Τουλάχιστον δώδεκα δεξαμενόπλοια φορτωμένα με 10 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου ποιότητας Sokol έχουν αποκλειστεί στα ανοικτά των ακτών της Νότιας Κορέας εδώ και εβδομάδες, εξαιτίας κυρώσεων και ζητημάτων πληρωμών των ΗΠΑ, σύμφωνα με δύο traders και στοιχεία ναυτιλίας, που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.
Οι όγκοι, που αντιστοιχούν σε 1,3 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, αντιπροσωπεύουν την παραγωγή για περισσότερο από ένα μήνα του έργου Sakhalin-1, κάποτε μια εμβληματική επιχείρηση της αμερικανικής Exxon Mobil, η οποία έφυγε από τη Ρωσία μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
Το Sakhalin-1 ήταν μια από τις πρώτες μετασοβιετικές συμφωνίες στη Ρωσία που έγιναν στο πλαίσιο μιας συμφωνίας κατανομής της παραγωγής. Όταν η Exxon Mobil αποχώρησε το 2022, η παραγωγή έπεσε σχεδόν στο μηδέν και έκτοτε δεν έχει ανακάμψει πλήρως.
Δυσκολίες
Οι δυσκολίες στην πώληση του Sokol αποτελούν μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει η Μόσχα από τότε που η Δύση επέβαλε κυρώσεις και μια από τις πιο σοβαρές διαταραχές στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου τα τελευταία δύο χρόνια.
Η Ουάσιγκτον έχει δηλώσει ότι θέλει κυρώσεις για να μειώσει τα έσοδα του προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν και της πολεμικής του μηχανής στην Ουκρανία, αλλά να μην διαταράξει τις ροές ρωσικής ενέργειας στις παγκόσμιες αγορές.
Πέρυσι, οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν κυρώσεις σε πολλά πλοία και εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά Sokol.
Το Reuters γράφει ότι από την Παρασκευή, 14 πλοία φορτωμένα με Sokol είχαν κολλήσει γύρω από το λιμάνι Yosu της Νότιας Κορέας, συμπεριλαμβανομένων 11 πλοίων Aframax και τριών πολύ μεγάλων πλοίων αργού (VLCCs), σύμφωνα με στοιχεία της LSEG, της Kpler και των εμπόρων.
Ο όγκος που αποθηκεύεται στα δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύει 45 ημέρες παραγωγής από το Sakhalin-1, που έχει μέση παραγωγή 220.000 βαρελιών την ημέρα (bpd).
Τα υπερδεξαμενόπλοια (VLCCs) La Balena, Nireta και Nellis με περίπου 3,2 εκατομμύρια βαρέλια (430.000 μετρικούς τόνους), επί του παρόντος κοντά στο Yosu της Νότιας Κορέας, λειτουργούν ως πλωτός χώρος αποθήκευσης για τη ρωσική κατηγορία πετρελαίου, ανέφεραν πηγές του Reuters και δείχνουν ναυτιλιακά δεδομένα Kpler και LSEG .
Τα VLCC δέχονταν προηγουμένως πετρέλαιο από πολλά πλοία Aframax μέσω πλοίου σε πλοίο, έδειξαν τα δεδομένα. Η προμήθεια όγκων πετρελαίου από μικρότερα πλοία σε μεγαλύτερα μπορεί να εξοικονομήσει φορτία.
Latest News
Από 1η Μαΐου το θερινό νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος
Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε την έναρξη του νυχτερινού οικιακού τιμολογίου της θερινής περιόδου
Υπογειοποίηση εναέριων δικτύων μέσης και χαμηλής τάσης στην Πεντέλη
Στο ΕΣΠΑ το σχετικό έργο
Παγκόσμια κυριαρχία των ΗΠΑ στο LNG - Πότε ξεκινά το όγδο εργοστάσιο παραγωγής
Οι ΗΠΑ εδραιώνονται πλέον ο μεγαλύτερος προμηθευτής LNG στον κόσμο
Τουρκία και ExxonMobil ετοιμάζουν deal πολλών δισ. δολαρίων στο LNG
Η Τουρκία επιδιώκει να δημιουργήσει ένα «νέο χαρτοφυλάκιο εφοδιασμού» που θα την κάνει λιγότερο εξαρτημένη από οποιονδήποτε μεμονωμένο εταίρο,
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πώς θα διαμορφωθούν τα τιμολόγια ρεύματος τον Μάιο
Σύμμαχος των καταναλωτών είναι κατά κύριο λόγο οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Game changer για την αγορά πετρελαίου ο σχιστόλιθος των ΗΠΑ
Η αναταραχή στη Μέση Ανατολή δεν αποτελεί πλέον τέτοια απειλή για τους καταναλωτές βενζίνης στον κόσμο
Exxon: Χαμηλότερη κερδοφορία από τις προσδοκίες - Βουτιά στα κέρδη από καύσιμα
Τα αποτελέσματα της Exxon επηρεάστηκαν από τις χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου και τα συμπιεσμένα περιθώρια διύλισης
Βουτιά 22% στα καθαρά κέρδη της Total - Πλήγμα από τις χαμηλές τιμές στο αέριο
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για τους τρεις πρώτους μήνες του 2024 ανήλθαν σε 5,1 δισ. δολάρια
Υποχωρούν οι τιμές ρεύματος στην ΕΕ - Πρωταθλήτρια στις μειώσεις η Ελλάδα [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat για το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας