Δύο από τις κορυφαίες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο, η Danone και η Nestle, δήλωσαν την Πέμπτη ότι θα επιβραδύνουν τις αυξήσεις των τιμών το 2024 μετά από δύο χρόνια αυξήσεων που ώθησαν πολλούς αγοραστές να αναζητήσουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις για βασικά αγαθά όπως το γιαούρτι και ο καφές, αναφέρει το Reuters.

Αλλά η γαλλική Danone, στην οποία ανήκουν εμπορικά σήματα όπως τα νερά Evian και Badoit και το γιαούρτι Activia, προειδοποίησε ότι οι τιμές θα εξακολουθήσουν να αυξάνονται, επικαλούμενη την ανάγκη αντιστάθμισης του εργατικού κόστους και των τιμών αποστολής.

Πληθωρισμός τροφίμων: Οι συνέπειες των ανατιμήσεων στα εισοδήματα

Η Nestle δήλωσε ότι βλέπει μικρότερο αντίκτυπο από το κόστος μεταφοράς από ό, τι τα προηγούμενα χρόνια, αν και υπήρξε κάποια πίεση από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

Τα σχόλιά τους ακολουθούν τη βρετανική ανταγωνίστρια Unilever, την εταιρεία των παγωτών Ben & Jerry’s και του σαπουνιού Dove, η οποία δήλωσε επίσης αυτό το μήνα ότι οι αυξήσεις των τιμών, οι οποίες έχουν συμβάλει στην τροφοδότηση μιας παρατεταμένης κρίσης κόστους ζωής, θα αρχίσουν να μειώνονται.

Για να εξηγήσει τις υψηλότερες τιμές, η βιομηχανία συσκευασμένων προϊόντων έχει επικαλεστεί αυξήσεις στο κόστος εισροών που ξεκίνησαν με την πανδημία COVID-19, η οποία μπλόκαρε τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, και επιδεινώθηκαν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πριν από δύο χρόνια.

Η αντίδραση των καταναλωτών

«Είχαμε να δούμε τέτοιου είδους πληθωρισμό από το 1973, 1974», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle Μάρκ Σνάϊντερ σε τηλεφωνική επικοινωνία με δημοσιογράφους την Πέμπτη. Η ελβετική εταιρεία, παραγωγός των κύβων ζωμού Maggi, των γκοφρετών σοκολάτας KitKat και του καφέ Nescafe, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο.

Καθώς τα πάντα, από το ηλιέλαιο μέχρι τα ναύλα, έχουν γίνει πιο ακριβά, οι διαμάχες μεταξύ των λιανοπωλητών και των εταιρειών καταναλωτικών αγαθών έχουν αυξηθεί. Οι κυβερνήσεις έχουν επικρίνει τις αυξήσεις των τιμών και ορισμένες από τις υπεύθυνες εταιρείες, κυρίως στη Γαλλία.

Οι ανησυχίες ότι οι εταιρείες ωθούν τις αυξήσεις των τιμών σε υπερβολικό βαθμό, ιδίως καθώς η κρίση του κόστους ζωής βοηθά τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας των αλυσίδων λιανικής πώλησης να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς, οδήγησαν ορισμένους επενδυτές και αναλυτές να ζητήσουν να δοθεί έμφαση στο μάρκετινγκ και την καινοτομία.

Με πολλούς καταναλωτές να αντικαθιστούν τα δαπανηρά επώνυμα προϊόντα με φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever Χάϊν Σουμάχερ δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η «ανταγωνιστικότητα της εταιρείας του παραμένει απογοητευτική».

Η επίδραση του πληθωρισμού

Αυτό το τρίμηνο, ωστόσο, οι εταιρείες δήλωσαν ότι οι τιμές θα αυξηθούν το 2024 με πολύ βραδύτερο ρυθμό, καθώς θα αναπληρώνουν το υψηλότερο κόστος.
Τα συνολικά ποσοστά πληθωρισμού έχουν μειωθεί απότομα και πολλές κεντρικές τράπεζες αναμένεται να αρχίσουν να μειώνουν τα επιτόκια φέτος.
«Οι τιμές θα είναι πολύ χαμηλότερες φέτος από ό,τι πέρυσι», δήλωσε ο Μ. Σνάιντερ της Nestle.

«Η ανάπτυξη που θα προχωρήσει φέτος θα είναι πολύ περισσότερο βασισμένη στον όγκο και το μείγμα», πρόσθεσε, λέγοντας ότι αυτό θα είναι πιθανότατα «αρκετά καθολικό».

Οι μετοχές της Nestle διαπραγματεύονται με 19 φορές τα μελλοντικά κέρδη για τους επόμενους 12 μήνες – υψηλότερα από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές της Unilever, Danone και Reckitt Benckiser.

Αλλά αυτός ο δείκτης PE, που χρησιμοποιείται ευρέως στις χρηματοπιστωτικές αγορές για να μετρήσει τη σχετική αξία των μετοχών, βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδό του από το 2019.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Danone, Αντουάν ντε Σεντ Αφρίκ , δήλωσε κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης για τα κέρδη ότι «βρισκόμαστε σε έναν κόσμο επιβράδυνσης του πληθωρισμού», αλλά ότι θα εξακολουθήσει να υπάρχει «μεταβλητότητα». Πρόσθεσε, πάντως, ότι αυτό θα είναι διαφορετικό ανά περιοχές και πως «η Βόρεια Αμερική είναι το μέρος όπου πήραμε τις πρώτες αυξήσεις τιμών και εκεί βλέπουμε την ταχύτερη εξομάλυνση».

Ανοδος για τη Danone

Οι μετοχές της Danone έχουν υπεραποδώσει σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές μετοχές καταναλωτικών αγαθών κατά το τελευταίο έτος, σημειώνοντας άνοδο 18%. Εν τω μεταξύ, η Nestle, η οποία έχασε τις εκτιμήσεις για τις πωλήσεις την Πέμπτη, υποχώρησε κατά 10% την περίοδο αυτή, υπολειπόμενη της κλαδικής πτώσης κατά 5%.

Ο Χ. Σουμάχερ της Unilever δήλωσε αυτό το μήνα ότι αναμένει ότι ο πληθωρισμός θα επιστρέψει σε «φυσιολογικά επίπεδα … μεταξύ 2,5-3%” το 2024.
«Πιστεύουμε ότι είναι λογικό να μετριάσει η τιμολόγηση – το κλειδί για τις εταιρείες θα είναι να φτάσουν σε ένα πιο ισορροπημένο μείγμα όγκου και τιμολόγησης”, δήλωσε ο διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Aviva, Ρίτσαρντ Σαλντάνα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή