Σχεδόν ένας χρόνος κλείνει από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας.
Τέμπη: Σε απολογία για την 717 καλεί 23 άτομα η Ευρωπαία Ανακρίτρια
Εχθές οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Οικογενειών Θυμάτων Δυστυχήματος Τεμπών, μέσω του κ. Χρήστου Κωνσταντινίδη, παρέδωσαν στις Ανακριτικές Αρχές της Λάρισας, προκειμένου να αξιοποιηθεί αλλά και να ενσωματωθεί στη σχετική δικογραφία, το τελικό πόρισμα του ειδικού πραγματογνώμονα σε θέματα πυρκαγιών και ορισθέντα ως Τεχνικού Συμβούλου του Συλλόγου, Βασίλειου Κοκοτσάκη.
Το τελικό πόρισμα φέρνει στο φως το neakriti.gr με τις διαπιστώσεις του κ. Κοκοτσάκη να είναι άκρως αποκαλυπτικές τόσο για την έκρηξη που ακολούθησε μετά τη σφοδρή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, όσο και για όσα έπρεπε να γίνουν και δεν έγιναν κατά τη διερεύνηση της τραγωδίας.
Τα βασικά σημεία
Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων ο τεχνικός σύμβουλος:
1. «Ο χώρος ‘μολύνθηκε’ γιατί πέραν των απολύτως απαραίτητων εργασιών διευθέτησης για επιχειρησιακούς λόγους που αναγκαστικά έγιναν, αλλοιώθηκε κιόλας αφού ικανή έκταση περίπου 2 στρεμμάτων μπαζώθηκε με φερτά υλικά όπως χαλίκια και μπετόν.
Κυρίως όμως το σημείο στο οποίο είχαν καταπέσει τμήματα (συντρίμμια) της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αλλά και απόβλητα ή κατάλοιπα καύσης παρασυρμένα από τα νερά πυρόσβεσης, ίσως όμως και βιολογικό υλικό ανθρώπων, μπαζώθηκε με επιμελή και μόνιμο τρόπο, δηλαδή αφαίρεση του χώματος σε ικανό βάθος, πάχτωση του με χοντρά εμποτισμένα χαλίκια λατομείου και κάλυψη με σκυρόδεμα επίσης ικανού πάχους.
Η ενέργεια αυτή δυσχεραίνει αν δεν αποκλείει κιόλας την έρευνα στο σημείο εκείνο και κυρίως την λήψη δειγμάτων που ίσως βοηθούσαν στην διαφώτιση αρκετών από τα ερωτήματα της έρευνας.
2. Όσο η έρευνα είναι σε εξέλιξη, όλα τα υλικά, αντικείμενα κλπ. που καθ’ οιονδήποτε τρόπο συμμετείχαν στην εκδήλωση του συμβάντος, θεωρούνται πειστήρια και ως τέτοια πρέπει αντιμετωπίζονται. Πέραν των άλλων τυπικών και ουσιαστικών μέτρων που πρέπει να λαμβάνονται, είναι και αυτό (κύριο) της διαφύλαξης και προστασίας.
Τα συγκεκριμένα αντικείμενα-πειστήρια (συντρίμμια, χώματα) που μετακινήθηκαν από τον τόπο του συμβάντος έπρεπε να διαφυλαχτούν και προστατευτούν τόσο από τις καιρικές συνθήκες, όσο και από τυχόν απόπειρά αλλοίωσης ή αφαίρεσης, μέτρα που δεν λήφθηκαν στον βαθμό που θα εξασφάλιζε την έγκαιρη -ασφαλή και αδιαμφισβήτητη έρευνα επ΄ αυτών και την διατήρηση τυχόν υπολειμμάτων-στοιχείων που θα βοηθούσαν προς τούτο.
3. Ο τρόπος και η επιλογή των χώρων από τους οποίους ελήφθησαν τα δείγματα για χημική ανάλυση, είναι μεθοδολογικά μη ορθός, γιατί τα περισσότερα δείγματα έχουν ληφθεί από το βόρειο τοιχίο αντιστήριξης και όχι από τον χώρο που έγινε η καύση-έκρηξη. (Πιθανότατα δεν ελήφθησαν, γιατί ο χώρος είχε διαμορφωθεί και αλλοιωθεί και υπήρχε και χρονική καθυστέρηση λήψης δειγμάτων, γεγονός που καθιστούσε πλέον, τα δείγματα επισφαλή και όχι αντιπροσωπευτικά».
«Αγνοείται η τύχη» τριών βαγονιών
Ο κ. Κοκοτσάκης επιμένει ιδιαιτέρως στο πόρισμά του για την αναγκαιότητα να ληφθούν δείγματα λαμαρινών με αιθάλες από τα κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας τα οποία μετά το δυστύχημα κι ενώ όλα τα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας μεταφέρθηκαν σε οικόπεδο του ΟΣΕ (!) στη θέση Κουλούρι, τα συγκεκριμένα 3 βαγόνια-κοντέινερ, της εμπορικής αμαξοστοιχίας, «αγνοείται» καταφανώς η «τύχη τους» τουλάχιστον όσο κι αν επιδίωξαν τα μέλη του Συλλόγου Οικογενειών Θυμάτων, οι νομικοί τους παραστάτες αλλά και οι τεχνικοί τους σύμβουλοι, να πληροφορηθούν πού βρίσκονται, για την άντληση τυχόν περαιτέρω στοιχείων από την εξέταση τους.
Ο κ. Κοκοτσάκης στη τεχνική του έκθεση είναι σαφής σε δύο τουλάχιστον σημεία: «…Δεν ελήφθησαν έγκαιρα δείγματα λαμαρινών με αιθάλες από τα κοντέινερ εμπορικής, κυλικείο επιβατικής που αποδεδειγμένα συμμετείχαν στο φαινόμενο της πυρόσφαιρας, για ανάλυση και διαπίστωση υλικών καύσης…» αλλά και στο σημείο της αναφοράς του για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από εδώ και στο εξής επαναλαμβάνει το ότι:
«…ε. Να ληφθούν δείγματα και αναλυθούν, από τα τοιχώματα του βαγονιού του κυλικείου γιατί τόσο σε αυτό όσο και στην εμπορική αμαξοστοιχία (πλατφόρμες κοντέινερ) πιθανόν να υπάρχουν αιθάλες, που η ανάλυση τους μέσω φασματογραφίας μάζας, πιθανόν να μας δώσει εικόνα, υλικά και τρόπο με τον οποίο κάηκαν.
στ. Να ληφθούν δείγματα από τις λαμαρίνες των κοντέινερ που ήταν φορτωμένα στα τρία πρώτα βαγόνια της εμπορικής και να γίνει ανάλυση στις αιθάλες που βρίσκεται σε αυτά(αν βρίσκεται ακόμη)».
Πηγή:in.gr
Latest News
Συρία: Αυτό είναι το προσχέδιο της G7 για την επόμενη ημέρα – Ο ρόλος του Κατάρ
Την ίδια ώρα που οι G7 εξετάζουν αν θα έχουν σχέση με τη νέα κυβέρνηση στη Συρία, το Ισραήλ βομβαρδίζει σε συριακά εδάφη
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Ο Μιχάλης Αργυρού νέος οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού
Ποιος είναι ο νέος προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου στη θέση του Αλέξη Πατέλη
Η Γαλλία αναζητά πρωθυπουργό - Οι ασκήσεις επί χάρτου του Μακρόν
Εκπνέει η προθεσμία για την κατάρτιση του νέο προϋπολογισμού στη Γαλλία - Μπαράζ συναντήσεων από τον Γάλλο πρόεδρο
Τζόρτζ Τσούνης: Φεύγω από την θέση, όχι όμως και από την Ελλάδα
Ο Τζορτζ Τσούνης δήλωσε ότι τα χρόνια της θητείας του ως πρέσβης στην Ελλάδα ήταν «τα καλύτερα τρία χρόνια στη ζωή μου»
Εξίσωση με πολλές μεταβλητές το μέλλον της Συρίας
Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον της Συρίας που βρίσκεται όπως παραδέχονται διπλωμάτες αντιμέτωπη με το χάος
Τραμπ: «Πρέπει να φύγουν όλοι οι παράνομοι μετανάστες»
Θα υλοποιήσει πράγματι ο Ντόναλντ Τραμπ όλα όσα είχε διακηρύξει στον προεκλογικό αγώνα; Μία συνέντευξη εφ' όλης της ύλης στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο NBC
Συρία: Σε θέση «πρωτοφανούς αδυναμίας» η Τεχεράνη
«Ο Άξονας της Αντίστασης, όπως τον ξέραμε, δεν υπάρχει πια»
Παραιτήθηκε από σύμβουλος του πρωθυπουργού ο Αλέξης Πατέλης
Τι αναφέρει ο κ. Πατέλης στην ανάρτησή του - Πότε θα ανακοινωθεί ο νέος επικεφαλής
Η Ελλάδα ανταγωνίζεται ισάξια την Ισπανία στα τουριστικά έσοδα [γράφημα]
Σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ στην Ελλάδα περίπου το 1/3 του εισερχόμενου τουρισμού για το 2019 και σχεδόν το 1/4 του 2022 και του 2023 είναι οδικές αφίξεις