.000 φακέλους δικαιούχων της επιδοτούμενης ηλεκτροκίνησης.
Το 2025 προβλέπεται να είναι διπλάσιος ο αριθμός των φακέλων που θα επιλεγούν. Τον περασμένο Μάιο ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον μιλώντας στο ραδιοσταθμό France Info είχε ανακοινώσει ότι από το μέτρο του κοινωνικού leasing υπολογίζεται ότι θα επωφεληθούν περίπου 100.000 άτομα στη χώρα. Αν υποτεθεί ότι τόσοι περίπου είναι οι δικαιούχοι, τότε το 2024 μόνο ένας στους πέντε ή ένας στους τέσσερις θα αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Latest News
Rolls Royce: Επεκτείνει εργοστάσιο για να παράγει με πιο... αργό ρυθμό αυτοκίνητα
Από το 2020, οι πωλήσεις της Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 17%, φτάνοντας το ρεκόρ των 6.032 οχημάτων πέρυσι
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023