Εξανεμίζονται, λόγω καθυστερησης στις σχετικές αναζητήσεις, οι ελπίδες να βρεθεί η αιτία της φονικής έκρηξης, μετά την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη στα τέλη Φεβρουαρίου 2023, που φαίνεται να αύξησε σημαντικά τον αριθμό των νεκρών της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Παρά την αναλυτική έρευνα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛΑΣ στις καταγραφές καμερών του σιδηροδρομικού δικτύου δεν βρέθηκαν παρά μόνο ένα- δύο πλάνα σε προγενέστερο χρόνο , της εμπορικής αμαξοστοιχίας (ΣΣ τα οποία αποκαλύπτει το in) που συγκρούστηκε με την επιβατική Intercity 62 στην θέση «Ευαγγελισμός».
Κι έτσι δεν μπορεί να διαπιστωθεί, όπως είχαν ζητήσει οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων αν το εμπορικό τρένο που είχε ξεκινήσει από την Θεσσαλονίκη μπορεί να είχε παράνομο φορτίο με εύφλεκτα υλικά . Κι αυτό με το δεδομένο ότι σε διάφορα τμήματα των δύο τρένων είχε βρεθεί η ουσία ξυλόλιο που χρησιμοποιείται για την νόθευση καυσίμων.
Τι ανέφεραν στο πόρισμα οι πραγματογνώμονες
Το ενδιαφέρον λοιπόν των νομικών εκπροσώπων και των διορισμένων πραγματογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών έχει εστιασθεί στους λόγους που προκλήθηκε η έκρηξη, μετά την σφοδρή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με τους νεότερους υπολογισμούς περίπου 28-30 επιβάτες της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας κάηκαν , κι από αυτούς εκτιμάται ότι οι 6-8 ζωντανοί!
Όπως ανέφεραν στο πόρισμα τους οι πραγματογνώμονες που διόρισαν οι δικαστικές αρχές «η φωτιά που προκλήθηκε αμέσως μετά την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών οφείλει την έναρξή της στις ηλεκτρικές εκκενώσεις που δημιουργήθηκαν από την κοπή των καλωδίων τροφοδοσίας των ηλεκτραμαξών, ονομαστικής τάσης 25000 Volt, σε συνδυασμό με το εκνέφωμα (ΣΣ σπρει) του ελαίου ψύξης των μετασχηματιστών ισχύος των ηλεκτραμαξών που δημιουργήθηκε κατά την σύγκρουση.» Όμως αυτός ο συσχετισμός της εκρηξης με το έλαιο ψύξης των μετασχηματιστών των τραίνων δεν έγινε αποδεκτός σε πρόσφατη έγγραφη απάντηση της κατασκευάστριας εταιρείας Siemens.
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Έτσι με το δεδομένο ότι στα επίσημα παραστατικά που παρουσίασε ο ΟΣΕ δεν εμφανιζόταν να υπάρχει «εύφλεκτο» φορτίο (ΣΣ όπως δεξαμενές καυσίμων ) στην εμπορική αμαξοστοιχία που ξεκίνησε από τον σταθμό της Θεσσαλονίκης ζητήθηκε να γίνει εξέταση των καταγραφών των καμερών του σιδηροδρομικού δικτύου της πορείας της εμπορικής αμαξοστοιχίας από την Θεσσαλονίκη προς το σημείο της μοιραίας σύγκρουσης στα Τέμπη.
Αυτό το οπτικό υλικό που αφορά την πορεία του εν λόγω τρένου δεν είχε ζητηθεί αρχικά. Η έρευνα είχε εστιασθεί στα βίντεο της πορείας αλλά και των στάσεων της επιβατικής αμαξοστοιχίας για να διαπιστωθεί ποιοι επιβάτες είχαν επιβιβασθεί σε ποιον σταθμό κι άλλα ζητούμενα της διερεύνησης του τραγικού συμβάντος.
Κι έτσι όταν ζητήθηκαν αρκετές εβδομάδες αργότερα και τα βίντεο των διελεύσεων από σταθμούς και της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχαν διαγραφεί αυτομάτως (μετά από την παρέλευση λίγων ημερών) προκειμένου να εγγράφονται τα νεότερα δεδομένα από τις κάμερες κοκ
Ωστόσο στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛΑΣ υπήρξε μια τελευταία προσπάθεια μήπως ανευρισκόταν στους σκληρούς δίσκους του συστήματος καταγραφής κάποιο διευκρινιστικό «αποκαλυπτικό» πλάνο της εμπορικής αμαξοστοιχίας Αυτή η έρευνα έδωσε κάποια καρέ με τις δύο μηχανές σταματημένες στον σταθμό Θεσσαλονίκης αρκετά πριν την αναχώρηση, όμως δεν βρέθηκε ούτε ένα καρέ που να δείχνει τα βαγόνια και το φορτίο. Συρρικνώνοντας τα περιθώρια ώστε να διαπιστωθεί τι πραγματικά είχε συμβεί στο δραματικό συμβάν πριν από 11 μήνες.
Πηγή: in.gr
Latest News
Το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου του Βήματος για τα 50 χρόνια Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής
Το πρόγραμμα του συνεδρίου που διοργανώνει το BHMA σε συνεργασία με το Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στις 12 και 13 Δεκεμβρίου για την πορεία της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής στα 50 χρόνια της Μεταπολίτευσης – Ζωντανή κάλυψη από το κανάλι του Βήματος στο YouTube
Την Πέμπτη ανακοινώνει ο Μακρόν το όνομα του νέου πρωθυπουργού
Σύμφωνα με πληροφορίες του Γαλλικού Πρακτορείου , ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δεν πρόκειται να παρουσιάσει απόψε τον νέο πρωθυπουργό
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Κρούγκμαν: Αποσύρεται μετά από 25 χρόνια ως αρθρογράφος των New York Times
Την είδηση μοιράστηκε η συντάκτρια της στήλης Opinion Kathleen Kingsbury
«Διαστημική» άνοδος για τη SpaceX - Στα 350 δισ. δολ. η αποτίμηση
Η εκρηκτική αποτίμηση, εδραιώνει την ιδιότητα της SpaceX ως την πιο πολύτιμη ιδιωτική νεοφυή επιχείρηση στον κόσμο
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Το πολύπλοκο τοπίο στη Συρία αλλάζει το χάρτη στη Μέση Ανατολή
Εξαιρετικά πολύπλοκο είναι το τοπίο στη Συρία, στη μετά Άσαντ εποχή, με Ισραήλ, και Τουρκία, να παίρνουν θέση συνδιαμορφωτή των εξελίξεων.
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
Η κυβέρνηση Μπάιντεν «αποχαιρετά» τη Ρωσία με νέα πακέτο κυρώσεων - Στόχος ξανά το πετρέλαιο
Οι ΗΠΑ έχουν επίσης προχωρήσει σε αύξηση της στρατιωτικής και οικονομικής στήριξης προς την Ουκρανία
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Πρώην αρραβωνιαστικιά του γιου του Τραμπ – Ποια είναι η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ αναλαμβάνει πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα – «Πιστή σύμμαχος και φίλη», αναφέρει ο Τραμπ