Παρελθόν θα αποτελούν τα επόμενα χρόνια οι σταθμοί διοδίων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Καθώς θα επεκταθούν τα ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία θα λειτουργούν με χιλιομετρική χρέωση, θα μπει ένα τέλος στους σταθμούς πάνω στο δρόμο.
Η χιλιομετρική χρέωση, που θα είναι και δικαιότερη για τους οδηγούς, θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, εξαιρουμένης μόνο της Αττικής Οδού.
Πώς θα λειτουργούν τα νέα διόδια
Τα διόδια έτσι όπως τα γνωρίζουμε σήμερα θα σταματήσουν να λειτουργούν και οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.
Σκοπός είναι να εξασφαλιστεί η μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών οδηγών, οι οποίοι αυτή τη στιγμή καταβάλλουν ένα προκαθορισμένο -και υψηλό θα έλεγε κανείς- αντίτιμο, ανεξάρτητα από τα πόσα χιλιόμετρα έχουν διανύσει.
Στην Ολυμπία Οδό τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Τονίζεται ότι το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή στα διόδια, ενώ παρελθόν θα αποτελούν και οι ουρές.
Η Ολυμπία Οδός και ο ΒΟΑΚ
Σημειώνεται ότι ήδη τα ηλεκτρονικά διόδια εφαρμόζονται πιλοτικά στην Ολυμπία Οδό, ενώ ένας από τους πρώτους αυτοκινητόδρομους που θα τα λάβουν θα είναι και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, που αναμένεται να είναι έτοιμος στο σύνολό του μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Στην Ολυμπία Οδό ειδικότερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Ο πομποδέκτης της εταιρείας, που έχουν προμηθευτεί οι οδηγοί, διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες εγκατεστημένους στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου και το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Σε περίπτωση που εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε.
Βαθιά βάζουν το χέρι στην τσέπη οι οδηγοί
Για την ώρα πάντως, οι οδηγοί βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού από τ0 2024 έκανε «ποδαρικό» με αυξήσεις στα διόδια.
Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν οι τιμές των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους Πατρών – Αθηνών, Αντιρρίου – Ιωαννίνων και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου – Σπάρτης, καθώς και στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Αναφέρεται ενδεικτικά ότι στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών, με βάση τις νέες τιμές, όπως ανακοινώθηκαν από την «Ολυμπία Οδό», το ταξίδι Πάτρα – Αθήνα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώθηκε στα 12,60 ευρώ (από τα 11,80 ευρώ).
Στον μετωπικό σταθμό της Ελευσίνας, για τα δίκυκλα και τρίκυκλα η τιμή αυξήθηκε στα 1,60 ευρώ, για τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα στα 2,30 ευρώ, για τα φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., στα 5,80 ευρώ και για φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., στα 8,10 ευρώ.
Τέλος, στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου – Ιωαννίνων, με βάση τις νέες τιμές, που ανακοινώθηκαν από την «Νέα Οδό», το ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται πλέον στα 13,70 ευρώ (από τα 12,75 ευρώ).
Πηγή: in.gr
Latest News
Φρένο στις αυξήσεις των ενοικίων - Η απόφαση Θεοδωρικάκου για τις εμπορικές μισθώσεις
Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος ικανοποίησε το αίτημα των εμπόρων για τα ενοίκια στα επαγγελματικά ακίνητα
Κέρδη 213,7 εκατ. σε 1,5 χρόνο για το Υπερταμείο - Τι περιλαμβάνει το σχέδιο
Πώς κινήθηκαν οι οι θυγατρικές στις οποίες άλλαξε διοίκηση
Θεοδωρικάκος: Κάνουμε πράξη ένα νέο πιο παραγωγικό μοντέλο για την οικονομία
Εθνική αναγκαιότητα και εθνική πολιτική να ενισχυθούν βιομηχανία, μεταποίηση και εξαγωγές
Πληρώνεται το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις
Το μεταφορικό ισοδύναμο ανέρχεται στα 25,9 εκατ. ευρώ και αφορά στις μετακινήσεις επιβατών από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους
Κομισιόν: Η Ελλάδα στις 8 χώρες της ΕΕ που ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε χωρίς επιφυλάξεις
Ο ελληνικός προϋπολογισμός θεωρείται πως συμμορφώνεται πλήρως προς τις δημοσιονομικές συστάσεις και τα όρια ανώτατων δαπανών
Υπερταμείο: Ερχεται νέο Επενδυτικό Ταμείο - Στο ΧΑ ο ΟΚΑΑ, «πακέτο» σε ιδιώτες τα 22 αεροδρόμια
Ο CEO Γρηγόρης Δημητριάδης παρουσίασε τους στοχους του Υπερταμείου 2025 – 2027 – Υποψήφιος και για την νέα διοίκηση
Αμετάβλητος στο 2,4% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο [πίνακες]
Ποιοι είδη διατροφής είναι φθηνότερα - Σημαντική αύξηση των τιμών στην ένδυση
Αρχίζει την Τετάρτη στην Ολομέλεια η συζήτηση για τον προϋπολογισμό - Την Κυριακή η ψηφοφορία
Το νομοσχέδιο με τίτλο «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2025» έχει ήδη γίνει δεκτό, κατά πλειοψηφία, από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής
Στουρνάρας: Αναχρονιστική η διάκριση «αριστερά – δεξιά» – Πολιτική συναίνεση για τις μεταρρυθμίσεις
«Στις σύγχρονες δημοκρατίες, η κρίσιμη διαφορά βρίσκεται μεταξύ φιλελεύθερων και λαϊκίστικων πολιτικών», είπε ο Γιάννης Στουρνάρας
«Οι αγορές ομολόγων έχουν λάβει το μήνυμα» - Το μήνυμα Μητσοτάκη στο Capital Link Forum
«Η Ελλάδα βρίσκεται σε τροχιά για ένα νέο ορόσημο: την αναβάθμιση του Χρηματιστηρίου Αθηνών σε καθεστώς ανεπτυγμένης αγοράς»